خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نظر متفاوت دو مداح درباره‌ی مداحی حاشیه‌ساز در نماز جمعه

/ عباس حیدرزاده: تاکید اسلام بر اهانت نکردن است /

عباس حیدرزاده، مداح، درباره‌ی مداحی‌ حاشیه‌ساز در نماز جمعه‌ی 27 دیماه -که برخی آن را توهین به رییس جمهور و رای مردم خوانده‌اند- می‌گوید که اسلام همیشه تاکید بر اهانت نکردن به دیگران داشته است و حسین خلجی مداح دیگری است که اشعار رضا نریمانی در نماز جمعه‌ی هفته‌ی گذشته را تایید می‌کند.

مداحی و اشعار رضا نریمانی در نماز جمعه‌ی هفته‌ی گذشته‌ی تهران، درحالی حواشی به همراه داشت که این موضوع تنها به این هفته و این‌بار محدود نمی‌شود.  در طول چند سال اخیر، این گونه‌ی مداحی سیاسی با چالش‌ روبرو شده است. بسیاری، از اشعار نریمانی برداشت کردند که شخص مورد خطاب او، حسن روحانی رییس جمهور است که در این مراسم حضور داشت. نریمانی در این مداحی انتخاب مردم را فسادآور خواند و از صبر سخن گفت که بنظر اشاره‌ای تلویحی به پایان دوره‌ی ریاست جمهوری حسن روحانی داشت.

حیدرزاده درباره‌ی این اشعار به انصاف نیوز می‌گوید: «درباره این موضوع که مداحان باید سیاسی باشند، هیچ شکی نیست و باید به مساله‌های سیاسی روز بپردازند. سیره‌ی اهل بیت این است که مداحان باید به روز باشند و مسایل سیاسی را به خوبی بفهمند. مداحان باید بصیرت داشته باشند و مردم را نیز آگاه کنند. اما در دین مبین اسلام توهین در هیچ جایی سفارش نشده و اسلام همیشه بر اهانت نکردن به دیگران تاکید دارد.

کشور قانون اساسی دارد. هر تصمیمی که مقام معظم رهبری بگیرند، ما پیرو خواهیم بود. ضمن انتقاد، ما حق اهانت به هیچ شخصیتی در هر جایگاهی را نداریم. اشعار باید انتقادی باشد و توهین آمیز نباشد.»

این مداح توضیح داد: « کشور در حال حاضر نیاز به وحدت و انسجام دارد و این مهم‌ترین نیاز ما است. فقط با وحدت است که می‌توانیم جلوی دشمن بایستیم و اگر وحدت نباشد به طور قطع ضربه‌پذیر می‌شویم.»

خلجی نیز درباره‌ی مداحی سیاسی اخیر در نماز جمعه می‌گوید: «نمار جمعه، سیاسی است و از شعر آقای نریمانی بسیار خوشم آمد. مداح باید صدای مردم باشد و حرف مردم را بگوید. به طور قطع این شعر را تایید می‌کنم.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. هه، میثم مطیعی رو که بایکد کردین، حالا نوبته اقای نریمانی شد!!!

    دهن مداح ها را ببندید،دهن مردم رو چی!!!

    38
    12
    1. بایکوت درسته نه بایکد. بیسواد جان قبل از نظر گذاشتن، اول دوره اکابر رو بگذرون که با غلط نوشتن کلمات اینهمه مایه سرافکندگی نشی.

  2. یک مثل ایرانی هست که میگه (حرف که زمین بیفته صاحبش برمیداره)مداح مطلبی را درقالب شعر بیان کرد که واقعیتی مقابل چشم وکاملا ملموس ملت است.دراین میان توهینی هم به کسی نشد وتذکری فقط به ملت بود.مداح بیان کرد آنچه بر سرمان آمده نتیجه انتخاب غلطمان است.حالا اگر آقای رییس‌جمهور این حرف را برداشتند درواقع به صحت آن اعتراف کردند.هرچند افکار ملت وتذکرات مردم وحتی رهبر را ایشان اهمیت نمی‌دهند وهرکس را مخالف خود پندارند برایش دردسر درست می‌کنند

    38
    10
    1. بله درست است ایشان خودشان می‌دانند در دل مردم چه میگذرد ما هم باید دقت کنیم که انتخوابهای احساسی و بدون تحقیق و نگاه کردن به دهن سلبریتی ها را کنار گذاشته از این به بعد با آگاهی انتخواب کنیم از ماست که بر ماست

      8
      5
  3. ما در دین اسلام تولی و تبری داریم
    کسی که به یک کشور شیعه خیانت کنه و با لباس پیامبر آبروی اسلامو ببره قطعا دشمن اسلامه
    الان کسانی که رای دادن اکثریتشون پشیمونن
    پس ایشون به رای مردم توهین نکرده حال امروز مردمو گفته و هدفشون پیش گیری از این اشتباه برای آینده هستش

    38
    10
    1. اونایی که به آقای دکتر روحانی رای دادن نه تنها پیشمون نیستند بلکه راسخ تر و محکم تر هم شده اند. تو به خودت نگا نکن که از اول نفهمیدی و به ایشون رای ندادی، حالا هم میخوای نظر نادرست خودتو تسری بدی به اکثریت مردم ؟؟؟؟؟؟؟؟ !!!!!!!!!!!!!!!!!

  4. آقای حیدر زاده اولا توهین یعنی مشخص بودن طرف مقابل یعنی اسم او را ذکر کردن ثانیا سیره اهل بیت خلاف نظر شما مداح عالی قدر است مثلا حضرت علی اشعث را مورد لعن قرار داد که هزار بار بدتر از توهین است اگر به تاریخ مراجعه کنید خواهید فهمید ثالثا نوحه آقای نریمانی کنایه بود که خب مرجع ضمیر خودش را پیدا میکند رابعا در طول تاریخ بارها مردم از روی ظاهر آدما و تبلیغاتشون رای دادن که پشیمون شدن خامسا شما اگر حرفت خریدار داره و ایقدر با بصیرت هستین چرا موقع آشوب ها اغتشاشت و شورش ها تبلیغ وحدت نمیکنید اما در مورد روشنگری های برخی انقلابیون آنهارا به وحدت دعوت میکنید یعنی خاموش باشید سادسا کی گفته منظور نریمانی رئیس جمهور منتخب مردم است

    28
    8
  5. این بنده خدا کجا توهین کرد؟
    اگه گفتن واقعیت توهین است که واویلا…
    هیچ کس جز افساد طلبا از این مداحی نگران نیستند…
    حتی اگر….

    26
    10
  6. سلام.انتقادبایدچجوری باشه که بهش نگن توهین.مگرحرف زشت یانسبت ناروایی زده به مردم یارییس جمهور.کدوم توهین.بهترازاین میشه بیان کردکه انتخاب غلط مردم این فردانگلیسی مآب رارییس جمهورکردکه جزخواری وذلت وپاچه خواری غربیهاوتورم ونفوذچیزی رابه ارمغان نیاوردخیرنبینه بحق امام زمان که بارفتارها ومملکت داری غلط ودقیقانابلدی این رییس ناجمهوروزرای ازخداغافلش خیلی ازمردم آسیب دیدن وبه نظام و….بدبین شدن.بهترازاینکه آقای نریمانی گفتندنمیشه انتقادکرد.بنظرتون بایدباپاچه خواری وتشکرانتقادکردیاباعکس وفیلم دارای لبخندباغربیها.برن بمیرن که اینجوری رهبروتنهاگذاشتن وهجمه وعصبانیتهای مردموبسمت رهبری مظلوم سوق دادن.خداجوابشونوبده که پدرملتودرآوردن وپای انواع جاسوساروبه ایران بازکردن وباپررویی ازگندبرجامش گرفته تابنزین ۳برابری وبیخبری خودرییس جمهور،همه روتوجیه کردن ویکیشونم تواین آشوب وحشتناک قضیه بنزین استعفاندادن.

    10
    4
  7. مداحی باید در منقبت اهل بیت و آل الله باشد، به ویژه امام حسین علیه السلام. آلوده کردن آن به امور دنیوی و سیاست که ذاتا مردم دیدگاه یکسانی به آن ندارند و توهین و … صحیح نیست.

    7
    17
    1. سیاست عین دیانت و دیانت عسن سیاست است…حتی در جامعه کبیره از ائمه ما به عنوان سیاستمداران عابد یاد شده…این کلام امام جواد ع است…دینی که برای دستشویی رفتن مسلمان 20چ حکم دارد بر امور اجتماعی و سیاسی جامعه کارنداشته باشد دین نیست…به نظر بنده حتی شلغم هم نیست چه برسد به دین….عقل را به کار گیرید…در زمان امیر المؤمنین علی هم بود معاویه هم بود و هر دو را مسلمان میخواندند…آیا میشود گفت معاویه و علی یکی هستند؟!!!مسخره است حرفتان

      4
      2
    2. داداش تو مداحی امام حسین (ع) و تمام ائمه (ع) بحث اصلی: ظلم معاویه ها ، فساد حکومت ها ، نابرابری ثروتمندان و فقراء ، نفاق عمربن سعدها ، انتخاب اشتباه معاویه ها در حکمیت ها و عهد شکنی کوفی ها که به ولایت پشت کردند بوده و… شاید توی مداحی های شما میگن امام حسین آدم خوبی بود خدا بیامرزدش یزید و معاویه هم آدم های بدی بودند بعدشم فاتحه مع الاخلاص و بعدم گفتن عزاداران عزیز و بصیر بفرمائید شام ، خب داداش مداح نگیرید بجاش زیارت عاشوراء بخونید کسی هم توی این زیارت دست نبرده و به نفع خودش استفاده نکرده لطفا کتابهایی که میخونید حتی الامکان ترجمه پارسی داشته باشه .
      یا حق .313

      1
      1
  8. حیدر زاده کی هست، چرا جماعتی که حتی در مقابل توهین با پرچم ابا عبدالله و تصویر امام خمینی لال هستند، دم از شعور و اهانت نکردن به منتخب مردم میکنند. آیا توهین به آقای رییسی که بیشتر از سانزده میلیون رای مردم رو دارند اهانت به مردم نیست. چرا اصلاحات اخلاقیات و انسانیت رو مصادره به نفع سیاستهای حزبیشون میکنند.

    3
    4
  9. سلام . یه زمانی آقای خاتمی گفت ریس جمهور یک تدارکاتچی بیشتر نیست .
    الآن دیگه تدارکاتچی هم نیست .

    3
    2
  10. چه بسا متن شعر آقای نریمانی خود روحانی بوده باشه هدف عبرت از گذشته بود برای تصمیم گیریهای اینده و مستر روحانی هم نمونه بارز این انتخاب غلط فساد اور بودند.مگه اونیکه انتخاب مردم بوده با توجه به وعده وعیدهاش نبوده؟خوب آب زیر کاه از اب در اومده باید هم از چشم مردم بیفته و باید هم یه عده با شعر های حماسی روشنگری کنند تا مجدد مردم ،با بصیرت رای بدن تا باوعده های دروغین عده ای که فسادشون قبلا محرز بوده فقط نیاز به یه حساب و کتاب سر انگشتی داشته گول نخورن..

  11. به گفته علمی ظرف مظروف را پیدا کرده و به گفته عامیانه حرف رو بنداز رو زمین صاحبش بر میداره. واقعیت این است این شعر جواب یه تعداد است که هی میگن رهبر چرا کاری با مرد بنفش نداره. باید بگیم که خوارج نهروان که حکمیت و ابوموسی اشعری رو قالب امام علی کردند و بعد از آن طلبکار علی شدند ولی نگفتند که اشتباه آنها در انتخاب علی را زمینگیر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا