خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مواضع جدید آیت‌الله سیستانی درباره‌ی تحولات عراق

آیت الله سیدعلی سیستانی در بیانیه مهمی بر لزوم احترام به حاکمیت عراق، استقلال تصمیمات سیاسی و وحدت آن تاکید کرد.

به گزارش شفقنا، مرجعیت عالی عراق همچنین در این بیانیه که از سوی  حجت الاسلام و المسلمین احمد صافی قرائت شد، بر لزوم اجرای اصلاحات واقعی و تشکیل سریع دولت تاکید کرد.

متن این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادران و خواهران

اولا: مرجعیت دینی بر موضع ابتدایی و اصولی خود مبنی بر لزوم احترام به حاکمیت عراق، استقلال سیاسی آن و وحدت تمامیت ارضی و وحدت ملت آن و مخالفت قاطع با تعرض به اصول ملی آن از سوی هر طرفی و تحت هربهانه ای تاکید می کند. شهروندان عراقی برای بیان جهت گیری های خود در این خصوص و مطالبه هر آنچه برای حفظ حامکیت ملی به دور از دیکته های خارجی ضروری می دانند – از طریق راههای مسالمت آمیز-  از حق کامل برخوردارند.

دوم: مرجعیت دینی همچنین بر لزوم اجرای اصلاحات واقعی که مدتهاست مردم خواهان آن هستند و در راه تحقق آن فداکاری های بسیاری انجام داده اند، تاکید می کند و معتقد است که تعلل در این امر تنها به بیشتر شدن درد و رنج  شهروندان و طولانی تر شدن بی ثباتی امنیتی و سیاسی در کشور منجر خواهد شد.

سوم: تشکیل دولت جدید  نسبت مدت مشخص شده در قانون اساسی به مدت طولانی به تاخیر افتاده است؛ بنابراین ضروری است که طرف های مختلف ذیربط برای پایان دادن به این پرونده طبق مبانی از پیش گفته شده، همکاری کنند زیرا این موضوع گام مهمی در راستای راه حل بحران جاری محسوب می شود.

مرجعیت دینی بار دیگر از همه گروههای عراقی می خواهد به حجم خطراتی که کشورشان را در این مرحله دشوار احاطه کرده، آگاه باشند و در مورد قضایای اصلی و چالش های سرنوشت سازی که با آن روبرو هستند، به توافق و اجماع نظر برسند و در همه آنها حافظ منافع عالی حال و آینده ملت عراق باشند.  والله ولی التوفیق.

خطبه های نماز جمعه در کربلای معلا در  تاریخ ۲۸ جمادى الاولى ۱۴۴۱هـ،  مصادف با ۲۴/۰۱/۲۰۲۰م

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا