خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توییت انصاف | جدال موافقان و‌‌ مخالفان ظریف

مصاحبه‌ی اخیر «جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران با اشپیگل [لینک]، واکنش دونالد ترامپ به آن [لینک] و پاسخ ظریف به توییت ترامپ [لینک] بازتاب قابل توجهی در توییتر داشت.

توییت‌هایی در این باره را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید:

دیاکو‌ حسینی: ‏‎#دکتر_ظریف می داند مذاکره با آمریکا اتفاق نمی افتد اما تا وقتی پنجره مذاکره را باز نگه دارد، فشار بر آنهایی می ماند که حاضر به لغو تحریم ها نیستند تا مذاکره آغاز شود؛ اگر پنجره را ببندد، فشار به ایران منتقل خواهد شد که امکان مذاکره برای لغو تحریم را سلب کرده است. به همین سادگی!/‏دلیل ‎#نه_مرسی ترامپ به برجام، حمله به عین الاسد نیست. مانع ایران هم برای مشارکت دادن آمریکا در مذاکرات درون برجام، ترور سردار نیست.می خواستند با آن ترور، ایران همه درهای دیپلماسی را ببندد و به سرزنش شدن آمریکا بخاطر قانون شکنی و تحریم، خاتمه دهد؛در واقع ‎#ظریف بود که گفت: نه مرسی!

سیدیاسر جبرائیلی: ‏وقتی فهم درستی از روابط بین‌الملل ندارید، وقتی دشمن را نمی‌شناشید، زبانش را بلد نیستید و نقشه‌اش را نمی‌فهمید، وقتی ولی خدا شما را از چیزی نهی می‌کند و کار خودتان را می‌کنید، نتیجه این می‌شود که مواضع‌تان دشمن را اینگونه جری‌تر و مصم‌تر می‌کند./‏پس از ترور سردار سلیمانی به دستور شخص ترامپ، این سخن آقای ظریف که “‎#مذاکره با آمریکا غیر محتمل نیست؛ به شرط آنکه آمریکا با تغییر رویه، تحریم‌ها را بردارد”، هم گرای تحریم بیشتر است، هم ترور بیشتر؛ با هر نیتی که گفته شده باشد.

سارا معصومی: ‏📍وقتی:
▪️ فهم درستی از سیاست فشار حداکثری دولت ترامپ ندارید.
▪️دشمن را نمی‌شناسید و نمی‌دانید اصلی‌ترین سرمایه‌گذاری‌اش بر ایجاد شکاف داخلی است و نه کارآمدی تحریم‌های اقتصادی.
▪️وقتی نقشه مشاوران فارسی‌زبان ترامپ را نمی‌دانید.
📍نتیجه‌اش می‌شود این توییت [جبرائیلی]

رضا نصری: ‏وقتی برخی رسانه‌های داخلی و فعالان شبکه‌های اجتماعی سخنان وزیر امور خارجه را تحریف می‌کنند تا به او حمله کنند، طبیعی است مشاوران فارسی‌زبان ترامپ به او نشان دهند چطور در چنین فضایی بنزین روی آتش بریزد. سئوال اصلی این است که چرا رئیس‌جمهور آمریکا چنین کینه‌ای از ‎#ظریف به دل دارد؟

مهدی محمدی: ‏سخن گفتن از مذاکره با ترامپ پس از فرو رفتن خنجر او به قلب ملت ایران با ترور حاج ‎#قاسم_سلیمانی، یعنی اعلام رضایت و موافقت با ترور حاج قاسم های بعدی. از شما تشکر می کنند و خشاب هایشان را پر می کنند برای شلیک دوم.

علی‌اکبر رائفی‌پور: ‏سردار سلیمانی محبوب بود چون احیا کننده عزت ملی ما بود
ظریف در گفتگو با اشپیگل: ایران حتی پس از ترور سردار سلیمانی مذاکره با آمریکا (قاتلش) را غیر محتمل نمی‌داند، به شرط آنکه آمریکا تحریم‌ها را بردارد.
ترامپ : ظریف گفته مذاکره میکنیم اما تحریم ها را بردارید
نه مرسی!

امیرعلی ابوالفتح: ‏‎#ظریف گفته است اگر ‎#امریکا تحریم ها را لغو کند ، ‎#ایران با امریکا مذاکره خواهد کرد .
این سخن به معنی نادیده گرفتن خون ‎#سردار_سلیمانی نیست ، به معنی تغییر رفتار امریکا ، کنار گذاشتن جنگ اقتصادی علیه مردم ایران و بازگشت به تعهدات بین المللی واشنگتن از جمله ‎#برجام است

وحید یامین‌پور: ‏دلیل التماس اخیر ‎#ظریف برای مذاکره را در این تحلیل بی‌بی‌سی باید فهمید:
بی بی سی: محمدجواد ‎#ظریف از معادلات سیاسی آینده حکومت ایران حذف شده است، زیرا آمریکا با بی‌اثر کردن ‎#برجام ، او را بی‌اعتبار کرد.

پگاه: ‏پدافند جوانان مؤمن انقلابی که کاملاً عمدی و با چشمک ترامپ، بر روی ظریف هدف‌گیری شده😊

آسید: ‏آن‌ها که در شرایط فعلی که آمریکا در ضعیف‌ترین موقعیت خود در چندسال اخیر قرار گرفته و در حوزه‌های مختلف سیاسی و نظامی و امنیتی، در موضع دفاعی‌ست و نیاز شدیدی به یک دستاورد سیاسی و خصوصا بین‌المللی دارد، حرف از امکان و احتمال مذاکره با او می‌زنند، یا جاهلند یا خائن!
‎#ظریف

هادی موسوی: ‏به نظر شما اگر حاج ‎#قاسم_سلیمانی زنده بود، در برابر توهینها و تخریبهای ‎#ظریف چه میکرد؟
پ.ن: عکس دیداری است که بعد از ادعای نبویان که گفته بود ظریف به آمریکا تعهد داده سردار سلیمانی را کتف بسته تحویل دهد، منتشر شد.
قابل توجه دوستانیکه با عکس حاج قاسم فحش میدن!

امیرحسین ثابتی: ‏ولله ولله ولله
وقتی دیدم ‎#ترامپ چقدر تحقیر آمیز پاسخ ‎#ظریف را داده، به عنوان یک ایرانی احساس حقارت کردم.
آقای ظریف! همه چیز امریکا نیست، هیچکس در طول تاریخ با منت کشی از شیطان، بزرگ نشده! ‎#برجام برای هفت پشت مان بس بود، بیش از ۲۰۰ کشور دیگر در دنیا وجود دارد، بیخیال امریکا شو!/‏امریکا حاج قاسم را شهید کرد، میلیونها ایرانی کف خیابان علیه امریکا شعار دادند، ترامپ فحش ناموسی به شهید سلیمانی داد اما ‎#ظریف در مصاحبه آخرش بازهم پالس مذاکره برای ترامپ فرستاد!
آقای ظریف! تا امروز فکر میکردم نیت تان خیر اما روش تان غلط است، دیگر شکی نیست که نیت تان هم خیر نیست!

سهیل جان‌نثاری: ‏بابا یه شلوغ‌بازی سر حرف ظریف در آوردن انگار چی گفته. دلیلش هم حرف ظریف نیست. عین همین حرف رو جلیلی بزنه براش سر و دست می‌شکنن. دلیلش اینه که فکر می‌کنن ظریف وزیر روحانیه. خیلی وقته که نیست.

مهرداد: ‏-ترامپ توئیت ضد ایرانی زده
-ظریف رو بکوب
-اسرائیل تهدید میکنه
-ظریف رو بکوب
-عربستان پول خرج میکنه برای تخریب
-ظریف رو بکوب
-رسانه دست ماست چی بگیم که مفید باشه برای الان؟
‌-ظریف رو بکوب
-ببین آخه
-ظریف رو بکوب

پوریا استرکی: ‏کی فکرشو می‌کرد ترامپ چیزی بگه و انقلابیون به ظریف حمله کنند.
یک کمپین بوس به نتانیاهو هم بزنید…

امیر اکبری: ‏ظریف اشتباه کرده؟
بهش نقد داریم؟
باهاش مخالفیم؟
اوکی
اما باهاش باید مثل یه سرباز خوی خطاکار برخورد کنیم
نباید تو زمین ترامپ بازی کنیم و وقتی دشمن داره وزیر خارجه کشورمون رو‌ میزنه نباید باهاش همگام بشیم
تو جنگ با دشمن من کنار خودی وایمیسم هرکس که باشه

علی نادری: ‏آقای ظریف در گفتگو با اشپیگل، ابتدا حسابی از ترور حاج ‎#قاسم_سليماني ابراز ناراحتی کرده و در ادامه هم گفته که راه برای گفتگو با قاتلین حاج قاسم، یعنی دولت امریکا بسته نیست.
دقت کنید که هنوز چهلم حاج قاسم هم فرا نرسیده …

یسرا: ‏این خواهران و برادرانی که به ‎#ظريف توهین می‌کنند
تحقیر نمی‌شن ازینکه با ترامپ و نتانیاهو و فرشگردی ها هم صدا می‌شن؟

علیرضا معزی: ‏شباهت رفتار ‎#ترامپ و ‎#دلواپسان، شگفت‌آور و نگران کننده است. به قول ‎#ظریف، اگر عادت به خواندن متن کامل یک مصاحبه ندارند، حداقل می‌توانند همان یک پاراگراف مورد بحث از گفتگو با ‎اشپیگل را کمی دقیق‌تر بخوانند.

آدم: ‏آقای ظریف من نه کوچکترین وجه اشتراک فکری با تو دارم و نه حتی تو رو نماینده خودم می‌دونم!
اما از این همه تحقیر شدنت به دست ترامپ تحقیر شدم، خون‌م به جوش اومد
بخدا اگه از این حقارت بمیری رواست
بخدا خون سردار به گردن شماست که چهره ایران رو ضعیف و فشل نشون دادید، بزدل‌های بی‌غیرت

سیاوش خوشدل: ‏۱. شرط مذاکره با آمریکا از زبان رهبر (شهریور ۹۸): اگر آمریکا حرف خودش را پس گرفت و به آن معاهدهٔ هسته‌ای‌ که نقض‌کرده‌بود برگشت و توبه کرد و شد عضو کشورهای معاهده‌کننده، آن وقت در جمع کشورهای معاهده‌کننده که شرکت می‌کنند و با ایران صحبت می‌کنند، او هم شرکت کند.

سجاد: ‏آمریکا در یک اقدام واضح تروریستی ژنرال نظامی ایرانی را ترور کرده و تحریم ها را تشدید میکند
اما در اینطرف ظریف دم از باز بودن مسیر مذاکره میزند
من نمیدانم دیگر باید چه بشود تا کسی بفهمد نمیشود با دشمن مذاکره کرد؟!
این دیپلماسی ذلت را رها کنید
خون ‎#حاج_قاسم هنوز تازه ست آقای ظریف!

سرالکساندر: ‏بازم که همسنگر ترامپ داری وزیر خارجه کشورت رو میزنی برادر ارزشی

شهرزاد: ‏‏ظریف از معدود آدم‌هایی است که با تمام توان مشغول به انجام همان کاری است که در آن هم تعهد دارد و هم تخصص.. آن گروهی که تصور می‌کنند نفر اول دیپلماسی کشور باید شعار جنگ و مقاومت بدهد خائنانه در نوعی حماقت خودخواسته غرق شده‌اند./ظریف در ادامه سیگنال مثبت آمادگی برای مذاکره در خطبه‌های اخیر، توییت زده ولی ویرانی‌طلبان کاسب تحریم که اینبار داخل‌نشین هم هستند هجوم اوردن و زیر توییت فحش میدن یا کوت می‌کنند و بدوبیراه می‌نویسند.. منافع کشور و مردم برای اینها یعنی منفعت جیب و جناح خودشون.. باعث تاسفید! ‏درستش این بود اعتراض‌تون رو ببرید زیر این توییت ترامپ که به فارسی نوشته.. نه اینکه زیر توییت انگلیسی وزیرخارجه کشورمون اینجور خود منفعت‌طلبتون رو به نمایش بگذارید! افسوس که مرزها برای شما مرزهای جناحی است نه مرزهای وطنی و خیلی عیان مشغول نمایش ذات خودید!

جنلی: ‏بالاترین مقام نظامی ما تو کشور ثالث ترور شده، رهبر گفته دولت آمریکا تروریسته و ما با تروریست مذاکره نمیکنیم، دولت ۶سال عمر کشور رو پای برجام هدر داده، حالا باز ظریف میگه مذاکره میکنیم
خو […] یخورده غیرت داشته باش، بخدا سخت نیست رو ناموست غیرت داشته باشی

سامان رحمتی: ‏‎#رهبری شهریور 98:
اگر آمریکا حرف خود را پس گرفت وبه معاهده هسته ای که آن را نقض کرده است، بازگشت آن وقت در جمع کشورهای عضو معاهده که شرکت وبا ایران صحبت می کنند، آمریکا هم می تواند شرکت کند.
این همون حرف دیروز دکتر ‎#ظریف هست خانم محترم. دوران بگو و در رو تمام شده.

عرفان: ‏هرکس مسول گفتار وکردار خودش هست کاش آقای ظریف آن مطالب را بیان نمیکرد ولی من خواهش میکنم از دوستانی که توئیت میزنند از لفظهای زشت مثل بی شرف و….پرهیز کنند چرا که ایشان وزیر خارجه ایران هستند ودشمن سو استفاده نکند
ولی تا میتوانید انتقاد خوب کنید
مومن فحش نمیده
‎#مکتب سلیمانی#

آمنه‌سادات ذبیح‌پور: ‏رهبر انقلاب :با امریکا در هیچ سطحی مذاکره نخواهد شد.
رهبر انقلاب:مذاکره با آمریکا منتفی است.
رهبر انقلاب:هیچ مذاکره ای با امریکا اتفاق نخواهد افتاد.
رهبر انقلاب پس از ترور سردار سلیمانی :راه مذاکره با هیچ کشوری بجز امریکا و اسرائیل بسته نیست.
این راهبرد اصلی ایران مقابل امریکاست.

امیر تنها: ‏بعد از ماجرای جنایت عربستان در مورد حجاج ایرانی؛ امام خمینی گفتن حتی اگر با آمریکا سازش کنیم، هیچوقت با عربستان سازش نخواهیم کرد.
اما با عربستان سازش کردیم و شد و اتفاق خاصی هم نیفتاد.
احکام و فتاوا همیشه قابلیت آپدیت شدن دارن.
شما خودتو اذیت نکن

سعید قاسمی: ‏‎#عزت_ملی فقط اونجا که سربازی حاضره برای ادامه حیات سیاسیش، حتی با قاتل فرماندش هم بشینه و مذاکره کنه!!!

روزبه علمداری: ‏این کسایی که دارن ‎#ظریف رو متهم به خیانت در حق خون ‎#حاج_قاسم می کنن، یه لحظه به این فکر کنن که سند حرفشون توئیت همین قاتل دروغگوی حاج قاسمه؛ با رکورد روزانه 23 دروغ!

سیدمجید: ‏شاید اظهارات آقای ظریف به گونه ای بوده که موجب سوئ استفاده دشمن قرار گرفته ولی مواضع انقلابی ایشان در برابر استکبار و غرب را در یکسال گذشته به یکباره فراموش نکنیم. ایشان رئیس دستگاه دیپلماسی ج.ا.ا است و تخریب وی در این شرایط آب ریختن به آسیاب دشمن است.

سیدمحمود رضوی: ‏آقای دکتر ‎ظریف میشه بفرمائید بعداز سخنان صریح حضرت آقا:آن جنتلمن‌هایی که پشت میز مذاکره هستند،در حقیقت ‎#تروریست‌ های فرودگاه بغداد هستند که لباس عوض کرده‌اند مااز مذاکره البته به ‎#جز_با_آمریکایی‌ها اِبائی نداریم امااز موضع قدرت وقوت
سخن دوپهلو در مورد مذاکره چه معنائی دارد؟!

رضا هونجانی: ‏اینجانب از ‎#وزیرامورخارجه مملکتم در مقابل رئیس جمهور آمریکا و مزدوران داخلی و خارجی حمایت می‌کنم و اظهارات ایشان را عین صلاح ‎#مردم_ایران می‌دانم.
‎#ظریف ‎#این‌ازمن

محمدرضا باقری: ‏آقای ظریف!
درس عبرت میگیری؟
«نه مرسی» به تو برای ما خیلی سنگین تموم میشه
کاش بدونی که ما از تحقیر شما، تحقیر میشیم
یه خرده عزت نفس داشته باش جناب وزیر، با هر شرایطی مذاکره کردن، نتیجه اش میشه تحقیر شدن

دیاکو‌ حسینی:‏ آنهایی باید عبرت بگیرند که به توییت یک روان پریش آمریکایی، بیش از پاسخ های وزیر خارجه میهن شان- که احترام جهانی را برانگیخته- اعتماد می کنند. آنها که کلمات قاتل ‎#سردار_سلیمانی به وجدشان می آورد و تحقیرشان می کند تا جاییکه ‎#ظریف را سرزنش و تحقیر می کنند. این است معنای ‎#غرب_زدگی.

جعفر بلوری: ‏‎#ترامپ با تحقیر، پاسخ چراغ سبز ‎#ظریف به «مذاکره حتی پس از ترور ‎#سردار_سلیمانی» را داد!
آقای ظریف!
آن یک ذره احترامی که به خاطر دوستی با سردار پیش ما داشتی هم، پَرید.
از روح آن بزرگوار خجالت نکشیدی؟
مگر ادعا نمی کردی، با سلیمانی رفیقی!
این رسم رفاقت نبود😔😔😔

سعید کاکاوند: ‏ایران دو بال قوی درعرصه سیاست منطقه ای و جهانی داشت بال منطقه سردار ‎#قاسم_سليماني را ‎#ترامپ با ‎#ترورنظامی از میان برداشت بال جهانی که ‎#ظریف است را قصد دارد با ‎#ترورشخصیتی به کمک ‎#مزودران و ‎#نفوذی ها از سر راه بردارد.
‎#ظریف_تنهانیست

شوکت خانم: ‏‏بنظرم ظریف تو جواب “نه مرسی!” ترامپ باید توییت بزنه”من اردکم تو خرسی”
‎#دیپلماسی_چرک

علیرضا گرایی: ‏فقط یک سوال؛
آقای ظریف اگر ترامپ دستور ترور یکی از فرزندان یا پدر و مادر شما رو میداد باز هم اینطور با خنده صحبت از امکان مذاکره مجدد با آمریکا میکردی؟!
‎#بی_غیرت

حاج حیدر: ‏ظریف گفته احتمال مذاکره با آمریکا (قاتل شهید سلیمانی) در صورت برداشته شدن تحریم ها وجود دارد.
دلمان خوش است که انقلاب کردیم و در جمهوری اسلامی زندگی میکنیم؛ وگرنه این سطح از حماقت مسئولین و تحقیرِ ملت در طول تاریخ (حتی در زمان شاه سلطان حسین بی‌بخارِ ترسو) هم کم سابقه بوده است.

محمد توکلی: ‏آنچه وزیر امور خارجه ایران گفت موضع رسمی جمهوری اسلامی است: «مذاکره با آمریکا در قالب ۵+۱ پس از رفع تحریم»؛ این موضع پس از ترور سردار شهید، تغییری نکرده است.
• اگر ایرادی‌ به این سیاست دارید مسوول آن ظریف نیست!

محمد مجیدی: ‏این که ‎#ظريف «خواستار مذاکره» نشده یه واقعیت مسلمه. امااین که پاسخ ظریف به سؤال مشخص، برخلاف همیشه، چندان هوشمندانه نبود وزمینه‌ساز توییت تحقیرآمیز ‎#ترامپ شد هم یه واقعیت انکارناپذیره!
به‌هرحال ازبرادران وخواهران انقلابی گرفته تاسایر مردم دنیا، چشمشون بیشتر به دهن ترامپه تا ظریف!

سالار احمدی: ‏دچار وضعیتی چنان عجیب هستیم که ‎#ظريف به انگلیسی توییت می کند و ‎#ترامپ به فارسی!

میثم رمضانعلی: ‏چقدر آقای ظریف خودش رو خوار و زبون می‌کنه با بی‌عقلی به خرج دادن.
مرد حسابی! تو نماینده‌ی ایرانی، این چه وضعی هست درست کردی برای خودت و این ملت آخه

هادی موسوی: ‏اون وقتی که بشار اسد بدون اطلاع ظریف وارد ایران شد ما هم همین رو گفتیم منتهی اون موقع ما فحش خوردیم.
ظریف رو داخلیها و امثال شما جلوی دشمن بی اعتبار کردند.
آتشی که دودش بعدا به چشم وزیرخارجهِ انقلابیِ آتیِ شما هم خواهد رفت!

جلال بزرگر: ‏ما صبر زیادی داریم! اما برخی خیلی بی تاب هستند. کجای این حرف ها به اشپیگل ایراد دارد؟ به گیرنده ها دست بزنید، اشکال از فرستنده نیست.

حمزه غالبی: ‏ظریف جزو معدود کسانی است که تخصص و تعهد و لیاقت ماموریتی که بر عهده گرفته است دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. من هم می گویم آمریکا سلیمانی را شهید کرد اما عراق چند سلیمانی را شهید کرد ؟ (همت ، بابایی ، خرازی، باکری، تندگویان، آبشناسان، شیرودی، جهان آرا …………………..)

  2. نمیدونم چرا دلم به حال ظریف نمی سوزه ؟ همیشه فکر می کنم اگر کسی تخصص و تعهد و دلسوزی برای انجام کاری را دارد باید به زمامداران حکومتش هم نگاه کند به گمان شما خیلی از فضلا و فرهیختگان نمی توانستند همچون این آقا خود را در اختیار حکومتها ، چه سابق و چه لاحق قرار دهند ؟ با این اوضاع بلبشوی مملکت ظریف خودش را خرج حاکمیتی کرد که لیاقت امثال او را نداشت باید هم فحش بخورد ، نمیدونم شاید من اشتباه می کنم ، شاید لایق همچین حکومت بی درو پیکری ، امثال همین ظریف هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا