خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شنیده‌ها از علت نرفتن ظریف به داووس

سارا معصومی، خبرنگار حوزه دیپلماسی و بین‌الملل در «اعتماد» نوشت: محمدجواد ظريف ، وزير خارجه در نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس شركت نمي‌كند. عدم حضور وزيرخارجه ايران در اين نشست در چندساعت اخير سوژه گمانه‌زني‌هاي رسانه‌اي بسياري شده‌است.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ساعتي پيش در توئیتی با اشاره به عدم حضور محمدجواد ظریف در اين نشست نوشت: «محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران کاملا آمادگی داشت که در نشست سال جاری مجمع جهانی اقتصاد در پی دعوت رسمی و شخصی صورت گرفته از سوی این مجمع، حضور یابد. متاسفانه به دلیل تغییرات یک طرفه از سوی مجمع جهانی اقتصاد در برنامه ریزی که قبلا مورد توافق دو طرف قرار گرفته بود، (شاید برای رسیدن به همین هدف) این امر محقق نشد و یک فرصت برای گفتگو از دست رفت.»

اما اين تغييرات يك‌طرفه از سوي ميزبان در برنامه محمدجوادظريف چه بود و چرا وزير خارجه مخالفت خود را با اين تغييرات اعلام و از حضور در نشست امسال داووس صرفنظر كرد؟

شنيده‌هاي اعتماد حاكي از آن است كه طبق توافق اوليه قرار بود محمد جواد ظريف به عنوان وزير خارجه كشورمان در “سالن اصلی یک جلسه اختصاصی” داشته باشد.با وجود توافق اوليه ، ميزبان هفته گذشته اعلام مي‌كند كه نمي‌تواند چنين فرصتي را در اختيار وزير خارجه ايران قرار بدهد.

طبق شنيده‌هاي اعتماد، ميزبان با بهانه كردن شرايط ناشي از سقوط هواپيماي مسافربري در ايران ادعا مي‌كند كه نمي‌تواند برنامه‌اي با مخاطب عمومي در اختيار وزيرخارجه ايران قرار بدهد و لذا با حذف جلسه اختصاصي وزير خارجه كشورمان تاكيد مي‌كند كه وزير خارجه مي‌تواند در جلسات بسته‌اي كه پيش از اين قراربوده در آنها شركت كند ، حضور يابد.

محمدجواد ظريف نيز با توجه به تغيير يك‌طرفه در برنامه وي از شركت در نشست امسال داووس انصراف داد. لازم به يادآوري است كه وزير خارجه ايران سال گذشته نيز در نشست داووس 2019 شركت نكرده بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا