خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جواب وزارت بهداشت در مورد نبود لباس ایمنی در معاینه ویروس کرونا

شبکه‌ی ایران اینترنشنال یکی از رسانه‌های برون‌مرزی کلیپی از معاینه‌کنندگان ویروس کرونا در فرودگاه امام، پروازهای چین و تایلند منتشر کرد و توضیح داده بود ویدیوی منتشر شده، نشان می‌دهد معاینه‌کنندگان بدون پوشش ایمنی و بهداشتی مناسب، غربالگری انجام می‌دهند، اما مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با انصاف نیوز به این موضوع تاکید داشت که ملاحظات ایمنی با توجه به شدت ویروس متفاوت است و حتی لباس و تجهیزات افراد در شهرهای مختلف چین هم بسته به شدت شیوع ویروس متفاوت است، در صورتی که در ایران یک گزارش هم از این ویروس داده نشده است.

کیانوش جهانپور مدیر روابط عمومی این وزارت خانه گفت: «افرادی که در مورد ویروس کرونا اظهار نظر می‌کنند حتی به اندازه‌ی چند سطر هم در این موضوع تخصص ندارند چون موضوع هشدار و طغیان این بیماری در محلات و کشورهای مختلف متفاوت است، موضوع هشدار این ویروس در ایرانی که هنوز یک مورد هم گزارش نشده یا منطقه‌ای که اپیدمی آن وجود دارد اصلا قابل مقایسه نیست.

حتی در خود چین هم پوشش افراد برای معاینه در هر شهر با شهر دیگر متفاوت است، مثلا معاینه کنندگان در شهر ووهان چین با لباس ایمنی و ماسک این کار را می‌کنند ولی در شهرهای دیگر صرفا از ماسک استفاده می‌کنند.

حال در کشوری که هنوز یک مورد هم از حضور این ویروس گزارش نشده، برای غربالگری ورود، لباس ایمنی پوشیدن هیجان و اضطراب به جامعه وارد می‌کند، این کاری که در حال حاضر انجام می‌شود کاملا درست است و مراقبت سندرمیک را از همان جا شروع می‌کنند، این اقدام کاملا در چارچوب دستورالعمل‌ها است.»

جهانپور در پایان به این موضوع اشاره کرد که «اگر مواردی از بیماری مشاهده شود، رفتار پرسنل هم متفاوت خواهد شد. در کشوری که هنوز یک مورد هم گزارش نشده افراد برای غربالگری ورود یک لباس ایمنی بپوشند و یک هیجان و اضظرابی هم به جامعه وارد کنند. به هر حال این کاری که انجام می‌دهند کاملا درست است و مراقبت سندرمیک را از آنجا شروع می‌کنند. اقدامی که انجام شده کاملا در چارچوب دستورالعمل‌ها است،اگر مواردی از بیماری مشاهده شود رفتار پرسنل هم متفاوت خواهد شد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا