خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هادی ساعی: خبر شکایتم کذب است

هادی ساعی گفت: بعضی از دوستان به قصد پیش بردن مقاصد و اهداف خود بدون اطلاع بنده از اسم من استفاده کردند. من در جلسه علنی دیروز شورا شهر اعلام کردم که از هیچ رسانه ای شکایت نکرده ام و نخواهم کرد.

این عضو شورای شهر و قهرمان المپیک در گفتگویی با 9صبح در مورد واگذاری املاک توسط شهرداری گفت:

– من هیچ ملکی از شهرداری دریافت نکردم. تنها به عنوان جایزه مدال آوری من در المپیک آپارتمانی به من داده شد که این مورد هم به هیچ عنوان از طرف شهرداری نبود و هیچ ارتباطی به شهردای ندارد.

– زمانی که موضوع واگذاری املاک توسط شهرداری و لیست اسامی پذیرنده اعلام و در رسانه ها منتشر شده بود من در سفری خارج از ایران بودم. اما تعدادی از اعضا شورا دوره قبل در جلسه ای از شورای شهر حضور پیدا کردند و شهادت دادند که هیچ واگذاری به من تعلق نگرفته اگر هم موردی هست ارتباطی به واگذاری های شهرداری ندارد بلکه مربوط به سالها پیش و جایزه من در المپیک بوده است. که به دنبال آن از من عذرخواهی شد و خاتمه پیدا کرد و من گذشتم.

هادی ساعی در ارتباط با شکایت 5 نفر از اعضا شورا شهر از 14 سایت خبری به دلیل نشر اکاذیب گفت:

– به من اطلاع داده شد که اسم من در بین این 5 نفر است. من این خبر را قطع به یقین کذب اعلام می کنم. من از هیچ خبرگزاری و روزنامه ای هیچ شکایتی نداشته و ندارم. ضمن اینکه بعضی از دوستان به قصد پیش بردن مقاصد و اهداف خود بدون اطلاع بنده از اسم من استفاده کردند. من در جلسه علنی دیروز شورا شهر اعلام کردم که از هیچ رسانه ای شکایت نکرده ام و نخواهم کرد.

– تعدادی از خبرگزاری ها اشتباها تصور می کردند من یکی از شاکیان آنها هستم که شخصا با آنها تماس گرفتم و اعلام کردم که از طرف شخص من هیچ شکایتی متوجه آنها نیست و اگر هم شکایتی از طرف من صورت گرفته رضایت کامل خود را ابلاغ خواهم کرد زیرا شخصا مخالفتی با دنبال شدن اخبار توسط رسانه ها ندارم.

هادی ساعی ضمن اشاره به بحث تحقیق و تفحص در واگذاری های شهرداری تهران گفت: شخص من جزو افرادی بودم که طرح تحقیق و تفحص در شهرداری را مطرح کردم و به آن رای دادم. در جلسه اخیر شورای شهر همکارانی که شکایت کرده بودند اعلام کردند هیچ کس به واسطه شکایت ما به زندان نرفته و آقای یاشار ظاهرا به دلایل دیگری در زندان به سر می برند.

– خانم آباد در جلسه علنی دیروز شورای شهر تهران اعلام کردند که قبل از انتشار اسم ایشان توسط آقای یاشار با هم جلسه ای داشتند و مستندات خود مبنی بر کذب بودن دریافت ملک غیرقانونی از شهرداری را به ایشان ارائه دادند. مدارکی که اثبات می کرد ملک های ربط داده شده به خانم آباد حتی به اسم ایشان سند نخورده و به نام شهرداری است و هیچ ملکی به خانم آباد از سوی شهردار تهران واگذار نشده است. با این وجود آقای یاشار اخبار خود را منتشر می کنند تا خانم آباد بعد از نشر خبر به دفاع از خود برخیزد. از نظر من این عملکردی غیر حرفه ای، فوق العاده اشتباه و بازی کردن با آبروی مسوولین و افراد است. اما در هر صورت وقتی چنین موضوعاتی در رسانه ها علیه شورا مطرح می شود چه ابزار دیگری جز در خواست از مراجع قانونی بخواهند رسیدگی کنند؟ به مراجع قانونی هم فقط شکایت شده و این شکل رسیدگی مرجع قانونی است که شاید من مطمئن نیستم که شاید غلط باشد که سایت فیلتر یا تعطیل می شود.

ابوالفضل قناعتی:

نه خودم و نه همسرم هیچ ملکی از شهرداری نگرفته‌ایم

به گزارش خبرنگار برنا، ابوالفضل قناعتی، عضو شورای شهر تهران گفت:

– دلیل شکایت اعضای شورای شهر از رسانه هایی که پرونده واگذاری املاک را منتشر کرده اند، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی است. این رسانه ها خبری کذب را از یک سایت دیگر، بدون در اختیار داشتن مستندات قانونی منتشر کرده‌اند. من و همکارانم از این رسانه ها شکایت کرده‌ایم تا در صورت داشتن مستندات آن را در دادگاه ارائه دهند و اگر ما جرمی را مرتکب شده ایم محکوم می‌شویم در غیر این صورت رسانه های منتشر کننده این خبر باید پاسخگو باشند.

– با انتشار این خبر، آبروی افرادی که نام آنها در این گزارش آمده به بازی گرفته شده است. خداوند متعال می‌فرماید: حرمت آبروی مومن از کعبه بالاتر است، این رسانه ها چطور بدون داشتن مستندات قانونی با آبروی افراد بازی می‌کنند؟ پس از انتشار این خبر من چگونه می‌توانم در محله و هیئت ها حاضر شوم؟ برای چند نفر می‌توانم توضیح دهم که این خبر کذب بوده است و با آبروی من بازی شده است؟ وقتی یک خبر در یک خبرگزاری منتشر می‌شود، در ابعاد گسترده آن خبر پخش شده و آبروی یک فرد در سطح گسترده می‌رود.

– هیچ ملکی از طرف شهرداری به نام من نشده است و من قویا این موضوع را تکذیب می‌کنم.برخی می‌گویند ممکن است آن ملک به نام همسر شما شده باشد اما بنده با اطمینان می‌گویم هیچ ملکی از طرف شهرداری نه به نام من و نه به نام هیچ کدام از بستگانم نشده است و سند آن املاک در اختیار شهرداری است. من هیچ ملکی از شهرداری دریافت نکرده‌ام.

– رسانه ها باید در انتشار اخبار خود دقت بیشتری به خرج داده و هر خبری را تا اطمینان از صحت آن نباید منتشر کرده و به راحتی آبروی افراد را به بازی بگیرند.

پیرهادی: هیچ خبرنگاری با شکایت اعضای شورا به زندان نرفته است

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: تعدادی از اعضای شورا از افرادی که دروغ منتشر کرده‌اند شکایت کرده‌اند ولی به واسطه این شکایت هیچ خبرنگاری به زندان نرفته است.

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  محسن پیرهادی در دویست و نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، در پاسخ به اظهارات برخی از اعضای شورای شهر مبنی بر پس گرفتن شکایت از خبرنگاران، اظهار داشت: تعدادی از اعضا از متخلفین شکایت کرده‌اند و این شکایت را دنبال می‌کنند، ولی هیچ خبرنگاری به واسطه شکایت چند تن از اعضای شورای شهر به زندان نرفته‌ است.

وی افزود: وقتی که اتهام و تهمتی را در جامعه به فردی می‌بندند باید چه کرد؟ باید به دستگاه رفت و حق خود را گرفت و اعلام کند که آنچه به طرف بسته‌اند حرف دروغ بوده است.

پیرهادی گفت: وقتی که با انتشار خبری در فضای مجازی حیثیت افراد را می‌برند، لذا باید قوه قضائیه این موضوع را مورد پیگیری قرار دهد.

پیرهادی یادآور شد: 20 درصد افراد براساس بررسی‌های صورت‌گرفته یکبار به یک مجموعه خبری مراجعه می‌کنند، اگر در آن یک بار چنین خبری را درباره یک مسئول ببینند و دیگر برای تکذیب آن به آن مرجع خبری مراجعه نکنند چه اتفاقی می‌افتد؟ چگونه باید این حق را مطالبه کرد؟

وی گفت: آزادی برای انسان و رسانه در چارچوب قانون است و رسانه‌ها نباید هر چیزی را بگویند.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: حتی با ادله عنوان شده، معذرت‌خواهی نکردند و توضیحات اعضای شورا را نیز منتشر نکردند و ما از حق شهروندی خود مبنی بر اعاده حیثیت می‌توانیم استفاده کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا