خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آخرین وضعیت درمانی دو ستاره کشتی ایران

سهراب کیهانی، پزشک معالج حسن یزدانی و علیرضا کریمی در مورد آخرین وضعیت این دو کشتی گیر تیم ملی ایران توضیح داد.

به گزارش ایسنا، دوم دی ماه سال جاری بود که حسن یزدانی ستاره کشتی ایران که از شانس بالایی برای کسب مدال طلای المپیک ۲۰۲۰ توکیو برخوردار است با موفقیت تحت عمل جراحی آرتروسکوپی قرار گرفت و طبق پروتکل ارائه شده قرار بود پس از شش هفته به انجام فعالیت‌های ورزشی باز گردد. در آن زمان نگرانی‌هایی در خصوص ACL این قهرمان ملی نیز مطرح بود که در رابطه با آن اعلام شد مصدومیت به وجود آمده مربوط به مینیسک خارجی یزدانی بوده و ACL وی کاملا سالم است.

دکتر سهراب کیهانی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با آخرین وضعیت جسمانی حسن یزدانی- قهرمان المپیک و جهان یک ماه پس از انجام عمل جراحی، اظهار کرد: یزدانی تمرینات خود را روی تشک آغاز کرده و در حال دویدن و وزنه زدن است و پیش بینی می‌شود تا یک ماه آینده به آمادگی ۱۰۰ درصدی خواهد رسید. او در حال حاضر با بدنساز شخصی تمرین می کند و باید عضلاتش قوی شود.

کیهانی همچنین در خصوص آخرین وضعیت درمانی علیرضا کریمی – دارنده یک مدال نقره و دو مدال برنز قهرمانی جهان که از شانس بالایی برای حضور در المپیک برخوردار است، بیان کرد: در مورد این کشتی گیر نیز تزریق داخلی زانو انجام شد و در حال حاضر تقویت عضلات او مدنظر قرار گرفته است و تا یک ماه آینده روی تشک خواهد رفت. باید در مورد علیرضا کریمی منتظر بمانیم و ببینیم وضعیت او یک ماه پس از بازگشت روی تشک چگونه خواهد بود و آیا می‌تواند به میادین بازگردد یا خیر؟ بنابراین تکلیف کریمی حدود دو ماه دیگر مشخص می‌شود و اگر شاهد باشیم که تزریق داخل زانو مفید بوده و جواب مثبت داده است،  می‌تواند در مسابقات حضور یابد، در غیر این صورت باید جراحی شود.

بنا بر این گزارش در معایناتی که صورت گرفته بود شک بر این بود که رباط صلیبی قدامی علیرضا کریمی پاره شده است، اما ام آر آی اول پارگی کامل را نشان نمی داد و در آزمایش ام آر آی مجدد که گرفته شد این موضوع به اثبات رسید. این درحالی است که پیشتر کیهانی در ارتباط با وضعیت علیرضا کریمی اعلام کرده بود که رسیدن این کشتی‌گیر به المپیک قطعی نیست و قرار است او در المپیک یک وزن بالاتر کشتی بگیرد و سه تا چهار ماه دیگر نیز مشخص می‌شود که امکان حضور در المپیک میسر خواهد بود یا خیر؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا