خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گردهمایی هم‌اندیشی موسسات دانش‌بنیان نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی

ایلنا نوشت: گردهمایی هم‌اندیشی شرکت و موسسات پژوهشی و دانش بنیان صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی آغاز به کار کرد این گردهمایی با شعار امنیت انرژی، رفاه ملی، آسایش پایدار در سایه علم و فناوری در محل صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور شرکت‌های خصوصی و مسئولان دولتی در حال برگزاری است.

امیرمحمد اسلامی عضو هیات مدیره و دبیر انجمن شرکت‌های پژوهشی دانش بنیان صنایع نفت و گاز و پتروشیمی در این گردهمایی با اشاره به تحریم‌ها و شرایط سخت اقتصادی ناشی از آن اظهار کرد: این انجمن سعی دارد بر اساس رسالت خود تمام شرکت‌ها و موسسات فعال در این حوزه را پوشش داده و طرح‌ها و حل موانع فعالیت‌های پژوهشی نوآورانه، فناورانه و نیز گشایش راه‌های توسعه و تعالی نوآوری و فناوری در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تلاش کند.

وی ادامه داد: انجمن بیش از 500 متخصص و پژوهشگر را در خود جای داده و تاکنون بیش از 300 پروژه مطالعاتی را با موفقیت به انجام رسانده و ده‌ها محصول فناوری را پدیده آورده است.

اسلامی با تاکید بر اینکه هر یک از اقدامات انجام شده فناوری‌های خاصی را ارائه می‌دهد افزود: این انجمن با برگزاری گردهمایی با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی و همچنین معاون علمی و فناوری رئیس جمهور سعی دارد این پیام را برساند که امنیت انرژی رفاه ملی، آسایش پایدار در سایه علم و فناوری با حضور بخش خصوصی در شرایط سخت کنونی امکان‌پذیر است.

وی اضافه کرد: ظرفیت‌های بخش خصوصی در جهت توسعه فناوری صنایع نفت و گاز و پالایش و پتروشیمی و رهیافت‌های جدید که در این بخش وجود دارد می‌تواند نویدبخش حل بسیاری از مشکلات صنعت و ترسیم افق‌های جدید در صنایع این حوزه باشد.

اسلامی با بیان اینکه راه‌حل بسیاری از مشکلات در حوزه نفت و گاز ساده‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شود افزود: به طور مثال در موضوع افزایش قیمت بنزین بخش خصوصی می‌توانست قبیل از ایجاد بحران، سبدی از انواع سوخت را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد تا آ‌نها امکان انتخاب بر اساس نیاز را داشته باشند.

وی ادامه داد: تهدیدهایی که از سوی دشمنان با عناوین مختلف همچون محدودیت در خرید نفت و گاز از کشور ما می‌شود را می‌توان با استفاده از فناوری‌های نوین و جدید به فرصتی برای توسعه تبدیل کرد.

اسلامی جلسه امروز را نقطه عطفی در همکاری بین شرکت‌های اصلی نفت و گاز، پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و گفت: طی سال‌های گذشته کم‌لطفی بسیاری علیه شرکت‌های فعال در این حوزه وجود داشته و منجر به تضعیف این شرکت‌ها و از دست رفتن فرصت‌های طلایی شده اما جلسه امروز این امید را می‌دهد که از این پس شاهد همکاری‌های بیشتر و افزایش حضور بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه داشتیم.

وی تاکید کرد: از فرصت موجود می‌توان در حل مشکلات که اکنون کشور در حوزه اقتصادی به ویژه صنعت نفت با آن روبه‌رو است، استفاده کرد.

عضو هیات مدیره و دبیر انجمن شرکت‌های پژوهشی دانش بنیان صنایع نفت و گاز و پتروشیمی جلسه امروز را امیدبخش توصیف کرد و افزود: هر دو بخش خصوصی و دولتی برای همکاری‌های بیشتر در آینده با هدف حل مشکلات اظهار علاقه کردند و عزم جدی برای آینده‌ای بهتر در این حوزه بین دو طرف دیده می‌شود.

اسلامی در پایان سخنان خود تصریح کرد: امید است همکاری‌های آینده گره از مشکلات صنعت باز کرده و در راستای ایجاد امنیت انرژی، رفاه ملی و آسایش پایدار در سایه علم و فناوری قدم‌های مثبتی برداشته شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا