خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارشی از خیابان‌های مرکزی تهران در غروب یکشنبه

در پی انتشار فراخوان تجمع همدردی برای کشته شدگان هواپیمای اوکراینی در فضای مجازی، غروب یکشنبه تا ساعات پایانی شب برخی خیابان‌های مرکزی تهران شاهد شکل‌گیری تجمعات پراکنده‌ای در نزدیکی و اطراف میدان آزادی بود. در برخی از نقاط در طول مسیرها نیروهای انتظامی حضور پررنگی داشتند.

بخشی از گزارش خبرنگاران انصاف نیوز از غروب در چند نقطه‌ی این مسیر در پی می‌آید:

جلوی دانشگاه امیرکبیر با وجودی که روز یکشنبه هیچ تجمعی شکل نگرفت اما تعدادی پلیس از صبح در خیابان دیده می‌شوند و همین فضا تا چهارراه کالج ادامه داد.

هوا که در حال تاریک شدن بود صدای مداحی در چهارراه کالج شنیده می‌شد. یک گروه ۱۵۰ نفره که بیشتر آنها زن‌های چادری هستند طول خیابان انقلاب را از شرق به غرب طی می‌کنند. آنها قبل از این جلوی سفارت انگلیس تجمع کرده بودند در اعتراض به حضور شب گذشته‌ی سفیر آن کشور در تجمع همدلی با کشته شدگان سانحه‌ی هواپیمای اکراین در مقابل دانشگاه امیرکبیر که به شعارهای تندی کشیده شده بود. این جمع ۱۵۰ نفره که در جلوی آنها وانتی با بلندگو و شعار دهنده حرکت می‌کرد، می‌گفتند که هم سوگوار شهید سلیمانی هستند و هم سوگوار سانحه‌دیدگان هواپیما. شعارها و دست‌نوشته‌های آنها از جنس بخشی از جریان اصولگرا بود. شعاردهنده با بلندگو انتقادهایی را به حضور سفیر انگلیس در تجمع روز قبل مطرح می‌کند.

از خیابان قدس به سمت دانشگاه تهران، صدای الله اکبر اذان در خیابان شنیده می‌شد. عابران گاه با عجله قدم بر می‌دارند و با تعجب و نگرانی به اطراف نگاه می‌کنند، اما جلوی سر در دانشگاه تهران حدود 500 نفر از افرادی با پوشش‌های مذهبی منتظر تمام شدن اذان و اقامه‌ی نماز هستند.

کسی جلوتر ایستاده و در بلندگو مردم را به نماز دعوت می‌کند و این گروه که بیشتر هم جوان هستند به نماز می‌ایستند. تعدادی از عابران هم تماشاگر این صحنه هستند. یکی از پسرهای جوان که نظاره‌گر است، می‌گوید که گویا اول اعلام کردند که به داخل دانشگاه می‌رویم ولی انگار راهشان ندادند.

میدان آزادی، حوالی آن و مسیرهای منتهی به میدان گاهی تجمع‌های پراکنده‌ای شکل می‌گیرد و شعارهایی سر می‌دهند که ویدیوهای آن به سرعت در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است.

جلوی در متروی ایستگاه معین جمعیتی شکل گرفت که می‌خواستند به سمت میدان آزادی بروند اما از حرکت آنها جلوگیری می‌شود.

جمعیت در تقاطع شادمان شعارهایی سر می‌دادند و پس از هدایت توسط ماموران برای پراکنده شدن، وارد خیابان آذربایجان و بخشی از آنها هم سپس وارد خیابان رودکی (سلسبیل) شدند.

در این تجمع‌ها درگیری قابل توجهی با پلیس نیامد اما بارها گاز اشک آور زده می‌شد.

یکشنبه هم مانند شنبه، غیر از نیروهای رسمی حفظ امنیت، کسانی با لباس‌های شخصی با موتور به صورت دسته جمعی در خیابان حرکت می‌کردند و در مناطق مختلف دیده شدند.

گزارشی از تجمع همدردی مقابل دانشگاه امیرکبیر

پزشکیان: پنهان‌کاری هیچ توجیهی ندارد

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. “کسانی با لباس‌های شخصی با موتور به صورت دسته جمعی در خیابان حرکت می‌کردند ”
    نیروهای خود جوش !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا