خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رییس سازمان تبلیغات: اجازه نمی‌دهیم فتنه بزرگتری رخ بدهد

حجت‌الاسلام قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه جگر همه ما از این حادثه آتش گرفته است گفت: اجازه نمی‌دهیم که با کارشکنی دشمنان فتنه بزرگتری رخ بدهد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی در مجلس ختم شهدای سانحه سقوط هواپیمایی اوکراینی که با حضور جمعی از دانشجویان در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد با اشاره به اینکه دغدغه‌مندی و مسئولیت‌پذیری جزئی از مکتب دین مبین اسلام است، اظهار کرد: حضرت علی (ع) در نامه‌ای که به مالک اشتر می‌نویسد، به ایشان توصیه می‌کند که همواره قلب خود را مملو از رحمت به مردم کند. بنده چند نفری از این بزرگواران که در این سانحه هوایی بودند را  از نزدیک می‌شناختم و خودم غصه‌دار این حادثه هستم. مقام معظم رهبری دو بار این حادثه را تسلیت گفتند و بنده هم برای عرض تسلیت خدمت شما رسیدم. برگزاری این گونه مجالس باید برای ما خیر و برکت و موعظه به همراه داشته باشد. امام صادق (ع) در حدیثی می‌فرمایند: در مجلسی که برای از دست دادن کسی شرکت می‌کنید باید خودتان هم از آن مجلس پند و خطابه دریافت کنید و بدانیم که زمانی هم نوبت ما می‌شود برای آن زمان چه توشه‌ای داریم.

وی خاطرنشان کرد: در اینگونه حوادث باید از آیات قرآنی بهره ببریم. حادثه بسیار تلخ و ناگوار بود. اگر مقصرانی دارد باید با آن‌ها برخورد کنیم اما موضوع را به لحاظ اجتماعی نیز باید از منظر قرآن مرور و بررسی کنیم. در حادثه‌ای که در سال دوم هجری و در جنگ بدر رخ داد خیلی از قبایل سران کفار می‌خواستند علیه پیامبر (ص) جوسازی کنند. یک عده‌ای شروع کردند به زمزمه کردن این موضوع که نعوذبالله پیامبر (ص) دروغگو است اما آن حادثه از سوی پیامبر (ص) و قرآن گناه کبیره خوانده شده بود و مقصران آن موضوع از سوی پیامبر (ص) مجازات شدند اما فراموش نکنیم که تاریخ تکرار می‌شود و همواره عده‌ای از اینکه ما چیزی داشته باشیم ناراحت می‌شوند و در لحظه‌های حساس عقده‌گشایی می‌کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر این موضوع که حادثه بسیار غم‌انگیز است اما نباید اجازه بدهیم که فتنه بزرگتری رخ بدهد، خاطرنشان کرد: فتنه یعنی اینکه فضا غبارآلود شود و کلمات و واضحات حق مشخص نشود ولو اینکه بستر اشتباه را خود مسلمانان فراهم کرده باشند؛ اما نباید اجازه بدهیم که فتنه دیگری رخ بدهد. در یک مقطعی از زمان سران سه کشور در این مملکت برای ما تصمیم‌گیری می‌کردند و قانون کاپیتولاسیون را اجرا می‌کردند.

وی یادآور شد: همه ما عزادار و داغداریم. اگر این حادثه مقصر یا مقصرانی دارد حتما باید با آن‌ها برخورد کنیم. وقتی که در منطقه بلوا شد مقام معظم رهبری به دلسوزان منطقه در عراق و لبنان توصیه کردند که مراقب باشید که فتنه نشود اما ما اعلام می‌کنیم که اجازه نمی‌دهیم فتنه بزرگتری رخ بدهد. تشویش، آشفتگی و پریشانی و غبارآلود کردن فضا باعث می‌شود اصل مسئله به حاشیه برود. نمی‌گذاریم جای اصل و فرع عوض شود. اگر کوچکترین تقصیری متوجه من باشد به نوبه خود عذرخواهی می‌کنم.

قمی ادامه داد:‌ اینکه در اطلاع‌رسانی گلایه‌ای وجود دارد خطایی است که باید مورد بررسی قرار بگیرد اما این را می‌گوییم که ما مردم ایران خودمان برای خودمان تصمیم می‌گیریم.

وی گفت: زمانی که کشورمان  در راستای انتقام ترور سپهید شهید قاسم سلیمانی به  پایگاه آمریکا در عراق موشک شلیک کرد، اولین بار بعد از  جنگ جهانی دوم،این کار برای اولین بار بود که انجام می‌شد  چون تا  این زمان هیچ کشوری جرات چنین کاری را نداشت. حاج قاسم برای ملت ایران عزیز و بزرگ بود که آن حماسه باشکوه در مراسم تشییع ایشان و همراهانشان صورت گرفت اما این را می‌توانم بگویم که آن حادثه پاسخی بود در مقابل زیاده‌خواهی آمریکا. سردار عزیز و بزرگ ما را می‌زند و پرچم آمریکا را توییت می‌کند این یعنی اینکه هر آنچه ما می‌گوییم همان می‌شود اما مردم ایران همواره در مقابل آن‌ها می‌ایستند و با برگزاری تشییع شهیدان حادثه تروریستی، این ایستادگی را به آمریکا فهماندند.

وی تأکید کرد: این مسئله را فراموش نکنید که ما با آمریکایی‌ها کاری نداشتیم. آن‌ها هستند که از آن سر دنیا آمده‌اند و پایگاه‌های نظامی خود را در اطراف کشور ما برپا کرده‌اند. آن‌ها بوده‌اند که جنگ هشت ساله را به ما تحمیل کردند و نخبگان همین مملکت در آن جنگ شهید شدند.  قطعا اگر با داعش در سوریه و عراق نمی‌جنگیدیم امروز باید در کرمانشاه و همدان با آن‌ها می‌جنگیدیم. ما طبق آیات قرآنی نباید طرف حساب‌مان را گم کنیم. درست است که همه از این واقعه ناراحتیم اما اجازه نمی‌دهیم آن‌ها هر فتنه و کاری را که می‌خواهند انجام بدهند. این همه فتنه‌ای که آمریکا علیه ایران انجام می‌دهد چه معنی می‌دهد؟ یعنی اینکه شما حق ندارید روی پای خودتان بایستید. آن فردی که توییت فارسی می‌زند و می‌گوید کنار مردم ایران هستیم کنار مردم ایران بودنش را چه کسی باور می‌کند؟. همان فردی که در چند روز قبل ملت ایران را تروریست‌ترین افراد قرن خوانده بود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: هر کدام از شهدای کربلا که به میدان جنگ و نبرد می‌رفتند پس از آنکه برمی‌گشتند اهل بیت (ع) برای آن‌ها سوگواری می‌کردند اما باز شمشیر خود را برداشته و در مقابل ظلم می‌ایستادند. من به همه خانواده‌های این عزیزان تسلیت می‌گویم و به آینده خوشبین هستم که همین امر هم می‌تواند منجر به الفت و وحدت بیشتر بین مردم شود. آن‌ها ما را تهدید کردند که ۵۲ نقطه ما را می‌زنند اما در همین جا اعلام می‌کنم که اگر ما پای حرف‌مان و روی پای خودمان بایستیم هرگز جنگ گسترده‌ای رخ نخواهد داد. امام راحل در وصیت‌نامه خود به جوانان توصیه می‌کند که برای خدا قیام کنید و زیر بار حرف ظلم و زور و استکبار نروید. حساب ما با خودمان مشخص است. ما هرگز اجازه نمی‌دهیم که آن‌ها در کشور ما دخالت کنند چون ما مسائل‌مان را خودمان با هم حل می‌کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا