خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ما بی هویت شدگان

امیر حسین ناظری کنزق ، انصاف نیوز : «سه جلسه تراپی» سومین اجرای عمومی کارگردان کهنه کاری که بیش از بیست سال است تئاتر کار می‌کند. این نمایش به کارگردانی «سحر ناسوتی» و به نویسندگی «نغمه ثمینی» این روز ها در تالار ناصر خسرو به روی صحنه می‌رود. نمایش با داستانی به سبکی نزدیک به رئالیسم جادوئی در پی بازتاب مشکلات روانی افراد جامعه مدرن از دیدگاهی دیگر است.

سحر ناسوتی درباره رئال بودن بازی ها و دکور صحنه در بستر متنی که نزدیک به رئالیسم جادویی است، به انصاف نیوز گفت: ما با این نوع اجرا به دنبال ایجاد فضای کشف کردن برای مخاطب بودیم، البته کشفی که با غافلگیری همراه نبود. به منظور ایجاد این فضا مجبور به بازی های رئال شدیم.

وی افزود : این نمایش به معنای واقعی رئالیسم جادویی نبود و نوع متفاوتی از رئالیسم بود. در متن جادوی ویژه ای وجود نداشت و علاوه بر این من تصورم از کار، دقیقا به همین شکل بود. چون خود دیالوگ ها هم همین موضوع را تایید می‌کنند. من فرای متن نرفتم و متن دقیقا به همین عجیبی است. و اگر قرار باشد که به طور مثال کارکتر میمون ماسک داشته باشد با آن چیزی که خود ادعا می‌کند سنخیت ندارد. آنکه میمون می‌گوید همه میمون هستند و در شما هم میمون وجود دارد.

وی افزود: تحلیل من از متن این است که در جامعه یک فضای بی هویتی وجود دارد و هیچ چیز آن شکل محکم و پایدار را ندارد برای همین در دکور ما از وسائل بادی استفاده کردیم.

«سحر ناسوتی» درباره ی فضای سالن و تمرین های این کار گفت : ما حدود دو ماه و نیم برای این کار تمرین کردیم، متاسفانه تا شب اجرا نتوانستیم در سالن تمرین کنیم و حتی ژنرال بگیریم. اما سال گذشته در همین سالن رپرتوار نمایش نامه خوانی خانم ثمینی بود. و اثر ما به عنوان یکی از آثار برتر برای اجرا انتخاب شد. درست است که سالن ما سالن مهجوری است اما ما با کار خودمان تلاش کردیم مخاطب را به این سالن بکشانیم و سالن را به جامعه تئاتر ایران معرفی کنیم. از طرفی این سالن یک سالن دولتی است و ما دیگر دغدغه کرایه و پول پیش عجیب و غریب سالن های خصوصی را نداریم.

این نمایش تا سوم دی ماه با حمایت از «انجمن دیستروفی» و با بازی سعید علی‌اکبری، آزاده نوبهار، فرهاد داوری‌کیا به روی صحنه خواهد رفت.

photo_2016-12-13_02-15-56

photo_2016-12-13_02-16-23

photo_2016-12-13_02-16-11

photo_2016-12-13_02-16-07

photo_2016-12-13_02-16-04

photo_2016-12-13_02-15-58
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا