خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر میراث فرهنگی: ضربه بزرگی به گردشگری وارد شد

علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به شهادت سردار سلیمانی و سقوط هواپیمای اکراینی گفت: این اتفاقات ضربه‌ی بزرگی به گردشگری وارد کرده که با برنامه‌ریزی جدید از آن عبور می‌کنیم و حتما به حالت نرمال برمی‌گردیم.

به گزارش ایسنا، مونسان در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری با پارک ملی «علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی» در پاسخ به سوالی درباره اقدامات وزارتخانه میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی به دنبال اتفاقات اخیر اظهار کرد: اقداماتی معمولا در شرایط نرمال برای توسعه گردشگری برنامه‌ریزی می‌شود اما گردشگری ویژگی‌هایی دارد که با کوچکترین حاشیه و عدم امنیت با مشکل مواجه می‌شود. در سال ۱۳۹۸ حوادث زیادی اتفاق افتاد که اثرات گسترده‌ای در گردشگری داشت، اما با برنامه‌ریزی و تلاش از آن‌ها عبور کردیم، هر کدام از آن اتفاقات می‌توانست ضربه بزرگی وارد کند.

وی ادامه داد: اتفاقات اخیر وسعت بیشتری داشته است. تلاش می‌کنیم اثرات منفی آن را کنترل کنیم و به حالت عادی برگردیم، امیدوارم از این وضعیت عبور کنیم و زودتر نرمال شویم.

مونسان همچنین گفت: سال ۱۳۹۸ با بودجه‌ای محدود اقدامات تبلیغاتی زیادی انجام شد، بخش خصوصی نیز مشارکت داشت و ایران را در کشورهای هدف معرفی کردیم، اما اکنون با وضعیتی مواجه شده‌ایم که نیاز است برنامه‌ریزی جدیدی داشته باشیم.

او درباره‌ی اخباری که روز گذشته مبنی بر کاهش ۷۰ درصدی تورهای ورودی پس از سقوط هواپیمای اوکراین منتشر شد، بیان کرد: بعضی از کشورها توصیه‌هایی در این باره داشته‌اند که حتما اثراتی در کنسل شدن تورهای ایران داشته است، تلاش می‌کنیم به حالت عادی برگردیم.

وی اضافه کرد: قطعا عدد ۷۰ درصد قابل توجه است، در بعضی از کشورها این ریزش بیشتر بوده و در برخی کمتر، ما بازارهای جدیدی را اضافه می‌کنیم و امیدواریم این شرایط تغییر کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا