خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد به دو منتقد محمد امامی: دشمن دانا بهتر از دوست نادان است

یادداشت محمدحسین لواسانی درباره حمایت ذوالفقاری از حسنی‌نسب

سید محمدحسین لواسانی، روزنامه‌نگار، در یادداشتی با عنوان «دشمن دانا بهتر از دوست نادان است» که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، درباره‌ی شکایت محمد امامی سرمایه‌گذار «شهرزاد» از نیما حسنی‌نسب، منتقد سینما و حمایت پوریا ذوالفقاری از او، نوشت:
آقایان حسنی‌نسب و ذوالفقاری، ای‌کاش کمی به خودتان زحمت تحقیقات میدانی می‌دادید؛ البته نه، توقع بیجایی از شما کسانی‌ست که زحمت یک جستجوی ساده را هم نمی‌کشید.

وقاحت و دریدگی از کیست؟ از اویی که از دادگاه برگزار نشده و کیفرخواست نانوشته می‌گوید و می‌نویسد یا از کسی که ماه‌هاست حتی فرصت یک خط دفاع هم از او سلب شده است. اگر دزدی فساد است، تهمت هم فساد است، بی‌سند و مدرک گفتن و نوشتن هم فساد است، آبروبری هم فساد است، که البته دروغ‌پراکنی و هوچی‌گری هم.
آقایان حسنی‌نسب و ذوالفقاری، امکانش هست سندی، اوراقی، دست‌خطی یا هر چیزی که کمی آن‌ورتر از دادگاه صالحه صرف ذهنی شما باشد از اتهامات ثابت‌شده محمد امامی منتشر کنید؟ از جرم‌های آشکار و محرز چطور؟ ای عجب که از منظر دستگاه قضا محمد امامی کماکان فقط یک متهم است و از دید عالیجنابان منتقد، یک مجرم! امکانش هست چندخطی از دادگاه محمد امامی برای‌مان بنویسید؟
شمایی که با ادبیات مجرمانه می‌نویسید و مدعی فساد هستید، مفسد شخصی‌ست که محکوم شده باشد، امکانش هست همین امروز یک حکم قطعیت‌یافته را منتشر کنید؟ به حکم شرع و قانون، نام‌بردن از متهم، عین تهمت و افتراست و خلاف حقوق شهروندی، دیگر چه برسد به نشر اکاذیب؛ دور به‌نظر می‌آید که بتوانید با پروپاگاندای رسانه‌ای، عدالت دستگاه قضا در رسیدگی به پرونده محمد امامی را به حاشیه ببرید. پول آلوده؟ امکانش هست سندی در اثبات این پول آلوده را منتشر کنید؟
فرمودید جناب حسنی‌نسب که ای کاش دست‌کم کمی شبیه به نام خانوادگی‌شان بودند، یک‌تنه بار پرسش‌گری را به دوش کشیدند؛ گویی از، با اسب وقاحت تاختن رسانه ملی بی‌خبرید؟ در دفاع تمام‌قد از دوست کهنه خود، حمایت از نیما حسنی‌نسب را آزمونی مهم برای سایر رسانه‌ها خوانده‌اید، جناب ذوالفقاری؛ چرا باید رسانه‌ها، آلوده فرافکنی‌ها و سوار بر موج ناآگاهی شما شوند؟
وانگهی، آنکه حسابش پاک است از محاسبه چه باک است؟ انشاءالله جناب حسنی‌نسب، هم در دادگاه فرهنگ و رسانه ادله اقامه می‌کنند و هم ما را از خواب غفلت، بیدار. یک حرفی زدند، در آنجا ثابت هم خواهند کرد، درست مثل جناب فتوره‌چی! اینکه دیگر این همه هوچی‌گری و یارکشی نمی‌خواهد. فقط اگر نتوانستند ثابت کنند، مردانه بیایید و بگویید که داد و قال کاذب کرده‌اید.


در پایان امیدوارم قرار مجرمیت، کیفرخواست و حکم قطعیت‌یافته محمد امامی را همین امروز-فردا منتشر کنید تا به همگان ثابت شود تنها با بررسی و از سر دغدغه روشنگری کرده‌اید و نه به «دلایلی دیگر»!
پی‌نوشت: در حالی صحبت از برگزاری دادگاه، بندهای کیفرخواست، اثبات اتهامات، جرم‌های آشکار و محرز می‌شود که حتی قرار مجرمیت و کیفرخواست هم برای محمد امامی صادر نشده است، چه برسد به برگزاری دادگاه.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا