خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«اطلاعات یکی از پرتیراژترین روزنامه‌های کشور بوده و هست»

پاسخ روزنامه‌ی اطلاعات به گزارش انصاف نیوز

روابط عمومی روزنامه‌ی اطلاعات در واکنش به گزارش انصاف نیوز [لینک] جوابیه‌ای ارسال کرده است که در پی می‌آید:

«سردبیر محترم سایت خبری انصاف نیوز

با سلام – پیرو درج خبری با عنوان «گزارش انصاف نیوز – تیراژ روزنامه‌ها چقدر است» که در آن تیراژ روزنامه‌ی اطلاعات 3 هزار نسخه در روز (!) درج شده بود، لطفا پاسخ ذیل را وفق قانون مطبوعات و رسانه‌ها، امر به درج بفرمایید.

روزنامه‌ی اطلاعات به عنوان قدیمی‌ترین روزنامه در حال انتشار کشور، افتخار دارد که مورد وثوق و اعتماد بخش کثیری از مردم، اندیشمندان، علما، دانشگاهیان و شخصیت‌های علمی – فرهنگی است.

روزنامه‌ی اطلاعات از زمان انتشار تاکنون، همواره یکی از پرتیراژترین روزنامه‌های کشور بوده و هست. بدیهی است تیراژ روزنامه‌ها تحت تاثیر عوامل متعددی است که آخرین عامل آن باز شدن فضای مجازی و رواج رسانه‌های دیجیتال است.

با این حال، آمار سایت انصاف نیوز، با هیچ تعریفی از انصاف سازگار نیست. چنانچه خبرنگار شما، فرصت می‌گذاشت و دقایقی در خیابان‌ها به مشاهده‌ی مستقیم عرضه و فروش روزنامه می‌پرداخت، مشاهده می‌کرد که روزنامه‌ی اطلاعات ده‌ها برابر آنچه توسط سایت انصاف نیوز اعلام شده است، تیراژ و مشتری دارد.

تیراژ روزنامه‌ی اطلاعات، البته متغیر است و فقط در همین حد به اطلاع می‌رسانیم که مجموع تیراژ کاغذی و دیجیتال روزنامه‌ی اطلاعات در هر شماره، بیش از 30 برابر عددی است که شما اعلام کرده‌اید.

با احترام

روابط عمومی موسسه اطلاعات»

توضیح انصاف نیوز: ضمن احترام به کادر مدیریت روزنامه‌ی اطلاعات، در جوابیه‌ی این روزنامه به تیراژ کاغذی و دیجیتال به صورت یکجا اشاره شده است. این در حالی است که در گزارش اولیه‌ی ما صرفا به تیراژ تقریبی نسخه‌ی کاغذی اشاره شده بود. ضمن این که روزنامه‌ی اطلاعات طبق گفته‌ی یکی از کادر این روزنامه، در همه‌ی ادارات سراسر کشور توزیع می‌شود. تعداد نسخه‌های توزیع و فروش رفته در دکه‌های روزنامه فروشی مشخص نیست و انصاف نیوز سعی خواهد کرد در گزارش‌های میدانی که در دست تهیه است، به رقم حدودی در این باره دست پیدا کند.

عدم شفافيت تيراژ روزنامه‌ها به نفع كيست؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا