خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«۷۶.۲درصد نوار ساحلی گیلان در تصرف نهادها است»

علی اکبر اوسط مقدم، معاون عمرانی استانداری گیلان گفت: ۲۸۰ کیلومتر نوار ساحلی در ۹ شهرستان داریم که ۷۶.۲ درصد آن در تصرف نهادهای امنیتی، نظامی، دولتی و خصوصی است.

علی اکبر اوسط مقدم امروز در کارگروه مشترک رفع موانع تولید و اقتصاد مقاومتی که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شذ، اظهار کرد: تالاب انزلی یکی از دغدغه های اصلی گیلان است که با ظرفیت ۳۵۲ هزار هکتار آبریز تالاب، در سه حوزه شهرستانی قرار دارد.

معاون امور عمرانی استانداری گیلان افزود: روزانه ۴۰۰ هزارتن رسوب و ۵۰ میلیون مترمکعب فاضلاب وارد تالاب می شود، مقرر شد در حوزه تالاب دو اقدام جدی که شامل احصای «حریم تالاب» و «جلوگیری از ورود رسوب و فاضلاب به تالاب» می شود، صورت گیرد.

وی با اشاره به احداث و بهره برداری پروژه های تصفیه خانه در رشت و صومعه سرا تا پایان سال ۱۴۰۱، تصریح کرد: تصفیه خانه صومعه سرا با ظرفیت ۶۳۰۰ مترمکعب تا سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می رسد که ظرفیت تصفیه دو میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب فاضلاب را دارد.

مقدم با بیان اینکه خارج کردن فاضلاب از تالاب به ۲۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، خاطرنشان کرد: ۲۸۰ هزارتن معادل ۶۸ درصد از رسوباتی که وارد تالاب می شود، از اراضی جلگه ای است‌؛ ۱۴۰ هزار تن از رسوبات هم مربوط به مناطق ارتفاعی است که وارد تالاب می شود. با اقدامات پیشگیرانه طی سال ۹۸-۹۷ مهار رسوبات تالاب به ۳۳ هزارتن افزایش یافته است.

معاون امور عمرانی استانداری گیلان با بیان اینکه لایروبی ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی تالاب توسط محیط زیست در حال انجام است، خاطرنشان کرد: ورود شیرآبه به تالاب از معضل دیگری است که در حال حاضر ۵۰۰ مترمکعب شیرابه از زرجوب و گوهررود وارد می شود.

وی ادامه داد: ۲۵ بیمارستان دولتی و خصوصی در استان داشتیم که موفق شدیم پسماند عفونی‌شان  را امحا کنند.

مقدم با بیان اینکه میانگین تولید روزانه پسماند در گیلان ۲۲۰۰ تن است که ۱۲۰۰ تن شهری و ۱۰۰۰ تن روستایی است، تصریح کرد: امسال بالغ بر ۹۱ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه پسماند داشتیم که هفت پهنه را پوشش می‌دهد و شامل ساماندهی ۹ محل دفن رسمی، توسعه سه کارخانه کمپوست در انزلی، رشت و رودسر می‌شود. همچنین برنامه ریزی لازم برای نیروگاه ۶۰۰ تنی زباله در شهر رشت داریم.

معاون امور عمرانی استانداری گیلان در خصوص آزادسازی حریم نوار ساحلی گفت: ۲۸۰ کیلومتر نوار ساحلی در ۹ شهرستان داریم که ۷۶.۲ درصد آن در تصرف نهادهای امنیتی، نظامی، دولتی و خصوصی است. با پیگیری های مختلف مقرر شد به فوریت نقشه برداری های لازم انجام گیرد تا محدوده های مشخص و تفکیک شود تا با آزادسازی حریم، از تغییر کاربری ها جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به لزوم گازرسانی به روستاهای حومه سد لاسک، بیان کرد: ۱۲ روستا در حوزه سد لاسک فاقد گاز هستند که گازرسانی به ۱۱ روستبا به زودی انجام می گیرد و یک روستا به دلیل عدم راه دسترسی مناسب در آینده انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد محور ملاسرا-شفت-زنجان باز شود تا شهرستان شفت از بن بست خارج شود، امیدواریم در بازه کوتاه مدت با تامین منابع موانع موجود رفع شود. همچنین پروژه راه آهن از دیگر پروژه های موثر در اقتصاد گیلان است که با وجود منابع متعدد امیدواریم در بحث تامین مصالح مشکلی نداشته باشیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا