خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مذاکره و توافق باشگاه‌های ایرانی با AFC درباره میزبانی

«ورزش سه» نوشت: پس از جلسه با نمایندگان ایران، کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC پذیرفت که تیم های ایرانی از حق میزبانی خود در دور گروهی لیگ قهرمانان استفاده کنند.

مهمترین خبر چند روز اخیر فوتبال ایران میزبانی تیم های ایرانی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بود که از سوی AFC به فدراسیون ایران ابلاغ شد. پس از این اتفاق، دستگاههای ورزش و دیپلماسی کشور بررسی‌ها را آغاز کردند و به دنبال راهی بودند که این حق را به فوتبال ایران برگردانند.

نتیجه جلسه باشگاه‌های پرسپولیس، استقلال، سپاهان و شهر خودرو با فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش به اینجا رسید که درخواست یک جلسه فوری با کنفدراسیون فوتبال آسیا داده شود. AFC که اعلام کرده بود تیم های ایرانی در مسابقات پلی آف و دور رفت گروهی خارج از خانه بازی کنند و سپس بررسی های لازم صورت بگیرد تا تکلیف میزبانی آنها در دور برگشت مشخص شود، این درخواست را پذیرفت و نمایندگان ایران را برای یک جلسه به مالزی دعوت کرد.

از این رو مدیران سه باشگاه پرسپولیس، استقلال و شهر خودرو به همراه سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال و معاون وزارت ورزش راهی مالزی شدند تا این جلسه سرنوشت‌ساز را برگزار کنند. نشست ویژه با ویندسور جان، دبیرکل AFC امروز برگزار شد و دقایقی پیش به پایان رسید.

اولین خبری که از این نشست مخابره شد، حضور باشگاه‌های استقلال و شهر خودرو در بازی های پلی آف در کشور امارات بود. اما آنچه طرف ایرانی را به انجام بازی های پلی آف خارج از ایران راضی کرد، امتیازی بود که از AFC برای بازی‌های مرحله گروهی گرفته شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا برخلاف موضع قبلی خود پذیرفت که ضمانت میزبانی تمام نمایندگان ایران در دور گروهی لیگ قهرمانان را بدهد. به این ترتیب تیم های پرسپولیس و سپاهان در هفته های چهارم، پنجم و ششم مرحله گروهی لیگ قهرمانان میزبان رقبای خود خواهند بود و استقلال  و شهر خودرو هم در صورت رسیدن به مرحله گروهی دقیقاً همین شرایط را خواهند داشت و بدون مشکل در بازی های دور برگشت در تهران و مشهد میزبانی می‌کنند.


باشگاه استقلال به عنوان یکی از نمایندگان ایران در مذاکره با کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد: طبق توافقی مهمی که با AFC صورت گرفته، بازیهای دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در تهران (استقلال و پرسپولیس)، اصفهان (سپاهان) و مشهد (شهرخودرو) برگزار خواهد شد.


باشگاه پرسپولیس اعلام کرد: در جلسه‌ای که امروز با حضور علی‌نژاد معاون وزیر ورزش، ابراهیم شکوری دبیرکل فدراسیون فوتبال و انصاری‌فرد، خلیل زاده و حمیداوی مدیران عامل سه باشگاه پرسپولیس، استقلال و شهر خودرو با ویندسور جان دبیرکل AFC انجام شد، گروه ایرانی توانست از حق نمایندگان کشور دفاع کند و با تایید AFC تیم‌های ایرانی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان میزبان رقبای خود خواهند بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا