خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روحانی: تلاش دولت این بوده که جلوی جنگ گرفته شود

رییس‌جمهور روحانی گفت: تلاش دولت این بوده که ثبات و امید به آینده را در کشور ایجاد کند و جلوی برخورد نظامی و جنگ گرفته شود و این کار را به عنوان مسئول شورای عالی امنیت ملی روزانه انجام دادم و مراقبت کردم.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در پنجاه و نهمین نشست مجمع عمومی بانک مرکزی و در جمع مدیران بانکی کشور، با اشاره به اینکه در جهان سیاست ما باید کار و تلاش کنیم و روزی نبوده که در دولت به فکر سیاست خارجی نباشم، اظهارداشت: به عنوان مسوول شورای عالی امنیت ملی، روزانه از امنیت و جلوگیری از برخورد نظامی مراقبت می کنم؛ اگر مراقبت روزانه انجام نگیرد، فاصله بین جنگ و صلح فقط یک گلوله است.

رئیس جمهور با اشاره به روزهای سخت و مصیبت‌ها و مشکلات بسیار زیاد طی 2 هفته گذشته، تأکید کرد: مردم با حضور خود و دادن دلگرمی، همدردی و همنوایی از این غم‌ها و مشکلات کاستند و این ویژگی فرهنگی و ملی ملت ایران است که خادمان خود را پاس می‌دارد و در روز شادی و غم در کنار هموطنان خود می‌ایستد.

روحانی ادامه داد: دشمنان شرایطی ایجاد کردند که بدون تاب‌آوری و مقاومت یک ملت یکپارچه عبور از آن امکان‌پذیر نبود و نخواهد بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه یک فرمانده نظامی جمهوری اسلامی ایران به دست آمریکایی‌ها ترور می‌شود و ببینید اثر این شهادت در کل منطقه و جهان چه مقدار است؟، گفت: این شهادت حتی در قیمت ارزها، نفت، بورس و همه بازارهای ملی و دنیا اثر گذاشت و از لحاظ روانی، فکری و سیاسی کل منطقه را تحت تأثیر قرار داد.

روحانی با اشاره به اینکه مردم از کشمیر تا آفریقا همدردی و عزاداری کردند که این یک حادثه کم‌نظیر و بیانگر قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران  است، ادامه داد: سردار سلیمانی انسانی خدوم، فداکار و نقش‌آفرین در منطقه بود و ببینید چگونه جنایت آمریکا و شهامت و ایستادگی فرزندان ملت، دنیا را تحت تأثیر قرار داد.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه کمتر کشوری در دنیا است که در برابر آمریکا بایستد و صریحاً اعلام کند و یک پایگاه نظامی مهم منطقه‌ای آن را زیر موشک‌باران قرار دهد، گفت: آمریکا به همه کشورهای دنیا ظلم و تجاوز می‌کند و ممکن است برخی با زبان تهدید کنند، اما در مقام عمل، این  جمهوری اسلامی ایران بود که برای یک شب پایگاه آنان را به لرزه در آورد و پنتاگون را برای 24 ساعت بیدار نگه داشت.

روحانی با بیان اینکه این نکته بسیار مهمی است که آمریکا را ناچار کردیم از تهدیدات خود عقب‌نشینی کند،‌ افزود: رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود که اگر ایران به ترور سردار سلیمانی پاسخ دهد، 52 نقطه مهم از جمله مراکز فرهنگی و تاریخی ایران را هدف قرار داده و منهدم می‌کند، اما وقتی جمهوری اسلامی ایران به این پایگاه نظامی حمله می‌کند، لحن و برنامه وی تغییر کرده و صریحاً و رسماً عقب‌نشینی می‌نماید.

رئیس جمهور با اشاره به حادثه دردناک سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی که 176 نفر عزیز و کبوتران علم و دانش و تحقیق بال‌هایشان در آسمان می‌سوزد و به زمین فرود می‌آیند، ادامه داد: یک ملت داغدار ‌شد و یک نفر در کشور نبود که اظهار همدردی نکند و در همین ارتباط باید گامهای بعد از این اشتباه بزرگ برداشته شود.

روحانی با تأکید بر اینکه ملت ایران به سادگی در برابر اهداف دشمنان از مسیر خود منحرف نمی شود، تصریح کرد: ملت ایران ملت بزرگی است که راه خود را انتخاب و به خوبی ایستادگی می‌کند. البته در مسیر مبارزه و ایستادگی، زخمی شدن و بروز سختی و مشکلات طبیعی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه یک ابرقدرت مقررات بین‌المللی را زیرپا گذاشته و رسماً اعلام کرده، می‌خواهم با این نظام و مردم بجنگم و آنان را تسلیم کنم، تأکید کرد: پس از اقدامات آمریکا برای خودشان و دنیا روشن شد که برنامه‌ریزی آمریکایی‌ها، کاملاً غلط بود و این چیزی نیست که استنباط کنیم بلکه رئیس جمهور آمریکا به سران کشورها گفته بود که با تحریم جدید و فشار حداکثری نظام ایران بیشتر از 3 ماه مقاومت نخواهد کرد.

روحانی با اشاره به آغاز اقدامات آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران از اردیبهشت 97 و اعلام خروج از برجام و وضع توطئه‌ها و اجرایی کردن توطئه‌ها و تحریم‌ها از 13 آبان سال گذشته، افزود: آیا تا امروز ملت ما قوی‌تر و مستحکم‌تر در برابر این توطئه شده یا ضعیف‌تر؟

رئیس جمهور سپس به مشکلات بزرگ سیاسی و اقتصادی کشور از آغاز دولت یازدهم اشاره و تأکید کرد: از ابتدای رقابت های انتخاباتی در سال 92 می‌دانستم که با مشکلات بسیار بزرگی مواجه هستیم و کاملاً‌ مشخص بود وضع تورم و رکود و سرمایه‌گذاری و همچنین وضعیت ما با دنیا چگونه است.

روحانی با بیان اینکه رئیس جمهور قبلی فرانسه در جلسه خصوصی و حتی در سفر به پاریس در حضور خبرنگاران اعلام کرد که ما 6 کشور قاطعانه برای حمله نظامی به ایران تصمیم گرفته و مصمم به انجام آن در سال 2013 بودیم، تأکید کرد: رئیس جمهور فرانسه گفت که بعد از انتخابات سال 2013 شرایط دولت در ایران ما را دچار تردید کرد و از تصمیم خود منصرف شدیم و هیچ فردی در دنیا این گفته‌ها را تکذیب نکرد.

رئیس جمهور افزود: این به دلیل حضور مردم در انتخابات بود و در این راستا در کنار نظام و دولت قرار گرفتند.

روحانی با بیان اینکه از آغاز دولت یازدهم در افکار عمومی جامعه و همچنین انتظارات تورمی به طور کامل شاهد تغییراتی در کشور بودیم، گفت: در گزارش 100 روزه اعلام کردم که تورم تک رقمی خواهد شد و در جلسه‌ای مسئولان اقتصادی و اقتصاددانان به این گفته ایراد گرفتند و اقتصاددانان باور نمی‌کردند این مهم امکان‌پذیر باشد. اما دولت قبل از موعد و در اواسط دولت یازدهم و نه پایان دولت، تورم را تک‌ رقمی کرد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: این روند ادامه یافت و به امید مردم به آینده منجر شد که مسایل در حال حل و فصل است و گره‌ها یکی پس از دیگری باز می‌شود.

روحانی با بیان اینکه اقتصاد با امنیت و سیاست خارجی در آمیخته است ، ادامه داد: شاید کسی تنها درون‌گرا و به اقتصاد در داخل کشور فکر کند و معتقد است که اگر تمام روابط خارجی تخریب شود، مردم احساس کنند که شرایط سخت‌تر می‌شود، تحریم‌های بین‌المللی به کشور فشار می‌آورد و در فروش نفت مشکل داریم، اما در عین حال، اقتصاد کشور مشکلی ندارد که من اینگونه بلد نیستم.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه در دنیای امروز همه دنیا بهم متصل است و اقتصاد به سیاست، فرهنگ و امنیت مرتبط است، افزود: در شرایط جنگ و صلح شرایط اقتصادی متفاوت است و تلاش دولت این بوده که ثبات و امید به آینده را در کشور ایجاد کند و جلوی برخورد نظامی و جنگ گرفته شود و این کار را به عنوان مسئول شورای عالی امنیت ملی روزانه انجام دادم و مراقبت کردم.

ادامه دارد …

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا