خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آخرین خبر رد و تایید صلاحیت کاندیداهای مجلس

انصاف نیوز: خبرهای رد و تایید صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس آتی به تدریج به این خبر اضافه می شود.

افزایش 1500 نفری تائید صلاحیت شدگان انتخابات مجلس دهم

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: با بررسی شکایات داوطلبان در شورای نگهبان قانون اساسی، تعداد 1500 داوطلب به آمار 40 درصدی تائید صلاحیت شدگان انتخابات مجلس دهم اضافه شد.

به گزارش ایرنا، سیامک ره پیک روز شنبه در گفت و گویی افزود: اسامی تائید صلاحیت شدگان ساعت چهار بامداد امروز – شنبه- به وزارت کشور ارسال شده است.
وی تصریح کرد: با تأیید صلاحیت هزار و 500 داوطلب دیگر، تعداد داوطلبان تأیید صلاحیت شده مجلس شورای اسلامی به 6 هزار و 300 نفر افزایش یافت.
سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات خاطرنشان کرد: با افزایش تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده، رقابت برای هر کرسی مجلس از بین 16 داوطلب به بیش از 20 داوطلب افزایش یافت.
ره پیک با بیان این که تعداد کل داوطلبان مجلس نهم اعم از تایید، رد و عدم احراز شده، پنج هزار و 300 نفر بود، گفت: فقط تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده مجلس دهم از کل داوطلبان مجلس نهم بیشتر است.
وی همچنین اظهار داشت: تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده در هیات نظارت برانتخابات، 40 درصد بود که این رقم در شورای نگهبان به 55 درصد افزایش یافت.
وی افزود: در هیچ دوره ای از انتخابات مجلس این تعداد داوطلب تایید صلاحیت شده نداشتیم، البته بخشی از این افزایش ناشی از افزایش داوطلبان مجلس و بخشی هم ناشی از افزایش تعداد تایید صلاحیت شدگان است.
سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات یادآور شد: وضعیت داوطلبان مجلس اعم از تایید یا ردصلاحیت شده در هر حوزه انتخابیه و استانی به صورت تفکیکی در آخرین ساعات شب گذشته در اختیار وزارت کشور قرار گرفت.
ره پیک همچنین به روند اعتراض داوطلبانی که از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده اند، اشاره کرد و افزود: این افراد دو گروه هستند؛ گروه نخست کسانی هستند که از سوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات تایید صلاحیت شده بودند اما از سوی شورای نگهبان رد شدند و گروه دیگر کسانی هستند که صلاحیت آنها از سوی هیات مرکزی نظارت هم رد شده بودند.
وی ادامه داد: گروه نخست که به آنها «رد ابتدایی» هم گفته می شود می توانند بر اساس اطلاعیه صادر شده ظرف سه روز شکایت خود را اعلام کنند و شورای نگهبان هم به مدت یک هفته این شکایات را بررسی می کند.
وی همچنین گفت: گروه دوم از آنجایی که از سوی هیات مرکزی نظارت رد صلاحیت شده و شکایت هم کردند و به شکایت آنها رسیدگی نیز شده است مجاز به شکایت مجدد نیستند.
سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات در ادامه به آخرین وضعیت داوطلبان مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: هم اکنون در حال بررسی و تجدید نظر پرونده داوطلبان مجلس خبرگان رهبری هستیم و نتیجه بررسی صلاحیت ها 21بهمن مشخص می شود.
ره پیک اظهارامیدواری کرد: دستگاه های اجرایی، نظارتی، گروه ها، احزاب و شخصیت ها در چارچوب قانون فعالیت کنند و اعلام مواضع و اقدامات آنها با رعایت قانون باشد تا انتخاباتی با آرامش، امنیت و با مشارکت بالا داشته باشیم.
ثبت نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از 28 آذرماه آغاز و تا چهارم دی ماه ادامه داشت که 12هزار و 123 نفر نام نویسی کردند.
هیات های اجرایی در نخستین گام بررسی صلاحیت ها با استناد به استعلام از مراجع چهارگانه و تحقیقات محلی نسبت به بررسی صلاحیت داوطلبان این دوره در تاریخ های پنجم تا چهاردهم دی ماه اقدام کردند و نتایج آن را در اختیار داوطلبان و هیات های نظارت استانی اعلام کردند.
آن دسته از داوطلبانی که در این مرحله صلاحیت آنها رد شده یا احراز نشده بود می توانستند از تاریخ 16 تا 19 دی ماه اعتراض خود را تسلیم هیات نظارت کنند.
هیات های نظارت استانی نیز از 20 تا 26 دی ماه نسبت به بررسی صلاحیت داوطلبان اقدام و نتایج آن را به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات اعلام کردند.
شورای نگهبان نیز از 27 دی ماه تا 16 بهمن ماه صلاحیت داوطلبان را بررسی و در نهایت بامداد امروزـشنبه- اسامی آن را به وزارت کشور اعلام کرد.
40 درصد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش از این در هیات های نظارت استان ها تائید صلاحیت شده بودند که با بررسی های شورای نگهبان 15 درصد دیگر (1500 نفر) به احراز صلاحیت شدگان افزوده شد.
به این ترتیب 6300 نامزد در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی رقابت می کنند.
آن دسته از داوطلبانی که صلاحیت آنها در هیات های اجرایی و نظارت تایید شده بود و در شورای نگهبان صلاحیت آن ها احراز نشد، از 17 تا 19 بهمن ماه فرصت دارند تا اعتراض خود را به شورای نگهبان تسلیم کنند.
داوطلبان قطعی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی می توانند از 29 بهمن ماه به مدت یک هفته تبلیغات خود را آغاز کنند.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه 94 در سراسر کشور برگزار می شود.

 

از رد پیرموذن تا تایید حضرتی/ اسامی رسما اعلام نشده

ساعت 10:48، خبرآنلاین

همزمان با پایان مهلت بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس از سوی شورای نگهبان برخی از نامزدها از تائید و برخی دیگر از عدم تائید صلاحیت خود خبر داده اند.
به گزارش خبرآنلاین، مهلت 20 روزه شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس ساعت 24 روز جمعه به پایان رسید و اسامی نامزدها در اختیار وزارت کشور قرار گرفت.

تا این لحظه هنوز لیست اسامی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در اختیار فرمانداری‌ها قرار نگرفته است. به گزارش ايسنا، بر اساس اخبار غیرموثق قرار است وزارت کشور عصر امروز اسامی را در اختیار فرمانداری‌ها قرار دهد.

با پایان این فرصت 20 روزه (94/10/27 تا 94/11/16)، از امروز 17 بهمن ماه طبق تبصره 3 از بند 2 ماده واحده مصوبه 78/8/22 مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص لزوم رسیدگی دقیق به شکایات داوطلبان، مهلت 3 روزه دریافت شکایت از داوطلبانی که در سیر مراحل قبلی تایید شده‌اند، اما شورای نگهبان نظر به رد صلاحیت آنان دارد، آغاز می‌شود.

این در حالی است که شب گذشته نجات‌الله ابراهیمیان اظهار کرده بود که 20 تا 25 درصد از افرادی که در مرحله قبل تأیید نشده‌اند توسط شورای نگهبان تأیید صلاحیت شده‌اند.

حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور هم  گفت که فقط کسانی که صلاحیت آنها در مراحل قبلی تأیید شده اما شورای نگهبان آنها را تأیید نکرده از روز اعلام نتیجه 3 روز فرصت دارند تا اعتراض خود را اعلام کنند.

در همین حال؛ کمال‌الدین پیرموذن، نماینده اردبیل  در کانال تلگرامش نوشت: پسندم آنچه را جانان پسندند، ببخشید بر من عزیزان، اطلاع رسانی تلفنی یکی از معاونین وزیر کشور واقعیت نداشته و اینجانب کماکان رد صلاحیت شده‌ام.

وی از ارائه نامه اعتراضی به شورای نگهبان سخن گفت و افزود: اینجانب فقط یک اعتراض، با توجه به درخواست دلسوزان نظام و دوستان وفق قانون تحویل شورای نگهبان می دهم و منتظر نتیجه نهایی می مانم و بس.

این در حالی است که کانال تلگرامي اصلاح طلبان از تاييد صلاحيت الیاس حضرتی، مدیر مسئول روزنامه اعتماد از سوی شورای نگهبان خبرداده است.

حمید رسایی هم در کانال تلگرامش نوشت: خبر رد صلاحیتم را در رسانه دیدم به قرآن رجوع کردم این آیه (آیه شماره 90 سوره یوسف) آمد، راضی‌ام به رضای خالقم. ظاهرا به رعایت تقوا و صبر مامورم.

 

رکورد ۵۵ درصدی شورای نگهبان در تایید صلاحیت‌ها

ساعت 11:44، تسنیم

فهرست اولیه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شب گذشته از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور ارسال شده که در این بررسی‌ها ۵۵ درصد داوطلبان صلاحیت‌شان تأیید شده است.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، فهرست اولیه بررسی صلاحیت‌های داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شب گذشته از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور ارسال شده است.

براساس این گزارش، پیشتر 4 هزار و 720 تن از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تأیید صلاحیت شده بودند که از این تعداد پس از ارائه شکایات 20 درصد به این میزان اضافه شده که پیش‌بینی می‌شود حدود 6 هزار داوطلب تا این مرحله برای نامزدی در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی داشته باشیم که این رکورد قابل توجهی در تأیید صلاحیت‌ها محسوب می‌شود؛ با این وضعیت پیش‌بینی می‌شود تقریبا 20 برابر کرسی‌های مجلس داوطلب داشته باشیم.

اگر بخواهیم مقایسه‌ای از نظر حیث جناح‌بندی‌ها در تأیید صلاحیت داوطلبان دهمین دوره نمایندگی در مجلس شورای اسلامی داشته باشیم، به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان و مستقلان بیشتر تأیید صلاحیت را داشته‌اند.

با وجود اینکه تعداد قابل توجهی از داوطلبان انصراف از شرکت در رقابت‌‌های انتخاباتی انصراف داده‌اند، بیش از 55 درصد داوطلبان تأیید صلاحیت شده‌اند که در دوره‌های قبلی تأیید صلاحیت نهایی حدود 45 درصد بوده است.

داوطلبانی که در مراحل قبلی صلاحیت‌شان تأیید شده و برای نخستین‌بار از سوی شورای نگهبان صلاحیت‌شان رده شده، می‌توانند از امروز 17 تا 19 بهمن‌ماه مراتب شکایت‌شان را به صورت کتبی به شورای نگهبان ارائه کنند.

با توجه به اینکه فهرست اسامی داوطلبان از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور ارائه شده، داوطلبان می‌توانند از طریق فرمانداری‌ها نسبت به وضعیت تأیید، رد و یا عدم احراز صلاحیت‌شان کسب اطلاع کنند، البته نامه‌ای نیز پیرامون وضعیت‌شان به تمامی داوطلبان ارائه می‌شود.

به گزارش تسنیم، اسامی نهایی نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز 26 بهمن و پس از بررسی شکایات اعلام می‌شود و داوطلبانی که صلاحیت‌شان تأیید شده از روز 29 بهمن و تا 24 ساعت پیش از برگزاری انتخابات 7 اسفند برای تبلیغات قانونی فرصت دارند.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه 7 اسفند در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

تایید صلاحیت‌ شده‌ها از سوی شورای نگهبان چه کسانی هستند؟

ساعت 12:23، ایلنا

اطلاعات جدید در مورد نتیجه بررسی صلاحیت‌ها خبر از تایید صلاحیت ۱۴۰۰ چهره دیگر دارد که هنوز اسامی شاخص‌های اصلاح طلب در میان آن وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با پایان مهلت بررسی‌ها در هیات‌های اجرایی، اخبار خوشحال‌کننده‌ای به اصلاح طلبان رسید اما در مرحله بعد هیات‌های نظارت  روی خوشی به اصلاح‌طلبان نشان ندادند؛ با توجه به جدول زمان‌بندی انتخابات، شورای نگهبان امروز نتیجه بررسی نهایی رد یا تایید صلاحیت‌ها را اطلاع‌رسانی خواهد کرد؛ اخبار موثقی که از نتیجه بررسی صلاحیت‌ها تا کنون در اختیار ایلنا قرار گرفته، به شرح ذیل است:

حوزه انتخابیه تهران

در حوزه انتخابیه تهران تا کنون علی مطهری نماینده کنونی مجلس و محمدعلی وکیلی مدیرمسئول روزنامه ابتکار تایید صلاحیت شده‌اند.

حجت‌الاسلام رسول منتجب نیا و حجت‌الاسلام محسن رهامی از جمله شخصیت‌هایی هستند که نامشان در میان تایید صلاحیت‌شده‌ها وجود ندارد.

محسن هاشمی، فاطمه هاشمی فرزندان آیت‌الله هاشمی نیز از دیگر چهره‌های اصلاح‌طلب هستند که صلاحیت آنها تایید نشده است.

نام حجت‌الاسلام مرتضی اشراقی نوه امام راحل نیز در میان تایید صلاحیت شدگان دیده نمی‌شود.

حجت‌الاسلام محمد اشرفی اصفهانی فرزند شهید محراب و رییس هیات بدوی رییس به تخلفات نهاد ریاست جمهوری نیز رد صلاحیت شده است.

مهدی نادمی عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان نیز از دیگر چهره‌های اصلاح طلب است که رد صلاحیت شد.

فاطمه راکعی دبیر کل جمعیت زنان مسلمان نواندیش و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران نیز از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده است.

از دیگر چهره‌های رد صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان برای انتخابات مجلس دهم، مجید فراهانی دبیر کل حزب ندای ایرانیان است.

 

صلاحیت هزار و 144 نفر در تهران تایید شد

ساعت 13:57، ایسنا

اسامی نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان کشور به فرمانداری‌های سراسر کشور اعلام شد.

به گزارش ایسنا، ساعت 4 صبح امروز شورای نگهبان پس از 20 روز بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی ، اسامی تایید صلاحیت شدگان رادر اختیار وزارت کشور قرار داد و وزارت کشور نیز لحظاتی پیش این لیست را در اختیار فرمانداری‌ها، از جمله فرمانداری تهران قرار داد.

از مجموع 2 هزارو 390 داوطلب انتخابات مجلس در تهران،هزار و 144 نفر تایید، هزار و 178 نفر رد و 68 نفر هم انصراف داده‌اند.

اسامی این افراد از طریق فرمانداری در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

کسانی که در مراحل قبلی تایید صلاحیت شده‌اند اما دراین مرحله صلاحیت آنها توسط شورای نگهبان تایید نشده از امروز به مدت سه روز فرصت دارند تا اعتراضات خود را اعلام کنند.

مطهری تایید شد؛ 16 نماینده فعلی رد شدند

ساعت 14:18، انتخاب

اخبار رسيده به «انتخاب» حكايت از رد صلاحيت ١٦ نماينده فعلي مجلس دارد.
 به گزارش «انتخاب»، فتحي پور، عباس رجايي، پيرمودن، حبيب برومند، شوهاني، رسايي، سعيد انصاري،فتح الله حسيني، عبدالله مقيمي، حامد قادرزي قروه، پشنگ، روح الله بیگی، شجاعي كياسري، پور فاطمي از دشتي و دشتستان، نعيمي از استارا، حسن تاميي و موسوي نژاد از جمله نمایندگان فعلی هستند که صلاحیت آن ها برای انتخابات آتی مجلس رد شده است.
براساس این گزارش، نام علی طهری نماینده فعلی تهران که صلاحیت او در مرحله ابتدایی رد شده بود،  اکنون در میان تایید شدگان به چشم می خورد.
 دامادي، اسداللهي، جعفرزاده، بيگلري و كريميان از جمله نمایندگانی هستند که صلاحیت آن ها نیز تایید شده است.
اطلاعیه دولت درباره رد صلاحیت شده ها
ساعت 16، فارس
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۵ خود اعلام کرد داوطلبان رد صلاحیت شده ۳ روز مهلت دارند از شورای نگهبان درخواست رسیدگی دوباره کنند.
به گزارش فارس، ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۵ اعلام کرد: در اجرای ماده ۳۵ آیین نامه اجرای قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و با توجه به اعلام نظر شورای محترم نگهبان در خصوص صلاحیت کلیه داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به اطلاع می‌رساند:
داوطلبانی که صلاحیت ایشان در مراحل قبلی در هیأت‌های اجرایی و هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات تأیید شده اما در مرحله کنونی رد صلاحیت شده‌اند، بر اساس ماده ۳۵ آیین نامه اجرای قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده واحده قانون لزوم رسیدگی دقیق به شکایات داوطلبین رد صلاحیت شده، مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام، سه روز مهلت دارند از شورای نگهبان در خواست رسیدگی مجدد کنند.
گزارش ایسنا از جدیدترین آمار تایید صلاحیت شده‌ها
ساعت 15:19، ایسنا
طبق برنامه‌ زمانبندی برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، مهلت 20 روزه شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس ساعت 24 روز جمعه به پایان رسید و این اسامی در اختیار وزارت کشور قرار گرفت.
به گزارش ایسنا، با پایان این فرصت از امروز مهلت 3 روزه دریافت شکایت از داوطلبانی که در سیر مراحل قبلی تایید شده‌اند، اما شورای نگهبان نظر به رد صلاحیت آنان دارد، آغاز می‌شود.
صلاحیت هزار و 144 نفر در تهران تایید شد.
اسامی نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان کشور بهفرمانداری‌های سراسر کشور اعلام شد.
ساعت 4 صبح امروز شورای نگهبان پس از 20 روز بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی، اسامی تایید صلاحیت شدگان را در اختیار وزارت کشور قرار داد و وزارت کشور نیز این لیست را در اختیار فرمانداری‌ها، از جمله فرمانداری تهران قرار داد.
از مجموع 2390 داوطلب انتخابات مجلس در تهران، 1144 نفر تایید، 1178 نفر رد و 68 نفر هم انصراف داده‌اند.
افزایش 1500 نفری تائید صلاحیت‌شدگان مجلس.
سیامک ره‌پیک سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات اظهار کرد: با تایید صلاحیت هزار و 500 داوطلب دیگر، تعداد داوطلبان تأیید صلاحیت شده مجلس شورای اسلامی به 6 هزار و 300 نفر افزایش یافت.
تاکنون نتیجه تایید صلاحیت‌ها اعلام نشده است.
جلیل حسنی دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون نتیجه تایید صلاحیت ها از طرف وزارت کشور اعلام نشده است.
خبر رد صلاحیتم را در رسانه دیدم
حجت‌الاسلام حمید رسایی با تایید رد صلاحیتش گفت: ظاهرا مامورم به رعایت تقوا و صبر.
همچنان رد صلاحیتم
کمال‌الدین پیرموذن کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با رد شایعه تماس تلفنی معاونان وزارت کشور با وی از تداوم رد صلاحیتش خبر داد.
وی در کانال شخصی تلگرامش نوشت: پسندم آنچه را جانان پسندند، ببخشید بر من عزیزان، اطلاع رسانی تلفنی یکی از معاونین وزیرکشور واقعیت نداشته و اینجانب کماکان رد صلاحیت شده‌ام.
هنوز نتایج تایید صلاحیت‌ها اعلام نشده است
حیدر عالیشوندی فرماندار شیراز گفت: هنوز نتایج بررسی صلاحیت‌ها در این شهرستان اعلام نشده است.
عالیشوندی احتمال داد که میزان تایید صلاحیت شدگان در شهرستان شیراز کمتر از 20 درصد و میانگین کشوری باشد.
احراز صلاحیت 19 نامزد دیگر استان یزد
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدناصر محمدی رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در استان یزد با اشاره به احراز صلاحیت 19 داوطلب دیگر نمایندگی مجلس در این استان، گفت: در مجموع 62 درصد از نامزدهای ثبت‌نام شده مجلس در استان یزد تایید صلاحیت شدند.
وی افزود: مجموع افراد تایید صلاحیت شده استان به 100 نفر رسید.
تایید صلاحیت 3 نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس در استان ایلام
یوسف امیدی رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان ایلام گفت: صلاحیت 4 نفر از داوطلبان استان ایلام که توسط هیات مرکزی نظارت تایید شده بودند از سوی شورای نگهبان رد و صلاحیت 3 نفر از افرادی که قبلاً صلاحیت‌شان احراز نشده بود، تایید شد.
وی اظهار کرد: نظر قبلی هیات مرکزی نظارت به‌جز در مورد 7 نفر به قوت خود باقی است.
صلاحیت 100 نفر در اهواز تایید شد
اسماعیل ارزانی بیگانی فرماندار اهواز اعلام کرد که از مجموع 185 داوطلب انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون 100 نفر تایید صلاحیت شده‌اند.
18 درصد کاندیداهای رد صلاحیت شده کرمان، تایید شدند
محمد علمی مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان کرمان گفت: 86 نفر از کاندیداهای انتخاباتی که مورد تایید قرار نگرفته بودند، اعتراض کردند که از این تعداد 18 درصد آنها تایید صلاحیت شدند.
تایید صلاحیت 66 درصد از کاندیداهای انتخابات مجلس در خراسان شمالی
حجت‌الاسلام رضا نوری رئیس هیات نظارت بر انتخابات خراسان‌ شمالی از تایید صلاحیت 66 درصد از کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و رد صلاحیت 33 درصد در استان خبر داد.
تایید صلاحیت 11 کاندیدای دیگر مجلس در خراسان‌ جنوبی
حجت‌الاسلام و المسلمین علی محمدی سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان جنوبی اظهار کرد: 49 نفر از داوطلبین مجلس شورای اسلامی که در مرحله قبل صلاحیت آنها احراز نشده بود برای بررسی مجدد صلاحیت اعتراض کردند که از این تعداد ۱۱ نفر تایید صلاحیت شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه در مجموع استان بالای 60 نفر تایید صلاحیت شده‌اند، افزود: از حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف 12 نفر تایید صلاحیت، 12 نفر رد صلاحیت و 4 نفر انصراف داده‌اند.
هیچ منع قانونی برای تغییر حوزه انتخابیه وجود ندارد
محمدتقی ایرانی فرماندار کرج در توضیح امکان‌پذیر بودن تغییر حوزه انتخابیه توسط برخی از داوطلبان شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این اقدام با رعایت شرایط مقرر هیچگونه منع قانونی ندارد.
ائتلاف اصولگریان بر اساس سهم‌خواهی هیچ گروهی بسته نشده است
غلامعلی حدادعادل سخنگوی مجمع اصولگرایان کشور معتقد است لیست ائتلاف اصولگریان بر اساس شایستگی افراد و به دنبال رایزنی همه افراد تنظیم شده است.
وی در خصوص گفته‌هایی مبنی بر سهم نامتوازن گروه‌های مختلف جناح اصول‌گرایی و تخصیص بخش عمده این لیست به یک گروه سیاسی خاص، اظهار کرد: این لیست بر اساس سهم خواهی هیچ گروه یا جناح خاصی بسته نشده است.
مردم هیچگاه در انتخاب‌شان اشتباه نمی‌کنند
علی‌رضا خسروی عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم گفت: مردم هر انتخابی داشته باشند قطعا درست‌ترین انتخاب را خواهند داشت، مطمئنا مردم هیچگاه در انتخاب‌شان اشتباه نمی‌کنند.
وی گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس با عملکرد نمایندگان رابطه مستقیم دارد.
وی ادامه داد: قوانین انتخابات ایران به حدی کارآمد و جامع است که بستر حضور گرایش‌های مختلف را به وجود آورده است.
مشارکت گسترده در انتخابات،‌ جایگاه‌ ایران را در دنیا مستحکم‌تر می‌کند
علی مروی نماینده مردم نیشابور در مجلس با تاکید بر این‌که قطعا حضور و مشارکت مردم در انتخابات جایگاه کشور را در دنیا مستحکم خواهد کرد، گفت: سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های تجاری و اقتصادی در یک کشور منوط به وجود امنیت و ثبات در آن کشور است.
مسئولان برای جلوگیری از تخریب در ایام انتخابات ورود پیدا کنند
غلامعلی جعفرزاده عضو شورای مرکز فراکسیون اصول‌گرایان رهروان ولایت با تأکید بر اینکه مسئولان باید اجازه هرگونه تخریب در ایام انتخابات را ندهند، گفت:‌ مردم باید با کسانی که در ایام انتخابات بیخود و بی‌جهت دیگران را تخریب می‌کنند، برخورد کنند.
جعفرزاده در خصوص وظیفه مسئولان در این شرایط گفت: با توجه به تجربه تلخ اتفاقات 88، مسئولان وظیفه ورود به این تخریب‌ها و فضاسازی را در فضای مجازی دارند و باید این‌ها را ببندند و اجازه تخریب را به هر شکل ممکن ندهند. از طرف دیگر مردم نیز باید با کسانی که بیخود و بی‌جهت دیگران را تخریب می‌کنند تا بتوانند ضعف‌ها و کاستی‌هایشان را برطرف کنند، برخورد کنند.
مردم به کسانی رأی دهند که اخلاق انتخابات را رعایت می‌کنند
قدرتعلی حشمتیان فعال سیاسی با اشاره به ضرورت رعایت اخلاق انتخاباتی گفت: نهادهای امنیتی و انتظامی باید به شدت با بی اخلاقی‌ها و تخریب‌ها مقابله کنند.
وی گفت: با نزدیک شدن به زمان انتخابات، تخریب‌ها و تهمت‌ها در فضای مجازی بیشتر شده است و عده‌ای با انتشار عکس‌ها و اخبار جعلی دنبال از صحنه خارج کردن رقبا هستند.
دهباشی رد
انصاف نیوز: حسین دهباشی، کارگردان فیلم تبلیغاتی رییس جمهور در انتخابات سال 92، اعلام کرد که بر خلاف اطلاع قبلی، ردصلاحت شده است.

 

احراز صلاحیت تعدادی از چهره‌های جوان حزب “ندای ایرانیان”

ساعت ۱۸:۰۲، ایسنا

محمدصادق خرازی اعلام کرد که تعدادی از چهره‌های جوان حزب “ندای ایرانیان” موفق به احراز صلاحیت شده‌اند.

عضو هیات موسس حزب ندای ایرانیان در گفت‌وگو با ایسنا، تاکید کرد: حزب ندای ایرانیان در سراسر کشور لیست انتخاباتی خود را ارایه خواهد کرد.

وی همچنین یادآور شد: مجید فراهانی دبیرکل حزب ندای ایرانیان امروز احراز صلاحیت شده و سر لیست حزب ندا از تهران خواهد بود و با هماهنگی قاطبه اصلاح طلبان در پی برگزاری انتخاباتی پرشور خواهیم بود.

خرازی از مسؤولان به ویژه شورای نگهبان خواست با دید کارگشا و با نظر باز به انتخابات و نامزدهای این انتخابات بنگرند.

وی تصریح کرد: ما در این مقطع نیازمند فضای باز و مثبت و پر نشاطی هستیم تا انتخاباتی شایسته برای مردم رقم بزنیم.

خرازی تاکید کرد که رهبر معظم انقلاب همواره بر مشارکت حداکثری تاکید کرده‌اند، در این راستا دولت، شورای نگهبان و همه مسؤولان لشکری و کشوری بویژه احزاب سیاسی وظیفه دارند تا با همت و تلاش جمعی و إیجاد وحدت ، انتخابات پرشور و حماسی را رقم بزنند.

 

این خبر تکمیل می شود …

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. با وجود این که بیش تر چهره های شاخص اصلاح طلب، ردّ صلاحیت شدن، خبرگزاری تسنیم مدّعیِ تأییدِ صلاحیت اکثر اصلاح طلبان شده! مگه داریم آخه؟!

  2. با عرض سلام و ادب و احترام البته آنهایی که در جریان چگونگی بررسی صلاحیت ها هستند می دانند که کار آسانی نیست لیکن اگر ان شاء الله راه کاری ارائه می شد که نمایندگان هر طیف یا جناح از طریق گروه ها معرفی می شدند کار عزیزان در شورای نگهبان هم راحت تر می شد و چنانچه همه می دانند آنهایی که رد و مجدد تایید می شوند موجب می گردد رای بیشتری به سمت آنها سرازیر شود چون به نوعی برای انها ناخواسته تبلیغ شده است!

  3. درود بر دکتر سید علاءالدین کراماتی ایشان فرد لایقی برای مردم شهیدپرور شیراز و کشور عزیزمون ایران خواهند بود

  4. سلام مسولین بررسی صلاحیت ها واقعا خسته نباشین شماها گل کاشتین شما به کسی صلاحیت دادین که نه به مال مردم رحم کرد نه به ناموسشون و نه به اهل بیت با نام اونها به همه اهداف پلیدش رسید اخرشم صلاحیت گرفت نمیدونم شما چطور اخرتتان را زیر پا گذاشتین از هر نهادی انتظارداشتم جز شورای نگهبان شما کاری کردین که تا عمر دارم پای صندوق رای نرم منی که همیشه بودم امیدوارم امام زمان خودش بیاد هم جواب شما رو بده هم جواب دشمنان اسلام که به مجلس راه پیدا میکنن

  5. استاد حقوق ما (قلیچ خانی)هم از تهران کاندیدا شده اند به نظرم فرد لایقی هستند برای نمایندگی.

  6. آقای رسایی به این خوبی پیرو خط امام و رهبری هم هستند
    چرا ردشده؟؟؟
    یه سوال آقای نبویان ثبت نام کرده؟

  7. واقعا که خیلی متاسفم برا اناخاب و تصمیماتون. هر کی لیاقتشو داشت رد کردین. خدا بزرگه

  8. همیشه از فقهای شورای نگهبان انتظار میرود با درایت عمل کنند نه از روی پارتی بازی
    آقای مطهری رد صلاحیت شده و آقای بیرانوند که به وزیر امور خارجه در صحن علنی مجلس فحاشی میکند تایی صلاحیت میشود.

    انقلاب ما انقلاب ارزش ها است شهید بهشتی سال 1360
    انقلاب ما انقلاب ارزش ها نخواهد بود. شهید بهشتی سال 1394

  9. سلام و درود بر مهندس علی صداقتی کاندیدای صادق و با ایمان تهران . ایشان مردی لایق و کاردان هستند .

    1. درود و سلام فراوان به علی صداقتی . آقای صداقتی مدیری مهربان و دلسوز و بسیار کوشا و صبورند و خداوند یار و یاور ایشان و همه کسانی که به فکر مردم ایرانند و لحظه ای دست از تلاش در راه اعتلای کشور عزیزمون برنمیدارند خواهد بود .

  10. من هم بعلی صداقتی با کد انتخاباتی 6214 رای میدهم ایشان جوانی با هوش و فعال هستند و از هوش و توانایی خود در راه اعتلای این مرز و بوم استفاده خواهند کرد همانطور که برای جلوگیری از پیری نسل و اضمحلال ان باید تعداد نوزادان را زیادتر کرد برای اینکه مجلس شورای ما و فعالیت ها و اندیشه بزرگان آن پا برجا بماند باید جوان ها در کنار این بزرگان باشند و این کار تنها با انتخاب ما ممکنست اما چه جوانی جوانی با اندیشه ولایی و ا”گاه به علوم روز و فعال و توانا یعنی مهندس
    علی صداقتی با کد 6214

    1. سلام و من و همسرم به مهندس علی صداقتی رای میدیم . آقای مهندس صداقتی جوان درستکار و فهمیده و با ایمانی هستش . چند سال توی کارخونه ای که من کار میکنم مدیر بود مهندس علی صداقتی خیلی دلسوز و مهربون و پرکاره و به درد دل مردمانی امثال من میرسه .من و حانواده م همیشه دعاش میکنه . امیدوارم همیشه موفق باشه .

      1. من و خانواده م به مهندس علی صداقتی رای میدیم . آقای مهندس خیلی پشتکار داره و خیلی پرحوصله س. توی کارخونه ما پنج سال مدیر تولید بود خیلی باسواد و شجاعه .جوون نازنینیه . خدا پشت و پناهت مهندس صداقتی هوای مردم ایران رو داشته باش .

  11. سلام
    خسته نباشید متاسفانه انتظاری که از شورای نگهبان داشتیم این نبود کسانی تایید صلاحیت شدن که با راند خواری تونستن ثروت اندوزی کنن وبه شعور مردم توهین کنن ،وکسانی که واقعا نماینده مردم هستن ودر دوره قبل بیش از 23000رای در یک شهرستان کوچک رای آورده بود تایید نشدند ،وخبرها از نامه نگاری به شورای نگهبان جهت رد صلاحیت شدن این شخص با سواد ومردمی میرسه ،
    متاسفانه کسانی که بیسواد هستن وحتی یک خط رزومه ندارن تایید شدن
    یا تو این چند سال به زور دانشگاه آزاد مدرک فوق لیسانس گرفتن
    شخصی که مدرکش پرفوسورا بود و بیش از 2صفحه a4رزومه داره وسابقه مدیریت قوی ومدیریت کل در استان را داشته باید طعمه راند خواری و پارتی بازی بعضی از آقایان قرار بگیرن،وتایید صلاحیت نشه ،من واقعا متاسفم که اشخاص با سواد باید در منزل باشند وبیسوادان برای من تصمیم بگیرن

    1. برادر و یا خواهر محترم با تخریب دیگران نمیشه احراز صلاحیت کرد . در ضمن رانت خواری درسته نه راند خواری . اگه یه عده کج رفتند دلیل کژ راه بودن همه نیست . من خیلی ها رو سراغ دارم که از دانشگاه دولتی مدرک بقول شما پرفوسورا گرفتند ولی به اندازه یک لیسانس دانشگاه آزاد سواد ندارند . چرا فکر میکنید دانشگاه آزادیها بیسواد هستند ؟ زمانی دانشگاه آزاد تقریباً تنها دانشگاهی بود که شهریه میگرفت ولی شکر خدا الآن اونقدر دانشگاه غیرانتفاعی باز شده که زدند رو دست دانشگاه آزاد . رفتن به دانشگاه آزاد شاید آسونتر از دولتی باشه ولی همینطوری به کسی مدرک نمیده و من خیلی از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد با نمرات بالا ازش سربلند بیرون اومدیم و سطح علمی ما کمتر از رتبه های برتر دولتی نیست .

  12. نظر من در مورد یکی از کاندیداهای جوان این دوره است که امیدوارم انتخاب شوند و در دوره های متعدد مجلس با هوش و توانمندی بسیاری که در ایشان سراغ دارم و با تعهد که همیشه در انجام و ظیفه داشته اند بملت ایران بعنوان نماینده مجلس شورا خدنت کنند من این جوان راکه احراز صلاحیت شده اند بدیگر مردم مومن و متعهد این مرز و بوم معرفی میکنم و امیدوارم مردم تهران باین جوان سخت کوش مومن متعهد و هوشمند و اهل ولا رای بدهند این جوان علی صداقتی باکد انتخاباتی 6214 ست

  13. امیدوارم سخنان دیگر نماینده هارو هم در مورد رد صلاحیتشون بنویسید اینجا
    برای نمونه حاج آقا سید محمد واعظ موسوی نماینده آذربایجان شرقی بعد از شنیدن خبر رد صلاحیتشان فرمودند:سخن و تصمیم اعضای شورای نگهبان برای بنده محترم و قابل احترام است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا