خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مدیران جدید «پدیده شاندیز» معرفی شدند

دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی از معرفی هیئت مدیره جدید شرکت پدیده شاندیز خبر داد.

به گزارش روزنامه خراسان، غلامعلی صادقی با اشاره به رصد دستگاه‌های امنیتی درباره خرید و فروش غیرقانونی سهام «پدیده»،از احتمال کارشکنی و تبانی برای جابه جایی سرمایه و یا فروش اموال این شرکت و همچنین دریافت گزارش‌هایی از سهام جعلی خبر داد و اظهار داشت: اعضای هیئت مدیره جدید پدیده معرفی شده‌اند و به زودی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی افزود: پس از تصمیم ستاد تدبیر و مسئولان کشوری درباره تغییر هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری پدیده، اعضای جدید این شرکت نیز مشخص شدند که به زودی معرفی می‌شوند و فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

مقام ارشد قضایی مشهد با اشاره به این که اعضای جدید هیئت مدیره افرادی متخصص و کاردان هستند، تصریح کرد: این افراد با نظر ستاد تدبیر استان خراسان رضوی و در پی سیاست‌های تدوین شده برای حل مشکلات شرکت پدیده  معرفی شده‌اند تا شرایط مطلوبی برای فعال شدن پروژه‌ها انجام شود و اقدامات موثری نیز برای واگذاری این شرکت به سرمایه گذاران همزمان با شفاف سازی وضعیت سرمایه ای صورت گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد همچنین به تحرکات برخی افراد پس از درج خبر تغییر مدیریت در پدیده اشاره کرد و گفت: اطلاعات دریافتی حاکی از آن است که اخیرا برخی از افراد به صورت عادی  و وکالتی و یا ثبت در دفاتر اسناد رسمی کشور به نقل و انتقال اوراق موسوم به سهام پدیده اقدام می‌کنند در حالی که هرگونه خرید و فروش و یا نقل و انتقال این  گونه سهام غیرقانونی و ممنوع است و دفاتر ثبت اسناد رسمی نیز حق انتقال آن را ندارند.

صادقی خاطرنشان کرد: همه سوابق و اوراق موسوم به سهام پدیده قبلا از طریق مسئولان و دستگاه‌های امنیتی و نظارتی بررسی و ثبت و ضبط شده است و در صورتی که هرگونه نقل وانتقالی خارج از آمار موجود به صورت عادی و یا رسمی صورت گیرد دارای اعتبار قانونی نیست و خریداران متضرر خواهند شد.

وی گفت: چرا که دادستانی هیچ حمایتی از خریداران غیرقانونی سهام در این شرایط خاص نخواهد کرد و تنها سهامی معتبر است که در آمارهای دستگاه‌های امنیتی و یا مسئولان ذی ربط به ثبت رسیده باشد.

مقام ارشد قضایی مشهد همچنین از وجود برخی اوراق جعلی سهام خبر داد و گفت: برخی گزارش‌ها حکایت از آن دارد که افرادی با جعل اوراق سهام قصد سودجویی دارند و برخی شهروندان نیز ناآگاهانه طعمه سودجویان و جاعلان می شوند بنابراین شهروندان هوشیار باشند و از خرید و فروش سهام به طور جدی خودداری کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خراسان که پرسید آیا احتمال دارد پس از تعیین تکلیف اعضای هیئت مدیره و همچنین واگذاری این شرکت به سرمایه گذاران، دستوری در ارتباط با نقل و ا نتقال سهام موجود صادر شود؟ نیز گفت: در حال حاضر خرید و فروش سهام پدیده همچنان ممنوع است اما پس از استقرار هیئت مدیره جدید، ستاد تدبیر استان در این زمینه تصمیم گیری می‌کند در عین حال هم اکنون هرگونه اقدام غیرقانونی در این رابطه از سوی دستگاه‌های امنیتی رصد می‌شود و حتی فروشندگان اوراق جعلی نیز بلافاصله مورد ردیابی های اطلاعاتی قرار می‌گیرند.

صادقی در ادامه این گفت وگو به برخی مسائل مطرح شده در شبکه‌های ماهواره ای معاند نظام و استمداد از آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: ماجرای شرکت پدیده فقط یک موضوع اقتصادی است اما متاسفانه عده ای درصدد پیوند دادن این پرونده با مسائل سیاسی مانند انتخابات هستند و برای تحت تاثیر قرار دادن مسئولان نظام دست به دامان شبکه‌های معاند جمهوری اسلامی می شوند تا با سیاسی جلوه دادن ماجرای پدیده از آب گل آلود ماهی بگیرند.

وی به این گونه افراد هشدار داد: دست از این اعمال بردارند چرا که پیوند دادن این موضوع به مسائل سیاسی نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه به گرفتاری‌ها و مشکلات آنان نیز می افزاید.

وی به سهامداران پدیده هم توصیه کرد: از همکاری با افرادی که قصد دارند به این ماجرا رنگ و بوی سیاسی بدهند، جدا خودداری کنند و در صورت برخورد با چنین افرادی بلافاصله آن ها را به مراجع قضایی، امنیتی و پلیس معرفی کنند.

دادستان مرکز خراسان رضوی همچنین با قدردانی از همه افرادی که برای حل مشکلات پدیده تلاش کردند افزود: همکاری ویژه سهامداران برای به نتیجه رسیدن این تلاش‌ها قابل ستایش است چرا که آنها با احساس وظیفه از هرگونه حرکات تحریک آمیز خودداری کردند تا عده ای نتوانند با ناامن جلوه دادن سرمایه گذاری در پدیده به اهداف خود برسند و ان شاء ا… با ادامه این همکاری سعی می کنیم تا فرآیند واگذاری تسریع و مشکلات موجود هرچه زودتر برطرف شود.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد به برخی تحرکات و اقدامات اعضای هیئت مدیره سابق و وابستگان آنها نیز اشاره کرد و افزود: برخی گزارش‌ها از تحرکاتی حکایت دارد که نشان می‌دهد افراد وابسته و یا بعضی از اعضای هیئت مدیره سابق پدیده قصد دارند در روند تغییر و تحول در این شرکت با تبانی، جابه جایی سرمایه و یا فروش اموال و … کارشکنی هایی را انجام دهند.

صادقی گفت: بنابراین به افرادی که چنین تصوری را در ذهن دارند به طور جدی هشدار می‌دهیم که همه اقدامات و تحرکات آنها زیر ذره بین دستگاه امنیتی، قضایی و نظارتی قرار دارد و با هرگونه فعالیت‌های کارشکنانه با قاطعیت برخورد خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر وظیفه آنان حفظ شرکت تا زمان استقرار هیئت مدیره جدید است و آنان باید با شفافیت کامل و اطلاعات صحیح مقدمات نقل و انتقال اموال شرکت را فراهم کنند چرا که در صورت کتمان حقیقت و یا کارشکنی در روند این تغییر و تحول، با برخورد جدی دادستانی روبه رو خواهند شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا