خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خسی در مخابرات

متن یادداشتی با عنوان «خسی در مخابرات»، منتشر شده در کانال تلگرامی کارکنان بخش خصوصی مخابرات که به انصاف نیوز هم ارسال شده است، در پی می‌آید:

هوای سرد زمستانی است. زنگ کلاس شده و بچه‌ها برای استراحت کوتاه به حیاط مدرسه می‌روند. علی و حسین به تازگی با هم آشنا شده و هر دو تمایل دارند این آشنایی به دوستی منجر شود. از این رو علی باب صحبت را درباره کار پدر باز می‌کند. او می‌گوید پدرم در اداره‌ای کار می‌کند که هر ماه به او کمک هزینه‌ی تحصیل فرزندان می‌دهند. از حسین می‌پرسد برای پدر تو چنین واریزی وجود دارد؟ حسین سری تکان می‌دهد و می‌گوید برای پدرم واریز نمی‌شود ولی به همکارش که در یک اتاق هستند واریز می‌شود. 

علی تعجب می‌کند و به سخنان خود ادامه می‌دهد، او می‌گوید ما در عید یا تعطیلات با خیال راحت به مسافرت می‌رویم چون اداره‌ی پدرم مکان‌های رفاهی در اختیار ما می‌گذرد و ما بدون نگرانی از محل اقامت به مسافرت می‌رویم، حسین شما چطور؟ حسین سری تکان می‌دهد و می‌گوید برای پدرم چنین امکاناتی نمی‌دهند ولی به همکارش که در یک اتاق هستند چرا.

علی متعجب‌تر شده و به حرف‌های خود ادامه می‌دهد و می‌گوید اداره‌ی بابا خیلی خوب است و در مناسبت‌های خاص مثل روز زن عیدی به بابا می‌دهد و بابا با افتخار آن را تقدیم مادر می‌کند، و می‌پرسد حسین اداره‌ی پدر شما چطور؟ و حسین سری تکان می‌دهد و …

علی خسته از جواب‌های حسین دیگر علاقه‌ای به سوال از حسین ندارد و به حرف‌های خود ادامه می‌دهد و می‌گوید: بابا حقوق خیلی خوبی دریافت می‌کند، به سبب بهره وری خوبی که دارد سالی دو بار جداگانه برای آن پول می‌گیرد، بابا در اداره‌ای که کار می‌کند سهام دارد، پول غذا می‌گیرد، حقوق سروقت می‌گیرد، پول خواروبار زیادی می‌گیرد، حتی برای عروسی خواهرم که تازه ازدواج کرده کمک بلاعوض ازدواج به پدرم واریز شده است، راحت پدرم از هر جایی که می‌خواهد می‌تواند وام بگیرد چون اداره به او کاغذ کسر حقوق می‌دهد، پدر اضافه کاری خوبی می‌گیرد و متناسب با کارش در طبقه‌ی شغلی خاص خود قرار دارد. البته علی معنی بیشتر کلمات را نمی‌داند و فقط زمانی که پدر به مادرش توضیح می‌داد، شنیده است. علی از استخر رفتن‌های رایگان با پدرش می‌گوید که اداره پدر در اختیار آنها قرار می‌دهد، از پول غذایی که به حساب پدر واریز می‌شود، از پول رفت و آمد و …

علی اینبار خسته شده و می‌خواهد حسین هم حرف بزند، تک تک سوالات را می‌پرسد و از حسین سر تکان دادن می‌بیند و همان جواب‌های تکراری. حتی متوجه می‌شود پدر حسین یک سوم پدرش حقوق می‌گیرد و وقتی مطالبات قانونی خود را در اداره مطرح می‌کند، تهدید به اخراج می‌شود، اینبار علی می‌گوید حتما سواد پدرت کم است یا سابقه‌ی کاریش، حسین از این حرف برافروخته شده و می‌گوید پدر من لیسانس دارد و بیست و پنج سال سابقه‌ی کار در آنجا. حیرت علی زیاد شده چون پدر او هم لیسانس دارد و سابقه کاریش حتی سه سال کمتر از پدر حسین. علی به صرافت می‌افتد و محل کار پدر حسین را جویا می‌شود ، حسین می‌گوید پدرم در اداره مخابرات و در واحد… کار می‌کند، رنگ رخسار علی مثل گچ سفید شده و فهمیده آن هم اتاقی همکار پدر حسین کسی نیست جز پدر خودش. 

علی مات و مبهوت مانده و چیزی نه می‌خواهد بگوید و نه می‌تواند بگوید. او با احساس شرم حسین را در آغوش می‌گیرد و کلامی نمی‌گوید.

زنگ زده شده و بچه‌ها سر کلاس رفته‌اند اما صحبت‌های آنها هر دو را میخکوب نیمکت حیاط کرده است.

هوا سرد است..‌‌.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. متاسفانه صاحبان قلمهایی که برای القای ناعدالتی و سیاه نمایی مشغول به قلم فرسایی در محیط های شبه آلود و غیر مستدل و مستند هستند هیچ نمی اندیشند که ضربه ای که اینگونه مطالب بر روح و روان خواننده های از همه جا بیخبر، که دقیقه ای برای سرچ واقعیبودن مطلب نمیکنند، میزند ممکن است هزینه های اجتماعی و امنیتی جبران ناپذیری بر کشور ایجاد کند.
    صاحبان سرویسهای وس برای قطع نشدن دستشان از مسیر چپاول دارایی مردم به بهانه خدمات ارزش افزوده، هرروز از راههای مختلف، برای هجو و تخریب وزیر شجاع و کاربلد و جوان ارتباطات دست بکار میشوند تا بتوانند به دزدی از جیب مردم ادامه دهند و …
    ابتدا با بازیهای سیاسی و فیلتر تلگرام توسط قوه قضاییه، موضوع را گردن او می اندازند درحالیکه قوه قضاییه تلگرام را مسدود نموده است و نه وزارت ارتباطات.
    سپس با تخریب وجهه مردم گرایانه و کارهای مردمی و ارتباط مستقیم او با مردم سعی در به انزوا بردن او میکنند.
    پس از ناکامی، در اقدامی کثیف و بزدلانه و غیر انسانی و ضد اسلامی،تصاویر خواهرهمسر و همسر اورا که در محفلی زنانه بوده اند رسانه ای کرده و بگونه ای هوچی گری میکنند که گویی او در آغوش وزیر آرمیده است.
    پس از مدتی انگ لباسهای گرانقیمت و زندگی لاکچری و ماشین لوکس و منزل ویلایی و…. را به او میچسبانند.
    و هنگامیکه همه این راهها به بن بست میرسد با نگارش اینگونع واستانهای غمگین و ناعادلانه جگرسوز سعی در القای این مطلب به مخاطبان دارند که وزیر جوان مشغول حیف ومیل اموال دولت و بذل وبخشش به نزدیکان و … را دارد.
    واقعا شما از خدا نمیترسید؟
    اصلا به خدا و روز حساب ایمان دارید؟
    ننگ برشما بادهزاران هزار ننگ و عار بر شما دنیا دوستان شکم باره

  2. با سلام
    ببخشید این گفتگوشاید مال ده سال پیش باشد شاید هم ذهنیات شما من کارمند مخابرات با 30 سال سابقه هستم -امکانات رفاهی باهمکاران بخش خصوصی مشترک است به نرخ روزپول میدهیم -هنوز بهروری پارسال را همنداده اند -اضافه کار به این دوستان میدهند به ما خیر – حق تحصیل فرزندان برای یک سال یک بار میدهند مبلغ ان هم چندان نیست عجب انصافی شما دارید حداقل مردباشید ودرست بگویید واقعا برایتان متاسف هستم .خدا به زندگی انسان دروغ گو برکت نمیدهد

  3. در جواب آقای اکبر باید بگویم که طرف حساب ما اصلاً وزیر نیست.طرف حساب ما شرکت مخابراتی است که حق خوری می کند.
    در جواب آقای مجید هم باید بگویم کاش حقوق دریافتی رو می‌فرمودند تا خواننده مطلب متوجه اختلاف دریافتی ما با کارکنان رسمی که کم کم دوبرابر ما(البته اگه دریافتی ما رو با ماموریت و به قول ایشان مثلاً اضافه کاری دریافت نکرده) دریافتی دارند،بشوند.

  4. سلام
    آقایان زرنگ وبالا دستیها میخوام ببینم کی پرداختی های کلی بازنشستگان مخابرات را بدون ریا ومخلصانه پرداخت میکنید، آیادراین کشورایران که خودرا اسلامی میخواندکسی هست حق بازنشستگان را بدهد فردا خودتان هم پیر و بازنشسته میشوید. . .آیا به بزرگانتان احترام میگذارید یا حق بازنشسته را پایمال میکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا