خرید تور تابستان ایران بوم گردی

قائم‌مقام وزیر صمت: آمار فعلی صادرات غیرنفتی معجزه است

حسین مدرس خیابانی، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در شرایط فعلی و با توجه به تحریم‌هایی که از سوی آمریکا علیه اقتصاد ایران اجرایی شده، آمار فعلی از صادرات غیرنفتی یک معجزه است.

به گزارش ایسنا، حسین مدرس خیابانی در نشست کیفیت صادراتی، اظهار کرد:‌ آمارها نشان می‌دهد که میزان صادرات غیرنفتی ایران از ابتدای امسال تاکنون از مرز ۳۲ میلیارد دلار عبور کرده که با توجه به محدودیت‌ها، آمار بسیار مثبتی به شمار می‌رود.

به گفته وی، در شرایط فعلی صادرات غیرنفتی توانسته بخش قابل توجهی از نیازهای کشور را پاسخ دهد و عملا در بسیاری از حوزه‌ها جانشین درآمد نفت شده است.

قائم مقام وزیر صمت با اشاره به نقش مهم سازمان توسعه تجارت در گسترش صادرات غیرنفتی گفت: این سازمان می‌تواند با ایجاد هماهنگی میان صادرکنندگان و سایر بخش‌های اقتصادی و فراهم کردن مقدمات لازم برای توسعه صادرات، به پیش‌برد اهداف کشور در این حوزه کمک کند. خوشبختانه در ماه‌های گذشته اقدامات مثبتی در این مسیر انجام شده و باید امیدوار بود که این فرایند ادامه پیدا کند.

مدرس خیابانی با اشاره به اهمیت استاندارد در توسعه صادرات غیرنفتی کشور، خاطرنشان کرد: سازمان استاندارد اعلام کرده که با بسیاری از کشورها توافقات استاندارد وجود دارد اما باید این توافقات را به‌روز کرد. در فرایند صادرات غیرنفتی، بسیاری از حوزه‌ها می‌توانند نقش آفرین باشند و در این بین مقدمات استاندارد با کشورهای مقصد صادراتی اهمیت فراوانی دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا