خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مسافرت خارجی در نوروز ۹۵؛ از ۲ میلیون تا ۲۳ میلیون

مینا افشار در خبرآنلاین نوشت:
بیش از ۴۰ روز تا نوروز ۹۵ زمان مانده است. اما آژانس های مسافرتی از یکی دو ماه پیش تورهایشان برای شکار گردشگران پهن کرده اند.

با فرا رسیدن ایام نوروز، بازار تورهای گردشگری نوروزی به مقصد کشورهای همسایه داغ خواهد شد. در این میان آژانس‌های مسافرتی فرصت پیدا می‌کنند تا به هر قیمتی شده بتوانند حضور کم گردشگران در سالی که گذشت را در روزهای نوروز جبران کنند و تورهای خارجی را با قیمت‌های گزاف و بعضا با شرایط قسطی به فروش برسانند.

در کنار ترفندهای عجیب که برای تسهیل سفر به کار گرفته شده، این بار سفرقسطی و سفر با وثیقه طلا رونق پیدا کرده است. مسافران می‌توانند با ۵۰ درصد پرداخت و ۵۰ درصد اقساط به سفر بروند و پس از بازگشت، اقساط سفر خود را ۳ تا ۶ ماه پرداخت کنند. این در حالی است که برخی از متقاضیان معتقد هستند قیمت سفرهای داخلی بسیار بالا است.

هرچند در بازار کنونی که حتی برخی افراد نیز برای تبلیغ، فروش کالا و جذب مشتری درصدد گذاشتن شرایط مختلف برمی آیند، نمی‌توان برای بهره گیری از چنین راهکارهایی خرده گرفت، اما پی بردن به روش‌ها و ترفندهای توسعه گردشگری و رونق تورهای سفر بسیار جالب است و هر روز شاهد ابداعی جدید در این حوزه هستیم.

سفرهای اروپایی با وثیقه طلا

در این میان یکی از کارشناسان فروش یک شرکت خدمات تور و مسافرتی گفت: جهت رفاه حال مسافران برای تورهای آذربایجان، ارمنستان، تایلند، دبی، کیش و مشهد طلا را به عنوان وثیقه و ضمانت پرداخت هزینه‌های تور بعد از سفر قبول می کنیم.

او در مورد کارمزد این وثیقه نیز گفت: در حال حاضر برخی از تورگردان‌ها بیش از سه تا چهار درصد کامزد اقساط دریافت می‌کنند که البته این کامزد برای تور ما حدود دو درصد است. اگر هزینه سفر خارجی 10میلیون تومان باشد باید وثیقه 15 میلیون تومانی داشته باشند. وثیقه‌ها به این صورت است که متقاضی باید از یک طلا فروش فاکتوری برابر با سه میلیون تومان (برای سفر های کشورهای مجاور) یا فاکتور بیش از 15 میلیون تومانی (برای سفر های اروپا) بیاورد.

نرخ تورهای گردشگردی نوروزی 

با این حال همچنان از نظر مسافران ایرانی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند، امارات و ترکیه در اولویت است. به همین علت کارگزاران هتل‌های دبی و استانبول از این فرصت نهایت استفاده را کرده و نرخ هتل را بالا می‌برند. این در حالی است که هتل‌های دبی و ترکیه در ایام پیک سفر ایرانیان چنین افزایش نرخی را ندارند.

براساس آمار،‌ اکنون تورهای گردشگری به مقصد دبی برای سفر تهرانی‌ها از تقریبا از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به بالا فروخته می‌شود، آن هم برای ۳ شب و ۴ روز اقامت. این تور در زمان قبل از شروع ایام عید با ۴۰۰ هزار تومان افزایش قیمت فروخته می‌شود. آژانس‌های مسافرتی این تفاوت نرخ را در هتل‌ها و بلیت هواپیما می‌دانند.

استانبول و آنتالیا دو شهر پرگردشگری هستند که ایرانی‌ها در ایام نوروز مانند تابستان از آن بسیار استقبال می‌کنند. تورهای گردشگری استانبول اکنون همانند تورهای دبی با افزایش نرخ زیادی در ایام نوروز روبرو است. در حال حاضر تورهای گردشگری به مقصد آنتالیا اقامت در هتل ۵ ستاره ۶ شب و ۷ روز اقامت از ۳ میلیون و ۶۷۵ هزار تومان تا ۶ میلیون و ۶۹۵ هزار تومان نرخ دارد. اما سفر به استانبول با پرواز ماهان و ۶ شب اقامت در هتل ۴ ستاره از ۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان شروع می شود و اقامت در هتل ۵ ستاره ۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

این در حالیست که تور دبی قبل از نوروز در هتل های ۴ و ۵ ستاره یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، تور استانبول هفتصد و ۹۰ هزار تومان، تور مالزی ۷ شب با پرواز ایران ایر یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان فروخته می شود.

همچنین تور گردشگری پاتایا برای ۷ شب اقامت حدود ۳ میلیون و ۶۵۰ تومان نرخ دارد. همچنین تور مالدیو برای ۵ شب اقامت حدود ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فروخته می شود.

از سوی دیگر برخی آژانس ها، مجری تورهای کشورهای اروپایی، استرالیا، آفریقای جنوبی و آمریکای جنوبی هم شده اند که البته تورهای لوکس و بسیار گران قیمتی هستند. به عنوان مثال دو هفته مسافرت به استرالیا، حدود ۲۳ میلیون تومان هزینه دارد؛ برای یک نفر!

نگاهی به قیمت تقریبی تورهای گردشگری خارجی و اروپایی در ایام نوروز

ردیف مقصد مدت اقامت درجه هتل قیمت تقریبی
۱ استانبول ۶ شب و ۷ روز ۵ ستاره ۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان
۲ آنتالیا ۶ شب و ۷ روز ۵ ستاره ۳ میلیون و ۶۷۵ هزار تومان
۳ دبی ۵ شب و ۶ روز ۴ ستاره ۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان
۴ ارمنستان ۵ شب و ۶ روز ۳ ستاره یک میلیون و ۹۹۰ هزار تومان
۵ مالزی ۷ روز و ۸ شب ۴ ستاره ۳ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان
۶ پاتایا ۷ شب و ۸ روز ۴ ستاره ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان
۷ چین ۷ شب و ۸ روز ۴ ستاره ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان
۸ مالدیو ۵ شب و ۶ روز ۴ ستاره ۶ میلیون و ۷۰ هزار تومان
۹ ویتنام ۸ شب و ۹ روز ۴ ستاره ۷ میلیون و ۴۵۰  هزار تومان
۱۰ کوشی آداسی ۶ شب و ۷ روز ۵ ستاره ۲ میلیون و ۶۳۵ هزار تومان
۱۱ بالی ۷ شب و ۸ روز ۴ ستاره ۷ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان
۱۲ برزیل ۱۴ شب و ۱۵ روز ۴ ستاره ۱۶ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان
۱۳ آفریقای جنوبی ۹ شب و ۱۰ روز ۴ ستاره ۱۳ میلیون و ۹۹۵ هزار تومان
۱۴ فرانسه ۷ شب و ۸ روز ۴ ستاره ۸ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان
۱۵ استرالیا ۱۳ شب و۱۴ روز ۴ ستاره ۴۲۹۰ دلار+۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان
۱۶ انگلستان ۷ شب و ۸ روز ۴ ستاره ۲۳۹۰ دلار+۳ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا