خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آخرین وضعیت شهرستان‌های سیل زده در هرمزگان

ایسنا نوشت: با وجود گذشت دو روز از پایان بارندگی ها در هرمزگان عملیات امدادرسانی به شهرستان های سیل زده جاسک، سیریک و بشاگرد در استان هرمزگان ادامه دارد.

انتقال ۲ بیمار قلبی بشاگردی توسط بالگرد اورژانس ۱۱۵

دکتر قاسمی از اعزام بالگرد، جهت انتقال ۲ بیمار قلبی از روستای سگرکن و سگن از توابع بخش سردشت بشاگرد به بیمارستان بقیه الله سردشت خبر داد.

دکتر حسین قاسمی عصر امروز(۲۳ دی ماه) در جمع خبرنگاران گفت: بر اثر طغیان رودخانه و وقوع سیل و آبگرفتگی، راه ارتباطی این روستا با مرکز شهرستان قطع و امکان انتقال این دو بیمار به صورت زمینی وجود داشت.

وی افزود: یک فروند بالگرد اورژانس ۱۱۵ به فوریت به منطقه اعزام شد و دو بیمار قلبی جهت درمان به بیمارستان بقیه الله بشاگرد منتقل شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: این دو بیمار مرد یکی ۸۳ ساله و دیگری ۶۲ ساله بودند.

بارندگی و سیلاب که در روزهای جمعه ۲۰ و شنبه ۲۱ دی ماه جاری در هرمزگان به ویژه شرق استان بی‌سابقه بود و ۴۸ روستای بخش گافر وپارامون در محاصره سیلاب قرار گرفتند و راه ارتباطی ۳۰ روستا با مرکز شهرستان قطع شده ;i از ۳۰ روستای یادشده ۲۲روستا درحال حاضر با مشکل ارتباطی مواجه هستند

اعزام بالگرد هلال‌احمر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان بشاگرد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان هرمزگان از امدادرسانی یک فروند بالگرد به سیل‌زدگان و روستاهای شهرستان بشاگرد خبر داد.

مختار سلحشور بعدازظهر امروز (۲۳ دی‌ماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی بارش‌های شدید و بی‌سابقه روزهای گذشته در استان هرمزگان بخشی از روستاهای شهرستان بشاگرد دچار سیل شد و راه ارتباطی آن‌ها قطع شده است.

وی با اشاره به تلاش امدادگران جهت امدادرسانی به مناطق سیل‌زده و روستاهایی که راه ارتباطی آن‌ها قطع شده، تصریح کرد:یک فروند بالگرد هلال‌احمر کار امدادرسانی به مناطق سیل‌زده و روستاهای شهرستان بشاگرد را انجام می‌دهد.

سلحشور خاطرنشان کرد: جمعیت هلال‌احمر تا لحظه برطرف شدن مشکل سیل‌زدگان در کنار مردم برای امدادرسانی حضور خواهد داشت.

برق ۱۰ روستای بخش لیردف جاسک وصل شد

مسئول شبکه برق بخش لیردف جاسک گفت: برق ۱۰ روستای این بخش که براثر سیل و سقوط تیرهای برق قطع شده بود، ساعتی پیش وصل شد.

عبدالملک بمپوری بعدازظهر امروز (۲۳ دی‌ماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برق ۱۰ روستای بخش لیردف جاسک که براثر سیل و سقوط تیرهای برق قطع شده بود، ساعتی پیش وصل شد.

وی افزود: در صورت فروکش کردن سیلاب و باز شدن راه‌های ارتباطی، برق ۱۸ روستای باقیمانده هم به‌سرعت وصل خواهد شد.

مسئول شبکه برق بخش لیردف جاسک تصریح کرد: در سیل اخیر ۱۵۰ پایه تیر برق و ۴ ترانس برق آسیب دید و حدود ۳۰ کیلومتر از شبکه خسارت دید.

ستاد مدیریت بحران استان در مناطق سیل‌زده جاسک و بشاگرد فعال است

استاندار هرمزگان گفت: ستاد مدیریت بحران استان به‌صورت میدانی در مناطق سیل‌زده شهرستان‌های جاسک و بشاگرد در حال فعالیت و خدمات‌رسانی است و وضعیت این روستاها به‌صورت لحظه‌به‌لحظه پیگیری می‌شود.

فریدون همتی صبح امروز (۲۳ دی‌ماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به پیگیری و اقدامات مستمر ستاد مدیریت بحران استان هرمزگان برای ارائه خدمات و امدادرسانی به مناطق سیل‌زده شهرستان‌های جاسک و بشاگرد، عنوان کرد: در حال حاضر دو فروند بالگرد متعلق به نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران، در حال خدمت‌رسانی به روستاهای سیل‌زده شهرستان جاسک هستند.

وی ادامه داد: همچنین یک فروند بالگرد هلال‌احمر نیز از مرکز استان به شهرستان بشاگرد اعزام‌شده و در حال ارائه خدمات به روستاهای سیل‌زده این شهرستان است.

استاندار هرمزگان افزود: ارتباطات تلفنی بسیاری از روستاهای سیل‌زده در این شهرستان‌ها، وصل شده است.

همتی تصریح کرد: حجم بسیار زیاد آب رودخانه‌ها و سیلاب پس از بارندگی‌های گسترده، باعث تخریب و مسدود شدن، برخی جاده‌ها در این منطقه ازجمله محور گابریک به لیردف و کنارک شده که باوجوداین شرایط سخت، عملیات بازگشایی این محور با کمک نیروهای سپاه و ارتش در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه اقلام غذایی در میان ساکنان همه روستاهای سیل‌زده در حال توزیع است، خاطرنشان کرد: ستاد مدیریت بحران استان به‌صورت میدانی در مناطق سیل‌زده شهرستان‌های جاسک و بشاگرد در حال فعالیت و خدمات‌رسانی است و وضعیت این روستاها به‌صورت لحظه‌به‌لحظه پیگیری می‌شود.

استاندار هرمزگان از تلاش همه نیروهای امدادی و خدمات رسان و همکاری بسیار خوب نیروهای سپاه و ارتش، تشکر و قدردانی کرد.

قطع راه ارتباطی، برق و تلفن ۲۲ روستای بشاگرد

فرماندار شهرستان بشاگرد گفت: به علت بارندگی و طغیان رودخانه جگین راه‌های ارتباطی، برق و تلفن ۲۲ روستای بشاگرد قطع است.

احمد محمودی صبح امروز (۲۳ دی‌ماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه به علت بارندگی و طغیان رودخانه جگین راه‌های ارتباطی، برق و تلفن ۲۲ روستای بشاگرد قطع است، اظهار کرد: از این شمار ۱۸ روستا در بخش گافر و پارامون و چهار روستا در بخش مرکزی بشاگرد واقع است.

وی با بیان اینکه اکنون برای امدادرسانی به بالگرد نیاز است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود طغیان رودخانه جگین چهار روز دیگر ادامه یابد و در این مدت امکان رفت‌وآمد مردم بخش گافر و پارامون وجود ندارد.

افزایش ۳۳۵ درصدی بارش‌ها در هرمزگان از ابتدای سال آبی

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور ضمن بیان اینکه بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری در استان‌های جنوبی نسبت به میانگین بلند مدت افزایش داشته است، گفت: برای مثال در استان هرمزگان بارش‌ها نسبت به میانگین بلند مدت ۳۳۵.۲ درصد بیشتر شده است.

احد وظیفه در گفت و ضمن اشاره به اینکه از ابتدای سال آبی جاری تاکنون در استان سیستان و بلوچستان ۱۱۸.۴ میلیمتر بارش داشتیم، اظهار کرد: این میزان در سال آبی گذشته ۴.۷ میلیمتر گزارش شده است.

وی با بیان اینکه میانگین بارش بلند مدت استان سیستان و بلوچستان ۳۲.۷ میلی‌متر است، تصریح کرد: بارش امسال نسبت به میانگین بلند مدت ۲۶۱.۸ درصد افزایش داشته است.

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور در ادامه درباره میزان بارش‌ها در استان هرمزگان توضیح داد: این استان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۲۵۴.۴ میلی‌متر بارش داشته است که این میزان نسبت به سال گذشته با ۶۴۹/۵ درصد افزایش روبرو بوده است.

وظیفه با اشاره به اینکه به طور کلی نیز میانگین بلند مدت بارش در استان هرمزگان ۵۸.۴ میلی‌متر است، تصریح کرد: با توجه به این می‌توان گفت که بارش‌ها در استان هرمزگان امسال نسبت به میانگین بلند مدت ۳۳۵.۲ درصد بیشتر شده است.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر استان بوشهر با ۲۶۱.۱ میلی‌متر بارش پس از گیلان و مازندران در رتبه سوم پربارش‌ترین استان‌ها قرار دارد.

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور پیش از این به ایسنا گفته بود که دو عامل «تغییر پذیری آب و هوا» و «تغییرات اقلیمی» علت تغییر الگوی بارش‌ها و بارش‌های شدید در جنوب کشور است.

ایمان باباییان – سرپرست مرکز اقلیم‌شناسی سازمان هواشناسی نیز پیش از این اظهار کرده بود که اقلیم کشور در آینده به سویی حرکت خواهد کرد که میانگین بارش‌ها در مجموع بر اثر پدیده گرمایش جهانی کم، اما بارش‌های سیل‌آسا و سنگین بیشتر شود و این موضوع در بخش‌های جنوبی کشور از جمله استان‌های بوشهر، خوزستان و هرمزگان مشهودتر خواهد بود.

چهار کوهنورد گرفتار در هرمزگان پیدا شدند/ آماده کمک‌رسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان هستیم

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان هرمزگان گفت: چهار کوهنورد تهرانی که در مناطق صعب‌العبور فین گرفتار شده بودند طی یک عملیات ۴۰ ساعته توسط نیروهای هلال‌احمر پیدا شده و در حال بازگشت به منطقه ایمن هستند.

مختار سلحشور اظهار کرد: ما از ابتدای ورود سامانه بارشی در پنج‌شنبه‌شب گذشته (۱۹ دی‌ماه) در آماده‌باش کامل بودیم، نجات گران و امدادگران آماده خدمت‌رسانی بودند.

وی افزود: بارش سنگینی را در مرکز استان هرمزگان و جزیره قشم و شهرستان میناب داشتیم و امدادرسانی به‌شدت انجام شد، آب‌گرفتگی‌هایی که در منازل و معابر عمومی بود با حضور شبانه‌روزی نجات گران و امدادگران ما کنترل شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان هرمزگان تصریح کرد: بعدازآن طغیان رودخانه‌های فصلی در شرق استان را داشتیم که بازهم تمامی نیروهای ما در منطقه حضور داشتند، اردوگاه اسکان اضطراری را در جاسک و کروچ برپا کردیم و در حال انتقال تمامی اقلام امدادی موردنیاز روستاییان به‌صورت زمینی و هوایی هستیم.

سلحشور عنوان کرد: بنده اکنون در شهرستان جاسک هستم، شب گذشته از روستاهای آسیب‌دیده بازدید کردیم، چادر و اقلام امدادی در این منطقه در حال توزیع است، امیدواریم به همین شکل خدمات‌رسانی را ادامه دهیم تا وضعیت به حالت نرمال بازگردد.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص چهار کوهنورد تهرانی که در مناطق صعب‌العبور فین گرفتار شده بودند، خوشبختانه نیروهای امدادی ما به آن‌ها رسیده‌اند و حالشان خوب است و در حال بازگشت از منطقه به سمت پایین هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان هرمزگان ادامه داد: پیدا کردن کوهنوردان یک عملیات ۴۰ ساعته بود که به‌صورت مستمر ادامه داشت تا زمانی که پیدا شدند، با توجه به هماهنگی‌هایی صورت گرفته با اعزام بالگرد توانستیم نقطه مکانی این کوهنوردان را پیدا کنیم و در ساعات بامداد امروز امدادگران ما موفق شدند آن‌ها را پیدا کنند و اکنون نیز در حال بازگشت هستند.

سلحشور اضافه کرد: در خصوص سیل استان سیستان و بلوچستان نیز ما اعلام آمادگی کردیم تا هر اعلام نیازی که داشته باشند با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به آن‌ها کمک کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر تمامی نیروهای ما در حال انجام خدمت در شرق استان هرمزگان هستند اما بااین‌حال به‌طور کامل آمادگی داریم هر نیازی از استان سیستان و بلوچستان اعلام شود در حد توانایی خود کمک کنیم.

طغیان بی‌سابقه رودخانه‌های فصلی در جاسک/ راه‌های مواصلاتی با بشاگرد و سیستان و بلوچستان قطع است

فرماندار جاسک به تشریح آخرین اتفاقات روستاهای سیل‌زده در این شهرستان پرداخت.

محمد رادمهر اظهار کرد: بارندگی‌های شهرستان جاسک فوق سنگین و به گفته بزرگان منطقه بی‌سابقه در  صدسال گذشته بوده است.

وی افزود: شدت بارندگی در شهرستان جاسک باعث شد رودخانه‌های فصلی با شدت طغیان کنند و همچنین سد جگین با ارتفاع ۴ متر سرریز شده و مناطق پایین‌دست آن دچار آب‌گرفتگی شدند.

فرماندار شهرستان جاسک تصریح کرد: رودخانه گابریک طغیانی بی‌سابقه داشته و موجب شده تعداد زیادی از روستاها در محاصره آب قرار گیرند.

رادمهر عنوان کرد: خوشبختانه بارندگی‌ها و سیل در منطقه تاکنون خسارت جانی به دنبال نداشته است، با پیگیری‌ها و کمک مدیریت بحران شهرستان، کمک‌های مردمی، شوراهای شهرها و روستاها، عوامل نظامی، انتظامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و تمامی ظرفیت‌های شهرستان جاسک بسیج شدند تا مردم را از وضعیت پیش‌آمده نجات دهند.

وی با بیان اینکه چند اردوگاه برای اسکان موقت در منطقه گابریک ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه راه‌های مواصلاتی ما با بخش لیردف در مسیر کنارک کاملاً قطع شده، راه جاسک با بشاگرد همچنان مسدود است.

فرماندار شهرستان جاسک ادامه داد: راه ما با شهرستان میناب نیز مسدود بود که خوشبختانه امروز با تلاش راهداران بازگشایی شد.

رادمهر اضافه کرد: خسارت‌های زیادی در حوزه‌های زیرساختی، بخش کشاورزی، راه‌های روستایی و عمران شهری شهرستان جاسک وارد شده که در حال ارزیابی خسارت هستیم.

وی بیان کرد: در تلاش هستیم راه‌های برخی روستاها که هیچ‌گونه ارتباطی با آن‌ها نداریم را بازگشایی کنیم و ارتباط خود را با روستاها برقرار و مشکلات آن‌ها را برطرف کنیم؛ ۹ روستا در شهرستان تخلیه‌شده و اهالی اسکان داده شده‌اند، در حال ارزیابی خسارت در این روستاها نیز هستیم.

فرماندار شهرستان جاسک اظهار کرد:  متأسفانه راه‌های مواصلاتی ما با استان سیستان و بلوچستان نیز کاملاً مسدود است و هیچ‌گونه ارتباط زمینی با این استان نداریم.

رادمهر افزود: جا دارد از تلاش‌ها و پیگیری‌های لحظه‌به‌لحظه استاندار هرمزگان تشکر کنم چراکه از ابتدای بارندگی پیگیر جلسات مدیریت بحران در منطقه بوده و تمامی اتفاقات را رسد می‌کند.

وی تصریح کرد: استاندار هرمزگان تیم‌هایی را به منطقه جاسک جهت کمک‌رسانی و اقدامات لازم اعزام کرده و معاون امور عمرانی استاندار نیز اکنون در منطقه حضور دارد، تیم‌های امداد و نجات هلال‌احمر، تیم‌های زیرساختی برق، راهداری، مخابرات و … نیز در منطقه حضور دارند و همه در تلاش برای خدمت‌رسانی به مردم هستند.

فرماندار شهرستان جاسک عنوان کرد: متأسفانه در برخی روستاها برق، خطوط تلفن و آنتن‌های تلفن همراه قطع است و در تلاش هستیم مشکلات را هرچه سریع‌تر برطرف کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا