خرید تور تابستان ایران بوم گردی

استاندار کرمانشاه: ۶ نفر در قصرشیرین جان خود را از دست دادند

استاندار کرمانشاه با اشاره وقوع زلزله در این استان گفت گفت: هم‌اکنون اوضاع تحت کنترل است، مردم خونسردی خود را حفظ کنند.

هوشنگ بازوند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تمام نیروهای امدادی، بسیج، سپاه و ارتش به حالت آماده‌باش هستند.

وی گفت: نیروهای امدادی به ازگله، سرپل ذهاب و قصرشیرین اعزام شده‌اند.

استاندار کرمانشاه درخصوص آخرین آمار کشته‌های زمین‌لرزه نیز گفت: براساس آخرین آمار ۶ نفر در قصرشیرین و یک نفر در ازگله جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: برق شهرستان سرپل ذهاب قطع شده که در تلاشیم در اسرع وقت وصل شود.

استاندار کرمانشاه درخصوص اعزام نیروهای کمکی از دیگر استان‌ها نیز گفت: باید بررسی صورت گیرد و در صورت نیاز نیروهای امدادی از دیگر استان‌ها اعزام خواهند شد.


معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد که بیشترین خسارت ناشی از زلزله در مناطق ثلاث باباجانی، جوانرود، سر پل ذهاب و ازگله بوده است و احتمال اینکه این حادثه تعدادی کشته و مصدوم داشته باشد نیز وجود دارد.

مرتضی اکبرپور در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت زمین‌لرزه رخداده در کرمانشاه اظهار کرد: در پی این زمین‌لرزه که کانون آن ثلاث باباجانی در محدوده ازگله بوده است تعدادی از خانه‌ها و ابنیه تخریب شدند.

وی با بیان اینکه براساس اعلام ژئوفیزیک این زمین‌لرزه 7.3 ریشتر بزرگی و در ساعت 21:48 دقیقه عمق 11 کیلومتری از سطح زمین در ازگله را لرزانده است، گفت: شدت این زلزله به حدی بوده که لرزه‌های آن در ایلام، کردستان، آذربایجان غربی، همدان، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، قم، اصفهان و تهران نیز احساس شده اما در بسیاری از نقاط خسارتی نداشته است.

اکبرپور با بیان اینکه بیشترین خسارت ناشی از این زلزله در شهرستان‌های ثلاث باباجانی، ازگله، سر پل ذهاب و جوانرود بوده است،‌گفت: هم‌اکنون عواملی از بسیج و نیروهای مسلح و همچنین تیم‌هایی از هلال‌احمر و اورژانس به محل حادثه اعزام شده و ارزیابی و جست‌وجو و همچنین امداد رسانی به حادثه‌دیدگان در حال انجام است.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه جلسه فوق‌العاده ستاد بحران دقایقی پس از این زمین‌لرزه در استان کرمانشاه و به ریاست استاندار تشکیل شد، گفت: برابر گزارش‌های واصله بیشترین تمرکز امدادرسانی و امکانات در منطقه ثلاث باباجانی به کار گرفته شده و پیش‌بینی می‌شود که بیشترین خسارت نیز در این منطقه باشد.

اکبرپور درباره تعداد کشته‌شدگان و مصدومان این زمین‌لرزه نیز گفت: آنچه که مشخص است این است که این زمین‌لرزه هم جانباخته دارد و هم تعداد زیادی مصدوم. همچنین تعداد زیادی از افراد نیز در زیر آوار مانده‌اند که اولویت نخست نجات آنهاست.

وی از شهروندان خواست که خونسردی و آرامش خود را حفظ کرده و از حضور در مناطق زلزله‌زده جداً پرهیز کنند چراکه حضور آنان سبب سنگینی ترافیک و ایجاد خلل در رفت و آمد امدادگران می‌شود.

اکبرپور همچنین درباره وضعیت استان‌هایی همچون تهران، اصفهان، قم، همدان و دیگر مناطقی که لرزه ناشی از این زمین‌لرزه در آن احساس شده نیز گفت: خطری این استان‌ها را تهدید نمی‌کند و لازم است که شهروندان در آرامش باشند.

وی همچنین از هموطنان خواست که اخبار مربوط به زمین‌لرزه را از رسانه‌های رسمی و همچنین مقامات و مسوولان مرتبط با بحران پیگیری کرده و به شایعات و همچنین خبرهایی که ممکن است از قول منابع غیرمرتبط با حادثه و بحران منتشر شود، توجه نکنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا