خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گلایه سرافراز از برخورد «عوامل امنیتی» با شهرزاد میرقلی‌خان

رییس صداسیما در اقدامی کم سابقه و قابل توجه از شهرزاد میرقلی خان، بازرس ویژه ی خود که چند روز قبل با گلایه از کشور خارج شده است، حمایت کرده و از نحوه ی برخورد «برخی عوامل یک دستگاه امنیتی» با وی ابراز تاسف کرده است.

به گزارش انصاف نیوز، محمد سرافراز در گفتگو با روزنامه ی جام جم از زیرمجموعه های سازمان صداوسیما، در پاسخ به سوالی درباره خانم شهرزاد میرقلی خان گفت: خانم میرقلی خان به اتهام خرید «دوربین دید در شب» 5 سال در آمریکا زندانی بود حکم ناعادلانه دستگاه قضایی آمریکا علیه وی در حالی بود که ایشان فقط به عنوان مترجم در جلسه ای که بحث خرید دوربین مطرح شده بود حضور داشته است بنابراین اقدام دستگاه قضایی آمریکا در زندانی کردن خانم میرقلی خان کاملا ناعادلانه بوده است.

دکتر سرافراز در ادامه به چاپ کتابی به زبان انگلیسی توسط وی به توصیه مدیران پرس تی وی در باره رفتار غیرانسانی زندانبانان آمریکایی با ایشان به عنوان سند رسوایی دستگاه قضایی آمریکا اشاره کرد و افزود: برخی عوامل یک دستگاه امنیتی با فراخواندن خانم میرقلی خان و بیان اینکه چرا چنین کتابی را چاپ کرده است یا چرا با رسانه ها مصاحبه نموده است از وی می خواهند کشور را ترک کند.

در بخش دیگری از این گفتگو، رئیس رسانه ملی از برخی بداخلاقی ها نسبت به وی ابراز تاسف کرد و گفت: ابتدا اتهام مضحک جاسوسی را مطرح ساختند و بعد که مدرک نداشتند حرف خود را پس گرفتند.

متن این بخش از گفتگوی سرافراز با جام جم عینا در پی می آید:

از جمله این عملیات روانی به خانم شهرزاد میرقلی‌خان مربوط است که منجر به شایعات زیادی در سطح شبکه‌های اجتماعی نسبت به سازمان صداوسیما شده است، دراین باره چه نظری دارید؟

خانم میرقلی‌خان که سابقه پنج سال زندان در آمریکا، به علت قصد خرید دوربین دید در شب را داشت، به توصیه نهادهای امنیتی و سابقه کار رسانه‌ای همکاری خود را با شبکه پرس‌تی‌وی آغاز کرد. برخورد دستگاه قضایی آمریکا باوی ناعادلانه بود و پیگیری حقوقی صدور چنین حکمی از سوی دادگاه‌های آمریکا ضرورت داشت. وی پنج سال محکومیت زندان را در حالی گذراندکه در جلسه خرید دوربین تنها به‌عنوان مترجم حضور داشت، اما به دلیل برخورد ناعادلانه دستگاه قضایی آمریکا آسیب‌های زیادی دید که به درخواست ما و با هدف افشای ماهیت ضدانسانی رفتار و کردار آمریکا، تمام اتفاقات رخ داده را در قالب کتابی به زبان انگلیسی تشریح کرد. این کتاب به صورت زندگینامه ایشان است اما بخش عمده‌ای از آن به رفتار دولت آمریکا در زندان‌های این کشور اختصاص دارد. وی در سه سالی که با رسانه ملی همکاری داشت، اجرای امور محوله را با دقت، سرعت و امانتد‌اری به سرانجام می‌رساند.

پس چرا از ایران خارج شد؟

عوامل یک دستگاه امنیتی با فراخواندن وی و بیان این‌که چرا کتاب چاپ کرده یا چرا با رسانه‌ها مصاحبه کرده است، از خانم میرقلی‌خان خواستند کشور را ترک کند. چنین برخوردی با ایشان غیرمنطقی بود چون کتاب نوشته شده سند محکومیت آمریکاست، وی به توصیه‌ ما کتاب نوشت چون بسیاری از زندانیان در آمریکا جرات نگارش آنچه را برآنها گذشته است، ندارند لذا این آقایان بایستی توضیح دهند چرا با ایشان چنین برخوردی داشته‌اند. ابتدا اتهام مضحک جاسوسی زدند و بعد که مدرک نداشتند، حرف خود را پس گرفتند. اتهامات و برچسب‌هایی که در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در مورد وی مطرح شده مانند جاسوسی، اختلاس، نفوذی و داشتن روابط نامشروع ناشی از بداخلاقی است، دیگر اتهامی نبود که به ایشان نچسبانده باشند چنین برخورد و برجسته‌سازی آن در سطح برخی رسانه‌ها نشان می‌دهد طراحان عملیات روانی علیه رسانه ملی پروژه ویژه‌ای را در دست اقدام دارند این در حالی است که با گذشت یک ماه از موضوع و حتی برخوردهای غیرقانونی نظیر به سرقت بردن لپ‌تاپ و عکس‌های شخصی ایشان و عدم ارائه پاسخ قانع‌کننده و حتی ندادن یک برگ توضیح از سوی نهادهای ذی‌ربط لازم دانستم توضیحاتی را در این خصوص ارائه کنم.

انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا