خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علی مطهری: باید برای حوادث 1401 وزیر کشور را استیضاح می‌کردند

خبرآنلاین نوشت:

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در جریان حوادث سال ۱۴۰۱ مجلس از همان ابتدا وارد می‌شد، وزیر کشور را می‌خواست، سوال می‌کرد و حتی به این دلیل که این اتفاقی است که در زیرمجموعه شما افتاده و شما باید جوابگو باشید، وزیر کشور را استیضاح می‌کرد این مقدار از مردم وارد خیابان‌ها نمی‌شدند.

علی مطهری: باید وزیر کشور را استیضاح می‌کردند

علی مطهری، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در قسمتی از گفتگویی که پیش از انتخابات مجلس دوازدهم داشته، به نقش وزیر کشور در اعتراضات سال ۱۴۰۱ اشاره می‌کند.

او گفت: مجلس یازدهم اولاً یک مجلس تقریباً تک صدایی است، نماینده همه اقشار جامعه نیست که حرف اقشار مختلف در آن مطرح شود. البته چند نماینده مستقل و آزاده در همین دوره داشتیم که در جاهای خوبی وارد شدند اما در مجموع اینها صدای مردم نبودند و الان هم نیستند.

مطهری تاکید کرد: برای نمونه اگر در جریان حوادث سال ۱۴۰۱ مجلس از همان ابتدا وارد می‌شد، وزیر کشور را می‌خواست، سوال می‌کرد و حتی به این دلیل که این اتفاقی است که در زیرمجموعه شما افتاده و شما باید جوابگو باشید، وزیر کشور را استیضاح می‌کرد این مقدار از مردم وارد خیابان‌ها نمی‌شدند، چرا که احساس می‌کردند حرفشان گفته می‌شود و این حرف از درون نظام مطرح می‌شود، بالاخره یک نهادی در داخل نظام اعتراض و انتقاد دارد. اما وقتی همه از هم تعریف کردند و گفتند کار خوبی شده، این مسئله باعث شد که مردم راه دیگری پیدا نکنند و قضایا به آن شکل رقم خورد. هر چند در ابتدا یک اعتراض طبیعی بود و اشکالی هم نداشت اما بعدا منحرف شد و دیگر به اغتشاش کشیده شد.

فیلم | مصاحبه «شاهین صمدپور» با نامزد «حنانه کیا»

فیلم | مصاحبه شاهین صمد پور با خانواده ابوالفضل آدینه زاده: ۲۷ ساچمه از بدنش خارج کرده اند

مجازات قصاص برای متهم پرونده «قتل عمد مهران سماک»، از کشته شدگان اعتراضات 401 صادر شد

روایت عموی کیان پیرفلک

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا