خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«۹۰نماینده ردصلاحیت‌شده و سخنگوی شورای نگهبان با هم محاکمه شوند»

عبدالرضا هاشم‌زایی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور به رد صلاحیت ۹۰ نفر از نمایندگان فعلی مجلس از سوی شورای نگهبان اشاره کرد و‌ گفت: سخنگوی شورای نگهبان می‌گوید بیش از ۹۰ نفر مشکل مالی داشتند؛ دادگاه صالحی تشکیل شود که این ۹۰ نفر با سخنگوی شورای نگهبان با هم محاکمه شوند.

به گزارش ایسنا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس ضمن تسلیت حوادث اخیر یادآور شد: هنگامی که قانون اساسی را می‌نوشتند در مجلس نشسته بودم بحث بر سر این بود که نظارت را به چه نهادی بدهیم؛ اعضای شورای نگهبان این موضوع را مطالعه کند که چرا نظارت را به آن‌ها دادیم. به خاطر این که احساس کردیم ۶ فقیه عادل در آن جا حضور دارند. این برای این بود که دولت‌ها نتوانند نماینده به مجلس بفرستند. امیدوارم همین امروز شورای نگهبان همه را بازگرداند.

وی میزان ردصلاحیت‌ها را شوک‌آور توصیف کرد و گفت: اگر مجلس در راس امور نباشد بهتر است یک مجلس مشورتی ایجاد شود تا کشور را اداره کنیم و اعضای آن هم انقلابی باشند. یک سوم از نمایندگان این مجلس رد صلاحیت شدند و ۴۰ نفر هم ثبت نام نکردند. برخی می‌گویند ما که دیدیم کاره‌ای نیستیم ثبت نام نکردیم. به شورای نگهبان تبریک می‌گویم؛ گویا فتح الفتوحی رخ داده است. سخنگوی شورای نگهبان می‌گوید بیش از ۹۰ نفر مشکل مالی داشتند؛ دادگاه صالحی تشکیل شود که این ۹۰ نفر با سخنگوی شورای نگهبان با هم محاکمه شوند.

هاشم زایی  خطاب به سخنگوی شورای نگهبان انتقاد کرد: آقای کدخدائی بین افرادی که رد صلاحیت شدند برادر سه شهید هستند آیا به شهدا احترام نمی‌گذاریم؟  این‌ها در جبهه خون دادند. از شورای نگهبان می‌خواهم فقها و حقوقدانان هزینه‌هایی را که برای انقلاب دادند لیست کنند. گرفتاری مردم را با این مسائل دو چندان نکنیم.

وی هم‌چنین در بخش دیگری از نطق خود گفت: سانحه هواپیمای اوکراینی اتفاقی بود که در زمان جنگ در برخی مناطق ممکن است رخ دهد و علت برخی اعتراضات از سوی مردم و خانواده‌ها این است که دیر این موضوع اطلاع رسانی شد. لازم است گروهی حقیقت‌یاب مسئله را روشن کند تا اعتماد عمومی بازگردد.

وی درباره شهادت سپهبد سلیمانی نیز اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی یک نماد ملی و یک قهرمان بود مردم نشان دادند که این موضوع فراجناحی است ای کاش حوادث اخیر رخ نمی‌داد و ما از این موضوع در زمان انتخابات به عنوان وحدت استفاده می‌کردیم ولی متاسفانه شوک عظیمی وارد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. شورای غیرپاسخگوی نگهبان قطعا بی هیچ مانع و رادعی به کارهای خود ادامه می دهد ، متاسفانه

  2. عزیز من ! نمیگی 4 روز دیگه همین اقای رئیسی اگه بخواد تو یه انتخاباتی شرکت کنه، همین شورای نگهبان باید تاییدش کنه ! ؟ پس چه جوری براشون دادگاه برگزار کنه ؟؟

  3. این 90 نفر همانانی نیستند که شورای نگهبان تاییدشان کرده بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟شرم اوراست ..حقیقتا شرم اوراست……این دیار به چنین نقطه ای رسیده است…محصول چنین فقهای مادام العمری وحقوق خوانده های دست چین شده ای بهتراز این نمی شود….

  4. ادمین جان شاید شما هم مثل ما مجبوری چند جا کار کنی جمعا با درامد کمتر از یک حقوق معادل خط فقر اما گاهی کارهای این کارت رو هم انجام بده : یعنی تایید پیامها . سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا