خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیا باید منتظر شوک شورای نگهبان باشیم؟

سلمان احراری، عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز، در تحلیلی نوشت: روند بررسی صلاحیت های و نحوه ی اعلام آن در رسانه ها موجب تحیر رسانه ها و بخش قابل توجهی از مردم شده است. علت و دلیل چنین نحوه پوششی از جانب متولیان امر بسیار تعجب برانگیز است.

تحلیل ها حاکی از این است که چنین روندی در اعلام نتایج کاندیداهای مجلس ناشی از دو امر می تواند باشد:

اول اینکه مسوولین امر برگزاری انتخابات با اقدام ناشیانه و غیر حرفه ای، خود باعث تزریق یاس و ناامیدی در میان توده‌های جامعه و سرد شدن میل عمومی جامعه برای شرکت در انتخابات می شوند که این امر تنها منجر به میدان یافتن بیشتر نیروهای رادیکال و حذف شدن نیروهای متعادل خواهد شد.

احتمال دوم اما خبر از رد صلاحیت گسترده ی نیروهای اصلاح طلب و حامیان دولت در حوزه های مختلف دارد، دلیلی که موجب بهت وزارت کشور و علت تاخیر در انتشار اسامی تایید صلاحیت شدگان است.

در واقع بر اساس این تحلیل میبایست منتظر شوک گسترده ی رد صلاحیت ها توسط شورای نگهبان بود. شوکی که می تواند موجب یاس و ناامیدی بخش زیادی از مردم شود.

در این میان اما نقش شخص رییس جمهور در هاله ای از ابهام قرار دارد.

حسن روحانی در دو مقطع مهم از روند تایید صلاحیت ها با ترک پایتخت نشان داد که عزم جدی برای ایستادگی در مقابل رد صلاحیت ها ندارد.

گویی در مواقع حساس روند برگزاری انتخابات از استفاده از ظرفیت خود استنکاف می کند.

هماهنگی تیم روحانی با یاران علی لاریجانی می تواند یکی از دلایلی باشد که روحانی تمایلی به ایستادگی در مقابل رد صلاحیت ها ندارد.

دلیلی که شاید علت موضع گیری محمدرضا عارف خطاب به روحانی بود که در صورت نایستادن در مقابل اجرای صحیح قانون در بررسی صلاحیت ها،شاید  روحانی سال ۹۶ در پاستور نخواهد ماند.

انتهای پیام

بانک صادرات

پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا