خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مشاور وزیر بهداشت: میرحسین در کمال سلامت است

افشين علا، شاعر، ساعت هشت شنبه شب از تماس یکی از مشاوران وزیر بهداشت خبر داد و از او نقل کرد: در جریان بیماری اخیر میرحسین موسوی شخص وزیر اقدام لازم را انجام داده اند و از سلامت ایشان مطمئن شده اند.

به گزارش انصاف نیوز، متن یادداشت این عضو علي‌البدل شوراي شهر تهران در کانال تلگرامی خود در پی می آید:

«یکی از مشاوران وزیر محترم بهداشت در تماس تلفنی با بنده خبر دادند که آقای دکتر قاضی زاده هاشمی مدتهاست شخصا پیگیر وضعیت مهندس موسوی هستند و در جریان بیماری اخیرشان هم شخص وزیر اقدام لازم را انجام داده اند و از سلامت ایشان مطمئن شده اند. بنابراین لازم است متعاقب مطلب پیشین، از قول وزیر محترم بهداشت به همگان اعلام کنم که حال مهندس موسوی و خانم دکتر رهنورد خوب است و در کمال صحت و سلامت به سر می برند. ضمنا جا دارد از مسوولیت شناسی و پاسخگو بودن وزیر گرامی بهداشت جناب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی کمال تشکر را داشته باشم. ای کاش همه ی مسوولان همچون این وزیر سختکوش و متعهد پاسخگوی مطالبات شهروندان بودند».

 

تجلی دیگری از ظرفیت بی بدیل رهبری نظام اسلامی

یادداشت افشین علا در شماره ی یکشنبه ی روزنامه ی اطلاعات درباره ی سخنان اخیر رهبری نیز در پی می آید:

موضع بردبارانه و توأم با خرد رهبر معظم انقلاب اسلامی در برابر اقدامات جنون‌آمیز دولت سعودی و متحدانش ازچند حیث قابل تأمل و تحسین است.

اول آن که ایشان به عنوان ولی امر مسلمین جهان، با وجود خون‌دلی که ازشهادت مظلومانه مجتهدی شیعه در سرزمین وحی می‌خورند، بجای خط و نشان کشیدن برای شیوخ وابسته‌ای که همکلامی با آنان در شأن ولی فقیه نیست، وعده انتقام خون شیخ نمررا به وعده الهی موکول کرده‌اند که بیانی اعتقادی و ازموضع دیانت است. این در حالیست که ایشان فرمانده مقتدرکل قوا و صاحب امکانات و اختیاراتی هستند که دولتهای کوچک حاشیه خلیج فارس حتی تصورش راهم نمی‌توانند بکنند. اما رهبرانقلاب، بخوبی می‌داند که گوشمالی دادن به شیوخ فرتوت عرب و چند جوان خام تازه به دوران رسیده، به قیمت آسیب دیدن امنیت و وحدت ملت‌های اسلامی، اقدام برازنده‌ای نیست و بیش ازهر چیزسبب خشنودی دشمنان اسلام بویژه رژیم صهیونیستی خواهد شد. دیگر آنکه نوع رفتار رهبر انقلاب با سران مرتجع عرب حاوی این پیام نیز هست که طرف دعوا یا مذاکره جمهوری اسلامی ایران دول قدرتمند جهان و سران غرب هستند، ‏نه شمشیربه دستان داعش‌پروری که هنوزبه رسم جاهلیت مشغول گردن زدن خلقند و با بی‌کفایتی خود مراسم حج را نیز به خاک و خون کشیده‌اند.

از طرف دیگر، وقتی که تمام نیروی وهابیت حاکم بر حجاز صرف جنگ یمن و اعزام تروریست به عراق و سوریه شده است، چه بهتر که ازهمان ناحیه به دست ملتها و با رهبری ولی امر سیلی بخورند که در حال خوردند! و چه بسا خشم ناشی از همین شکستهای پی درپی در منطقه است که حکام جلاد را به ریختن خون رهبر شیعیان در خاک خود وا می‌دارد. اقدام جنون‌آمیزی که طبق محاسبه آنان می‌توانست حتی خشم و رویارویی مرجعیت شیعه را در پی داشته باشد. اما دیدیم که نه مراجع عراق- بویژه آیت‌الله العظمی سیستانی- نه سید حسن نصرالله در لبنان و ازهمه مهم‌تر نه ولی امرمسلمین دراین دام نیفتادند و ضمن محکومیت شدید آن اعدام، رژیم عربستان را در باتلاق یمن و شام و عراق به حال خود رها کردند.

نکته دیگر اینکه جهان باردیگربه چشم دید که در مانیفست نظام مترقی شیعه اصل بر حمایت از حقوق ملتهاست، نه دخالت عملی و نظامی. این ملت‌های عربند که باید تکلیف خود را با سران بی‌کفایتشان تعیین کنند. ایران اسلامی اگر‏ ازآرمان فلسطین حمایت می‌کند درست منطبق با اراده امت اسلامی است و اگر مبارزه با داعش را رهبری می‌کند با عزم جهانی و منطقه‌ای همراه شده است. از طرفی قدرت چانه‌زنی ایران در حیطه‌ای به وسعت و اهمیت انرژی هسته‌ای صرف می‌شود، نه در افتادن با حکومتهای فرتوتی که بزودی با رفتارهای قرون وسطایی خود راه به فنا خواهند برد.

این نکات، تنها گوشه‌ای از ظرفیت بی‌بدیل رهبری نظام اسلامی در شرایط بحرانی منطقه‌ای و بین‌المللی است و جا دارد در مجالی وسیع‌تر به آن بپردازیم. تنها به ذکر این نکته بسنده کنم که روح نهفته دررفتار رهبر معظم انقلاب اسلامی شاید این باشد که به جای رویارویی با دست‌نشاندگان باید به سراغ سران و اربابان آنها رفت. جهان امروز محل منازعه توأم با گفتگوی اربابان است، نه نوکران حقیری که با ترس و ذلت به عملی شدن برجام چشم دوخته‌اند و از تصوراینکه ارباب غربی پشتشان را خالی کند، کودکانه به صورت اربابی دیگر که حریف قدر قدرت ارباب آنان است چنگ می‌اندازند.

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا