خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کاهش ۱.۴ درصدی تورم در دی‌ماه

بنا بر اعلام مرکز آمار تورم در دی ماه با کاهش ۱.۴ درصدی به ۳۸.۶ درصد رسید.

به گزارش ایسنا، اعلام مرکز آمار از شاخص تورم در دی ماه سال جاری نشان می‌دهد که نرخ تورم سالانه دی ماه ١٣٩٨ برای خانوارهای کشور به ٣٨,٦ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ١.٤ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد.

این در حالی است که نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری ٣٨ درصد است که نسبت به ماه قبل ١.٣ واحد درصد کاهش داشته است. همچنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ٤٢.٢ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ١.٦ واحد درصد کاهش دارد.

نرخ تورم نقطه‌ای (درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه مشابه سال قبل) نیز به ٢٦,٣ درصد رسیده که در مقایسه با ماه قبل ١,٥ واحد درصد کاهش یافته است.

نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی ها و دخانیات» با کاهش چهار واحد درصدی به ۲۴ درصد و گروه «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» با کاهش ٠.٣ واحد درصدی به ٢٧.٤ درصد رسیده است.

این در حالی است که نرخ تورم نقطه‌ای برای خانوارهای شهری ٢٦,٢ درصد می‌باشد که نسبت به ماه قبل ١.٤ واحد درصد کاهش داشته است. همچنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ۲۷ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ١.٩ واحد درصد کاهش داشته است.

کاهش نرخ تورم ماهانه

منظور از نرخ تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل می‌باشد. نرخ تورم ماهانه دی ١٣٩٨ به ٠,٨ درصد رسیده که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل، ٢.٤ واحد درصد کاهش داشته است.

تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» و «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» به ترتیب منفی ٠.٣ درصد و ١.٤ درصد بوده است.

این در حالی است که نرخ تورم ماهانه برای خانوارهای شهری ٠,٩ درصد است که نسبت به ماه قبل، ٢.١ واحد درصد کاهش داشته است.

همچنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ٠.٥ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ٣.٧ واحد درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا