خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جزییات تازه از درگیری ترزا می با وزیر دفاع برکنارشده انگلیس

روزنامه انگلیسی میل آن ساندی در گزارشی نوشت: رابطه ترزا می با وزیر دفاع اخراجی انگلیس پس از آن تیره شد که به اطلاع خانم نخست‌وزیر رساندند که گوین ویلیامسون شایعاتی درباره وضعیت جسمانی رو به وخامت او منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، گوین ویلیامسون که چهارشنبه به اتهام افشای اطلاعات از شورای امنیت ملی کشورش درباره شرکت چینی هوآوی اخراج شد، اوایل امسال هم گفته بود دیابت نوع یک ترزا می به این معناست که او نمی‌تواند به عنوان نخست‌وزیر به وظایفش عمل کند.

این ادعا متحدان ترزا می را برآشفت و آنها تاکید داشتند گرچه خانم نخست‌وزیر مجبور است روزی دو بار انسولین تزریق کند اما وضعیت جسمانی‌ مناسبی دارد. ویلیامسون پس از اخراج گفت قربانی “شکار جادوگر نخ‌نما و بی‌اعتبارکننده” شده است و “تحقیقات کامل” را خواستار شد.

او با اشاره به گزارش اسکاتلند یارد مبنی بر اینکه این درز اطلاعات نقض قانون محرمانگی رسمی نبوده است، به اسکای نیوز گفت: از آنجایی که پلیس تمایلی به انجام تحقیقات کیفری ندارد، واضح است که انجام تحقیقات مناسب، کامل و بی‌طرفانه درباره این شکار جادوگر نخ‌نما و بی‌اعتبار کننده که به شکل بسیار بدی نمایش داده شد، ضرورت دارد.

براساس گزارش میل آن ساندی، سخنان ویلیامسون اخراجی از طریق مقامی به گوش دبیر کابینه انگلیس رسیده بود. این دبیر کابینه مسوول تحقیقاتی بود که در نهایت ویلیامسون را مسوول درز جزئیات مشارکت هوآوی در شبکه ۵جی انگلیس دانست. منتقدان درباره تهدید امنیتی ملی آن هشدار می‌دادند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا