خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«از سه کفتاری که دور آمریکا جمع شده‌اند انتظاری نیست»

امام جمعه شیراز می‌گوید: از سه روباه و کفتاری که دور و بر آمریکا جمع شده‌اند، بیش از این انتظار نیست، اینها ظاهر شیک و دیپلماتیک و باطن وحشی دارند و چیزی جز وحشی‌های دوره بربریت نیستند که ظاهری مردم فریب برای خود درست کرده‌اند. اوج وحشی‌گری و ظلم این کشورها در تحریم ایران است که منجر به سخت شدن دسترسی افراد بیمار به داروهای حیاتی آنان شده است.

به گزارش ایسنا آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه چهارم بهمن شیراز با بیان اینکه همواره باید تجارب مختلفی را که در گذشته آموخته‌ایم، چراغ راه آینده قرار دهیم تا مسیر با موفقیت تداوم یابد، گفت: کسب اقتدار لازمه بقای نظام اسلامی است.

او خاطرنشان کرد: اقتدار فرهنگی به این معناست که باورهای خود را نسبت به باورهای غرب بهتر و برتر بدانید؛ اسلام باورهایی دارد فوق باورهای غرب و شرق، تا زمانیکه مقایسه نکرده و اعتقاد به بهتر بودنش نداشته باشیم، در مقابل آنها عصا می‌اندازیم و بر می‌گردیم. باید به خودباوری و اقتدار فرهنگی دست یابیم.

امام جمعه شیراز همچنین به لزوم دستیابی به اقتدار علمی اشاره و خاطرنشان کرد: در سفر اخیر معاون وزیر علوم بحثی در خصوص ایجاد ناحیه‌ی علم و فناوری در شیراز مطرح شد.

او با بیان اینکه اولین ناحیه علم و فناوری در تهران ایجاد و زمینه‌ساز اشتغال و کسب درآمد برای جوانان شده است، گفت: امیدواریم با همکاری شهرداری شیراز، استانداری فارس و دیگر نهادها و دستگاه‌های ذیربط هرچه زودتر شاهد راه‌اندازی دومین ناحیه علم و فناوری کشور در شیراز باشیم.

آیت‌الله دژکام همچنین با اشاره به فعال شدن فرآیند ماشه توسط سه دولت اروپایی، تاکید کرد که روسیاهی آلمان و انگلیس و فرانسه، نیز همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرموده بودند، مشخص شد.

امام جمعه شیراز این کشورها را به روباه و شغال‌هایی تشبیه کرد که در کنار آمریکا به عنوان یک گرگ، به دنبال بهره‌گیری از منافع سایر جوامع و کشورها هستند و گفت: از سه روباه و کفتاری که دور و بر آمریکای گرگ جمع شده‌اند، بیش از این انتظار نیست، اینها ظاهر شیک و دیپلماتیک و باطن وحشی دارند و چیزی جز وحشی‌های دوره بربریت نیستند که ظاهری مردم فریب برای خود درست کرده‌اند.

امام جمعه شیراز اوج وحشی‌گری و ظلم این کشورها را در تحریم ایران دانست که منجر به سخت شدن دسترسی افراد بیمار به داروهای حیاتی آنان شده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اقدامی که ای اف سی در مورد فوتبال ایران انجام داده است،‌ آن را هم یک وحشی‌گری دیگر توصیف کرد که برای شکستن مقاومت ملت ایران انجام می‌شود و گفت: آنها قصدشان اینست که ما از دین و عزت خود دست برداریم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه آزمودن این کشورها بیش از گذشته باطن پلیدشان را نمایان کرده است، لزوم افزایش اقتدار ملی در همه زمینه‌ها را مورد تاکید قرار داد.

آیت‌الله دژکام همچنین به مردم و مسئولان در خصوص توجه به آسیب‌دیدگان اجتماعی که در این ایام سرد سال، خانه و کاشانه‌ای ندارند نیز توصیه‌هایی را مطرح و خاطرنشان کرد: آسیب‌دیدگان اجتماعی را بدون توجه به دلیل آسیب دیده بودن آنها و اینکه شاید خودشان هم در این موضوع دخیل باشند، مورد توجه قرار دهیم.

امام جمعه شیراز گفت: در مقابل آسیب‌دیدگان اجتماعی نباید در مقام قضاوت و داوری قرار گرفت بلکه باید در مقام رفتار انسانی، به ضعفا رحمت کرد تا از قوی زحمت ندید.

نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین با تسلیت فرارسیدن دهه دوم فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س) بر لزوم پاسداشت این ایام و برپایی مجالس عزاداری و راه‌اندازی هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری را مورد تاکید قرار داد.

آیت‌الله دژکام با اشاره به بخشی از خطبه فدکیه در خصوص ایمان گفت: در کاربرد کلمات متضاد هر کلمه مد نظر قرار دارد، متضاد اسلام، کفر است، متضاد ایمان چیست؟

او با بیان اینکه خداوند در سوره بقره افراد را به سه دسته؛ مومن، کافر و منافق، تقسیم می‌کند، گفت: مومن در مقابل دو گروه یعنی کافر و منافق قرار دارد اما مسلمان تنها در مقابل کافر قرار می‌گیرد، زیرا بین مسلمانان هم منافق داریم.

او با بیان اینکه بین متضاد اسلام و ایمان هم تفاوت وجود دارد، گفت: اگر بخواهیم کفر را مقابل اسلام قرار دهیم، ایمان باید متضاد دیگری داشته باشد که در جمله نورانی حضرت زهرا(س) شرک به عنوان متضاد ایمان مطرح می‌شود.

امام جمعه شیراز با یادآوری اینکه شرک به دو دسته جلی و خفی تقسیم می‌شود، گفت: شرک جلی یعنی رسما برای خدا شریک قائل می‌شوند، یعنی کسانیکه توحید در کارشان نیست، بزرگترین گروه آنها هم پیروان مسیحیت است که به شکل رسمی به تثلیث معتقد هستند نه توحید. آنها می‌گویند که ما دین توحیدی هستیم اما در عمل برای خدا فرزند قرار می‌دهند.

او با بیان اینکه به فرموده حضرت زهرا(س)، ایمان کامل منجر به خروج همه مراتب شرک از دل انسان می‌شود، گفت: 6 مرتبه برای توحید باید در نظر داشت، توحید در ایمان، توحید در صفات، توحید در ذات، توحید در عبادت، توحید در ربوبیت و توحید در حاکمیت.

امام جمعه شیراز با تصریح اینکه علما، مبلغان و اندیشمندان باید در خصوص توحید و شرک هرچه بیشتر با مردم سخن گفته و این مسائل را تبیین کنند، گفت: دعوای اصلی ما با دنیای غرب بر سر خداشناسی و بر سر بحث توحید و شرک است.

نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد که برای مومن بودن، باید همه مراتب توحید را طی کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا