خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حذف هاشمی رفسنجانی با ۷۰۰میلیارد دلار ناقابل!

«علی نظری» نماینده‌ی اصلاح طلب مجلس ششم، در یادداشتی تلگرامی درباره‌ی تلاش اصولگرایان درانتخابات سال 84 برای حذف هاشمی رفسنجانی و به قدرت رساندن محمود احمدی نژاد، نوشت:

در سال ۸۴  اردوگاه اصولگرایی از معتدلان این جماعت تا منتهی الیه تندروهای تابلودارشان، در قیامی تمام عیار علیه جبهه‌ی اعتدال و اصلاحات به صحنه آمدند.

اصولگرایان زخم خورده از شکست دوم خرداد ۷۶ به «ابر و باد و ماه و خورشید» تمسک جستند تا جنبش جامعه‌ی مدنی در ایران را متوقف نمایند.

اصولگرایان که در سال ۸۴ بخوبی دریافته بودند اگرهاشمی رفسنجانی به قدرت برسد، قطعا متفاوت با هاشمی ۶۸ و۷۲ است، این شیخ کهنه کار و متحد سابق خویش را بر نتافتند و گردابی علیه این مرحوم به بهانه‌ی کارزار انتخابات رقم زدند!

در نهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری، جناح راست مذهبی با کاندیداهایی چون احمدی‌نژاد، لاریجانی، قالیباف و محسن رضایی به عرصه‌ی رقابت‌ها گام نهاد و تا ۷۲ ساعت مانده به انتخابات، کاندیدای اصلی آنها قالیباف بود. اما اتاق فکر تندروها در چرخشی عجیب از سرهنگ به سوی «شهردار وقت تهران» شیب کرد تا بتوانند پروژه‌ی لجن مال کردن آیت الله را عملی نمایند.

سناریوی غنی و فقیر را با نمادها و مصادیقی چون «هاشمی و احمدی نژاد» در کف جامعه و فضای انتخاباتی اجرا کردند!

هرچند که عملکرد بسیارنامطلوب و انتقادآمیز اصلاح طلبان، عدم مشارکت اکثریت خاموش تحول‌خواهان و حامیان جامعه‌ی مدنی در مرحله‌ی اول انتخابات دوره‌ی نهم، از عواملی بود که به پیروزی تندروها در« بهار سیاه ۸۴» کمک شایان توجهی کرد.

باید به دقت آرشیو تاریخ ظهور و بروز احمدی نژاد را مورد بررسی موشکافانه قرار داد تا دریابیم که خط نفوذ دشمن چگونه در جولانگاه انتخابات ۸۴ بر قامت باطل، جامه‌ی حق پوشاند؟

کسی که بعد از ۸ سال ریاست جمهوری، متحدانش در۸۴ و ۸۸ دیگر جرات حمایت از وی را نداشتند، اما سال ۸۴ از سوی قاطبه‌ی اصول گرایان به عناوینی چون «رجایی ثانی» و مسیح ملت، منتقم مستضعفان و فرشته‌ی عدالت نامیده شد، بلایی برجان و مال ملت ایران وارد آورد که تا ابد آثار خیانت‌هایش بر کالبد و روح نسل‌های آینده باقی خواهد ماند.

نخبگان اصولگرا که احمدی نژاد را تا جایگاه سایه‌ی خدا بالابردند و با بی شرمی اطاعت ازاین شارلاتان را عین اطاعت خدا قلمداد کردند! اکنون حتی حاضر به اقرار اشتباه خویش نیستند؟!

در ۸سال حکومت «مشعشع احمدی نژاد» بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار نفت فروختیم، اما وقتی در ۹۲ دولت از تندروهای ویرانگر وطن توسط مردم بازپس گرفته شد و به حسن روحانی تحویل داده شد، ویرانه‌ای به نام ایران با اقتصادی مضمحل و هزاران میلیارد بدهی برجای ماند.

اصولگرایان پر ادعا در آخرین سال دوران هشت ساله (دولت‌های نهم و دهم) با انتساب حلقه‌ی انحرافی به احمدی نژاد و یارانش درصدد توجیه ضرر ۷۰۰ میلیارد دلاری برآمدند تا شاید در نزد افکار عمومی موجه و منزه گردند.

اما تاریخ که در مقام قضاوت، مثل آینه شفاف است و برای آنهایی که این خیانت را مرتکب شدند چنین خواهد نوشت: اصولگرایان برای حذف هاشمی رفسنجانی از قوه مجریه به قماری بزرگ دست زدند و ۷۰۰ میلیارد دلار از جیب و  سرمایه‌ی ملت و نسل‌های آینده را  آتش زدند تا اصلاح طلبان و اعتدال گرایان بعداز پایان دوران خاتمی به قدرت نرسند!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. تک تک آنهائي که تمام قد از کوتوله هاي سياسي و اقتصادي جمايت کردند، روزي در جايگاه ويژه خواهند ايستاد و آنجاست که بايد با تمام وجود، حساب پس بدهند. وسيعلم الذين …

    16
    3
  2. بهتره فرافکنی نکنید
    حذف هاشمی رفسنجانی در انتخابات 84 نتیجه دو علت بود :
    ـ تخریب رفسنجانی توسط اصلاح طلبان
    ـ کینه سنگین ملت از خاندان هاشمی

    7
    14
  3. حقیقتا حقیقتا تاریخ این دیار چنین حمایت های افسارگسیخته ومتوهمانه که از همه مقدسات ومعتقدات این مردم برای هزینه این مجموعه مشکوک و……..فراموش نخواهندکرد وبراستی انانیکه این…….را خلعت ریاست پوشانیدند خودمعنای …وکان من المنظرینند…..

  4. بنام خدا،روحانی هفتمین ظرف ۳۸سال است که تا اتمام دوره ۴۱ سال کارنامه را پرمیکندکه غیرازسه سال اول بقیه یعنی ۴ نفر۳۲ سال را تصرف کرده و با وعده های چرب و نرم همان دویست نفر راجابجاکرده و کبریت را دست به دست کرده و سوزاندند سرمایه و زمان و فرصت را و فرقی با هم نداشتند جز تغییر فامیل و نان رساندن به اقوام ورشددادن فرهنگ روستائی درطبقه ممتازجامعه که تلافی گذشته شاهنشاهی و فئودال وخوانین خودخواه راکرده باشندوآنقدرسرگرم دشمن آنطرف اقیانوس شدیم که یادمان رفت مردمی دررکاب هستندکه وقتی دست به هم میدهندچنان قدرتی پیدامیکنند که کس یا کسان را یارای پنجه درپنجه انداختنشان نیست.

    1
    1
  5. هاشمی مرد!ودراستخرانقلاب هم مرد! مبارزه با هاشمی که روشنفکری وروراستی را با ذکاوت و هوشمندی جغرافیا ترکیب کرده بودتجربه کاری را هم اضافه کنیم ازاوحریف کار آمدی میساخت که برای از میدان بدرکردنش هزینه ای گزاف طلب میکرد،خوش شانسی احمدی نژادونفت گران قیمت پولی به دست این زنگی مست دادکه ونزوئلا را هم سرمست کردویادمان نرودشهرک سازی ادامه دارد اماهاشمی دربرابراین کاپشن پوش یابقولی:خضی قلهک! وجاهتی داشت که روحانی بودنش اورادلپذیرترمیکرد جلوانداختن محمودوهشت سال خاتمی و وعده هایش از طیف مقابل گرگ زخم خورده وعصبانی ساخته بودکه دست به هرکاری میزدکه هاشمی را ازسردارسازندگی به سردار بازندگی تبدیل کندوشورای نگهبان باردصلاحیت هاشمی به بهانه کهولت سن این ضربه راواردکردوهم حریف را شاد کردوهم نمایش قانون رابه صحنه آورد،هربشکه نفت به مبلغ یکصدوچهل دلاربه فروش میرسیدوبه علت تحریم همه جانبه امکان ورود پول به خزانه کشورنبودهمین بهانه شدکه دلالان دلسوزپول بیت المال رابه اسم محمودکه درحال نزدیک شدن به یک چهره ممتازوعقیدتی بوددر کشورشان ذخیره کننداحمدی نژادکه رقیبی مثل هاشمی را به کمک کهولت سن!ازصحنه خارج کرده بودتیمی ازمنسوبا ن فراهم و برای دوربعدهم خودش راگرم میکرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا