خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تاکید وزیر دفاع ژاپن بر تلاش برای کاهش تنش ایران و آمریکا

تارو کانو، وزیر دفاع ژاپن گفت: توکیو برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا به تلاش‌های دیپلماتیک منسجم خود ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس، تارو کانو وزیر دفاع ژاپن پس از گفت‌وگو با همتای آمریکایی خود در یک کنفرانس خبری گفت: ما برای کمک به کاهش تنش‌ها میان ایران و آمریکا به تلاش‌های دیپلماتیک خود ادامه می‌دهیم.

وی ادامه داد: ما ابتدا با رئیس پنتاگون درباره وضعیت خاورمیانه، ازجمله درخصوص تحولات اخیر در رابطه با ایران رایزنی کرده‌ایم. مارک اسپر توضیح داد که نیروهای آمریکایی چگونه در منطقه فعالیت می‌کنند. من تاکید کردم که  توکیو آماده است برای کاستن از تنش‌ها و برقراری ثبات در منطقه تلاش‌های دیپلماتیک خود را ادامه دهد.

تارو کانو همچنین گفت که در رایزنی‌هایش با وزیر دفاع آمریکا درباره تصمیم ژاپن برای اعزام نیرو به منطقه صحبت کرده است.

تنش‌ها در خاورمیانه طی هفته‌های اخیر پس از آنکه آمریکا در یک حمله هوایی به فرودگاه بغداد سردار قاسم سلیمانی فرمانده نظامی ارشد ایران و همراهانش را به شهادت رساند، افزایش یافته است. جمهوری اسلامی نیز در عملیاتی انتقام‌جویانه پایگاه نظامی عین‌الاسد آمریکا را هدف حملات موشکی خود قرار داد.

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به انتقام سخت ایران از تروریست‌های آمریکایی در پایگاه عین‌الاسد در عراق گفت: ایران منطبق با بند ۵۱ منشور ملل متحد، اقدامات متناسبی در دفاع از خود انجام داد و پایگاهی را که از آن حمله بزدلانه علیه شهروندان و مقام‌های ارشد ما انجام شده بود هدف قرار داد.

وی همچنین تصریح کرد: ما به دنبال تشدید تنش یا جنگ نیستیم اما از خودمان در برابر هر تهاجمی دفاع می‌کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا