خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روایت علم الهدی از علت سفر امیر قطر به ایران

«سیداحمد علم الهدی»، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: این حرکتی که ما انجام دادیم و در پایگاه نظامی آمریکا در عین‌الاسد را زدیم، همه دنیا را به شک انداخت که پایگاه نظامی آمریکا باعث امنیت نیست، بلکه امنیت ما را از بین می‌برد. امیر قطر به فاصله دو روز به ایران آمد و با رئیس‌جمهور و مسئولان تماس گرفت و خدمت مقام معظم رهبری رسید، زیرا احساس کرد پایگاه نظایمی آمریکا در قطر برای آن خطر است. این کشورها که خرج پایگاه نظامی آمریکا را می‌دادند تا امنیت باشد، به این رسیدند که هرجا پایگاه نظامی آمریکا هست، خطر هم وجود دارد، عراقی‌ها نیز راه افتادند که آمریکایی‌ها باید از کشورشان بیرون بروند.

به گزارش ایسنا آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امروز جمعه 27 دی ماه در خطبه‎های عبادی-‌سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: از حضور پرفیض و برکت شما برادران و خواهران در راهپیمایی روز سه‌شنبه متشکرم. در این راهپیمایی خودجوشی که با همت شما انجام گرفت و با حضور هیجانی و پرشور شما برادران و خواهران انقلابی در حمایت از محورهای اقتدار نظام و رهبری و اظهار همدردی با داغ‌دیدگان صورت گفت، کمال تشکر و امتنان را دارم. امروز نیز راهپیمایی سراسری بعد از نماز جمعه اعلام شده که شرکت خواهید کرد.

وی بیان کرد: امیدوارم ذات مقدس حق بعد از گذشت 40 سال از عمر این انقلاب و رسیدن آن به نسل سوم و چهارم و در گام دوم با وضعیتی که به طور فوق‌العاده پیش می‌آید، به همه شما توفیق پاسداری و نگهبانی از این انقلات مقدس اسلامی و خون عزیزان شما که به شهادت رسیده‌اند و مسیر شهادت ادامه دارد، بدهد.

40 سال دوم انقلاب با 40 سال اول آن متفاوت است

علم‌الهدی با بیان اینکه 40 سال دوم انقلاب با 40 سال اول آن متفاوت شده است، عنوان کرد: وقتی هر جریانی سرعت می‌گیرد، کیفیت آن با جریان قبل فرق می‌کند. انقلاب مقدس اسلامی ما انقلابی است که باید جریان را آماده کند تا وجود مقدس امام زمان(عج) برای تشکیل حکومت جهانی تشریف بیاورند، بنابراین برای اینکه فرج زودتر شود، باید توسعه این انقلاب سرعت بگیرد و طبیعی است که سرعت گرفتن توسعه انقلاب، برخوردها را سریع‌تر و مقابله دشمن را جدی‌تر می‌کند و حرکت‌های پرشور و پرهیجان در برابر دشمن زیادتر و حملات و تهاجم دشمن نیز فوق‌العاده‌تر می‌شود.

امام جمعه مشهد افزود: وقتی انقلاب سرعت گرفت، مقتضیاتی داشته و اقتضای برخی از وضعیت‌ها را دارد که خواه، ناخواه امروز انقلاب با گذشته آن فرق می‌کند. اینگونه نیست که بگوییم وقتی سرعت گرفت، ما هستیم که تند می‌رویم و با سرعت توسعه می‌دهیم، وقتی انقلاب سرعت گرفت، در نوع برخورد و مقابله دشمن، نظام اقتصادی و سیاسی و روابط بین‌الملل فرق می‌کند و دچار تحول می‌شود. انقلاب که بخواهد سرعت بگیرد در سطح دنیا می‌رود و همه چیز دنیا را به هم می‌زند، نه اینکه همه چیز ما را به هم بزند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اکنون دنیا، دولت‌ها و سیاست‌ها ماندند که چه کنند. تا امروز روی آمریکا به عنوان قدرت حساب می‌کردند. بعد 70 سال با پرتاب 13 موشک نقطه‌زن به نقاط حساس یک پایگاه نظامی آمریکایی دچار خسارت و ضایعه جبران‌ناپذیر شد و بعد 70 سال مردمی شروع کردند که به آمریکا حمله کنند، این بینش دنیا را نسبت به آمریکا عوض کرد.

وی ادامه داد: تاکنون کشورها از آمریکا تقاضا می‌کردند که در کشورشان پایگاه نظامی بزند، یعنی در کشورهایی مانند عربستان، قطر بحرین و کشورهای دیگر پایگاه نظامی زده و هزینه این پایگاه، از حقوق سربازها با دلار گرفته تا ناهار و شامی که می‌دهند، به عهده کشور میزبان است، یعنی عربستان تمام خرج این پایگاه را عهده‌دار می‌شد تا آمریکا پایگاه نظامی بزند، زیرا تصور می‌کرد در سایه این پایگاه امنیت بهتری دارند و بهتر زندگی می‌کنند، حاضر بودند خرج دهند تا پایگاه نظامی بزند و خود آمریکا نیز انگیزه داشت تا بر منطقه مسلط شود.

کشورها به این رسیدند که هرجا پایگاه نظامی آمریکا هست، خطر هم وجود دارد

علم‌الهدی اضافه کرد: این حرکتی که ما انجام دادیم و در پایگاه نظامی آمریکا در عین‌الاسد را زدیم، همه دنیا را به شک انداخت که پایگاه نظامی آمریکا باعث امنیت نیست، بلکه امنیت ما را از بین می‌برد. امیر قطر به فاصله دو روز به ایران آمد و با رئیس‌جمهور و مسئولان تماس گرفت و خدمت مقام معظم رهبری رسید، زیرا احساس کرد پایگاه نظایمی آمریکا در قطر برای آن خطر است. این کشورها که خرج پایگاه نظامی آمریکا را می‌دادند تا امنیت باشد، به این رسیدند که هرجا پایگاه نظامی آمریکا هست، خطر هم وجود دارد، عراقی‌ها نیز راه افتادند که آمریکایی‌ها باید از کشورشان بیرون بروند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: موشک نقطه‌زن یعنی اگر این موشک را بفرستند که فلان کاخ امیر یا سلطان یا پادشاه فلان کشوری که پایگاه نظامی دارد را بزن، دقیقا همان نقطه را می‌زند و این موشک دوربرد نقطه‌زن دست ایران است، یعنی اکنون آمریکا و پایگاه نظامی آن هرکجا که هست، مایه خطر برای کشور شده، پایگاهی که قبلا مایه امنیت بود. اکنون بینش دنیا عوض شده، حتی اروپایی‌هایی که دنباله‌رو آمریکا بودند و سیادت آقایی آمریکا، سیادت آقایی خودشان بود، به شک افتادند که کجا باید دنبال آمریکا باشند. اگر برخی سیاسیون آنها مزدور آمریکا شدند، اما مردم آنها به جان آمدند، انگلیسی‌ها قیام کردند که تا کجا باید دنبال آمریکا باشند.

انقلاب ما سرعت گرفته و این سرعت، جهانی شدن و توسعه است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه 40 سال دوم انقلاب 40 سال دیگری است و با 40 سال اول فرق می‌کند، تصریح کرد: انقلاب ما سرعت گرفته و سرعت انقلاب، جهانی شدن و توسعه آن است، می‌رود که بساط استکبار را از روی کره زمین جمع کند و تا این بساط جمع نشود، امام زمان(عج) تشریف نمی‌آورند. باید وسیله آماده شود تا زودتر تشریف بیاورند و لازمه سرعت گرفتن انقلاب این است، بنابراین اکنون دشمنان دست به کار شدند که سریع و جدی هم هست.

وی افزود: دشمن تا الان می‌خواست سلطه خود را بر کشور، منطقه و مردم ما و بر مسلمانان تثبیت کند، اما اکنون از مسله فعل گذشته و دچار انفعال شده، یعنی تنها می‌خواهد از خودش دفاع کند، در موضع دفاعی افتاده و در این شرایط نمی‌تواند در موضع تهاجمی باشد. در این موضع دفاعی اقسام کارها را انجام می‌دهد، درون ما فتنه، مزدورتراشی، توطئه و تحریم اقتصادی تا منتها درجه را می‌کند و حرکت نظامی را هم نمی‌تواند انجام دهد، زیرا تجربه کرده که نمی‌شود، اگر بخواهد نظامی انجام دهد، در قدم اول باید هسته خود در منطقه را خاکسترشده ببیند.

دشمن به دنبال ایجاد اندیشه دوقطبی امنیت و مقاومت است

علم‌الهدی ادامه داد: بنابراین دشمن درصدد این است که اندیشه‎هایی به وجود آورد تا در نتیجه آن بتواند مردم ما را در حرکت‌های انقلابی مردد کند. از آن اندیشه‌های فاسدی که دشمن ترویج می‌کند و متاسفانه در برخی مجامع فرهیخته‌تر این حرف‌ها مطرح می‌شود، دوقطبی امنیت و مقاومت است. دشمن می‌خواهد تلقین کند که نتیجه مقاومت شما در برابر آمریکا این است که امنیت خود را از دست می‌دهید، در نهایت جنگ می‌شود و امنیت شما از دست می‌رود، بنابراین در دلهره به سر می‌برید.

امام جمعه مشهد گفت: آیا ما با مقاومت می‌توانیم امنیت داشته باشیم یا بدون مقاومت و ساختن با دشمن؟ دشمن، دشمن بوده و گرگ است. امام بزرگوار ما 40 سال پیش فرمودند که رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ با میش است، او جز دریدن، خوردن و پاره پاره کردن کار دیگری ندارد. می‌خواهد همه هستی ما را در استخدام خود دربیاورد و حتی سرنوشت نسل ما را در استخدام خود بگیرد و بدبخت کند تا خودش منافع بیشتری ببرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: اگر در برابر دشمن سکوت کنیم که می‌خواهیم امنیت داشته باشیم، در این صورت امینت داریم یا نه اینکه مقاومت کنیم، بایستیم و مقابله کنیم تا جایی که معتقد هم هستیم چون در راه خداست، قدرت با عظمت حق هم ما را کمک می‌کند، تا وقتی که با قدرت خدا دشمن را براندازی کنیم، کدام کار را باید انجام دهیم؟ به عنوان آدم عاقل و فکور که به سرنوشت خود علاقه‌مند است، آیا مقاومت با امنیت ما منافات دارد یا تامین‌کننده آن است؟ این وضعیت ما در مقابل دشمن است، بنابراین مقاومت ما باید روزافزون شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا