خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراض امام جمعه تبریز به «موج انصراف» از حضور در جشنواره

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، امام جمعه تبریز گفت: بخش دیگر ماجرای واکنش‌ها به سقوط هواپیما سناریوی حادثه سازی کور در این ایام و راه اندازی موج استعفا و انصراف برخی سینماگران بود و حرکاتی چون “شرکت نکردن در جشنواره فجر، فراخوان تجمعات غیرقانونی و انصراف از همکاری با صدا و سیما” را شروع کردند…امروز بعد از نماز جمعه، مردم ولایتمدار برای قدرانی از اقتدار نیروهای مسلح و سپاه قهرمان و همچنین محکوم کردن کسانی که می‌خواهند به بهانه‌های مختلف سپاه را تضعیف کنند، راهپیمایی پرشوری انجام خواهند داد.

به گزارش ایسنا حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، در این خصوص اظهار کرد: این عملیات بزرگ، ویژگی‌هایی داشت که به رخ کشیدن قدرت اطلاعاتی و شلیک غافلگیرانه و کوبنده، حمله جنگالی سپاه و از کار افتادن سیستم الکترونیکی سامانه‌های آمریکایی از جمله آن بود و استفاده از کلاهک‌های جدید برای موشک فاتح ۳۱۳ که دقت اصابت به مرکز راداری و فرماندهی را بالا برد.

وی ادامه داد: سپاه عملا نشان داد که استفاده از موشک های جدیدتر هم ممکن بود اما در پاسخ فعلی نیازی به استفاده از آنان ندید؛ همچنین آمادگی سامانه های آفندی برای مراحل بعدی پاسخ در صورت هر اقدام از سوی آمریکا دیگر نکات مورد توجه در حمله موشکی سماه به پایگاه عین الاسد بود به نحوی که آمریکا دریافت هرگونه پاسخ با پاسخ شدیتر مواجه خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: حادثه تلخ هواپیمای مسافربری قلب تمامی ایرانیان را به درد آورد و شیرینی سیلی سخت بر دشمن را مقداری تلخ کرد، البته پذیرش خطا و اعتراف به خطا بدون فرافکنی، عذرخواهی از مردم و آمادگی برای هرگونه تنبیه، توضیح صادقانه ماجرا براساس اسناد و تحقیقاتی که تا آن لحظه انجام شده بود و همچنین اطلاع رسانی شفاف و تلاش برای رفع نقایص موجود برای پیشگیری از بروز چنین حوادثی از جمله نکات مورد توجه در این رابطه بود.

امام جمعه تبریز افزود: البته یک سری احتمالات نیز در این رابطه مطرح می‌شود که چرا خطای انسانی رخ داده و احتمالاتی مبنی بر هک شدن سامانه الکترونیک پدافندی و… ارایه می‌شود که بعد از بررسی کامل جعبه سیاه روشن می‌شود؛ اما آنچه که در این رابطه اهمیت دارد سخنان شجاعانه و صادقانه دو سردار سپاه “سردار سلامی و سردار حاجی زاده” است.

وی با تاکید بر این‌که در روی دیگر این ماجرا فرصت طلبی فتنه گران قابل توجه است، گفت: تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی که رفراندومی ملی برای گفتمان مقاومت بود، باعث شد خشم آمریکا و صهیونیست‌ها بیشتر شده و تعدادی فرصت طلب به میان دانشجویان و مردمی که در سوگ شهدای هواپیما تجمع کرده بودند، وارد شده و دزدانه و غافلگیرانه سوءاستفاده کنند و این تجمع عاطفی را به سمت ماجرجویی‌های سیاسی و یارگیری خشونت خیابانی سوق دهند.

وی در این خصوص ادامه داد: اما بخش دیگر ماجرا نیز سناریوی حادثه سازی کور در این ایام و راه اندازی موج استعفا و انصراف برخی سینماگران بود و حرکاتی چون “شرکت نکردن در جشنواره فجر، فراخوان تجمعات غیرقانونی و انصراف از همکاری با صدا و سیما” را شروع کردند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: اما بخش دیگر ماجرا نیز شعله ور سازی آتش انتقام از نیروی سرافزار سپاه و به ویژه سردار سرافراز حاجی زاده عزیز بود که سه نکته و نگرانی در این رابطه مطرح است و همانطور که مقام معظم رهبری گفتند دستور بررسی صریح ماجرا داده شد و نقش آمریکای جهانخوار و پلید را به عنوان مسبب اصلی این حوادث نباید فراموش کنیم. سردار حاجی زاده همان سرداری بود که به خاطر حمله موشکی به پایگاه آمریکایی از وی تشکر می کردیم و زحمات بسیاری را بصورت شبانه روزی کشیده‌اند؛ ان شاءالله با بررسی دقیق حقایق بیشتری روشن خواهد شد.

وی تشریح کرد: امروز بعد از نماز جمعه، مردم ولایتمدار سراسر کشور(به جز تهران) برای قدرانی از اقتدار نیروهای مسلح و سپاه قهرمان و همچنین محکوم کردن کسانی که می‌خواهند به بهانه‌های مختلف سپاه را تضعیف کنند، راهپیمایی پرشوری انجام خواهند داد.

وی در ادامه  به شاخص های کاندیدای اصلح و نماینده اصلح و تراز انقلاب اشاره کرد و گفت: رعایت اخلاق و آداب اسلامی در مباحث، التزام به حفط شئون نمایندگی، حریص نبودن برای تصدی سمت نمایندگی، رعایت اخلاق تبلیغاتی و تقوای انتخاباتی از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در وصف شهید نواب صفوی، اظهار کرد: شهادت او غوغایی در دل جوانان ایجاد کرد.

وی در ادامه به روز غزه نیز اشاره کرد و گفت: غزه اهمیت بسیاری دارد و باریکه غزه به دلایل مختلف در معادله درگیری با رژیم صهیونیستی دارای اهمیت فراوان است، چراکه غزه یکی از اردوگاه های بزرگ آوارگان فلسطینی و به نوعی خاستگاه مقامت علیه صهیونیست‌ها بوده و یک جامعه خلاق و مبتکر در عرصه مقاومت ضدصهیونیستی است.

وی خاطر نشان کرد: البته در رابطه با غزه و فلسطین نقش سردار سلیمانی نباید فراموش شود چراکه نقش بسیاری داشت و راه حل های تاکتیکی ایشان برای حل مسایل و مشکلات فلسطین و امیدآفرینی در گروه‌های مقاومت و همگرایی آنان بسیار موثر بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا