خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش‌ها به مرگ ناگهانی کوبی برایانت و دخترش

«کوبی برایانت»، ستاره سابق بسکتبال NBA به همراه دخترش در یک سانحه هوایی جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، کوبی برایانت، ستاره سابق تیم بسکتبال لس آنجلس لیکرز در حال سفر با هلی‌کوپتر بود که با حادثه روبرو شد و جان خود را از دست داد.

دلیل این حادثه در دست بررسی است. تمام سرنشینان (پنج نفر) این هلی‌کوپتر شخصی، درگذشتند.

هم‌چنین جیانا، دختر این ستاره سابق لس‌آنجلس لیکرز هم که پدرش را برای تماشای یک مسابقه بسکتبال همراهی می‌کرد در این حادثه جان باخت.

جیانا، دومین دختر کوبی و ونسا برایانت بود. در هلی‌کوپتر، ونسا، همسر ستاره سابق بسکتبال NBA حضور نداشت. پس از اعلام درگذشت بازیکن پیشین لس آنجلس لیکرز شایعه حضور خانواده‌اش در هلی کوپتر پخش شد اما برخی از رسانه‌ها آن را رد کردند تا این که گزارش شد یکی از دختران برایانت در این حادثه جانش را از دست داده است.

آتشنشانان بقایای هلی‌کوپتر را که آتش گرفته بود خاموش کردند اما مرگ ستاره سابق لس آنجلس لیکرز تایید شد. کوبی ۴۱ سال داشت و دخترش ۱۳ ساله بود.


مرگ ناگهانی کوبی برایانت، ستاره سابق بسکتبال NBA و یکی از بهترین ورزشکاران تاریخ، جهان ورزش را شوکه کرد. بسکتبالیست بازنشسته آمریکایی ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی به دلیل سقوط هلی‌کوپتر جان خود را از دست داد. در این حادثه جیانا، دختر ۱۳ ساله برایانت هم درگذشت. افراد مشهور، آکادمی اسکار، ورزشکاران و باشگاه‌ها نسبت به این اتفاق تلخ واکنش نشان دادند. “یوسین بولت” با منتشر کردن عکسی از خود و برایانت در پیست دو و میدانی نوشت: هنوز نمی‌توانم باور کنم.

دوین وید، بسکتبالیست بازنشسته آمریکایی هم نتوانست این اتفاق تلخ را باور کند و در توئیترش نوشت: نه، خدا لطفا نه!

ایکر کاسیاس که در شوک این خبر بود، نوشت: یکی از بهترین‌های تاریخ جهان ورزش بود. چیز دیگری نمی‌توان گفت. بسکتبال و دنیای ورزش عزادار شدند.

کوین لاو، یکی از رقیبان همیشگی برایانت نوشت: کاش این خبر درست نباشد.

تیلور هررو، بسکتبالیست جوان آمریکایی پیشنهاد داد که همه تیم‌ها شماره ۲۴ را بایگانی کنند.

باشگاه‌های رئال مادرید، بارسلونا، میلان، رم و پاری سن ژرمن هم واکنش نشان دادند و ابراز همدردی کردند.

دیگو آرماندو مارادونا از دیگر بزرگان جهان ورزش بود که به این اتفاق واکنش نشان داد و نوشت: همه انسان‌های خوب‌ها ما را ترک می‌کنند. تا بعد اسطوره.

نیمار، یکی دیگر از ستارگان جهان فوتبال که در پیروزی ۲ بر صفر پاری سن ژرمن مقابل لیل دبل کرده بود گل دومش را به برایانت تقدیم کرد. او پس از گل عدد دو و چهار را به نشانه شماره همیشگی برایانت یعنی ۲۴ نشان داد.

کریم عبدالجبار که امتیاز آورترین بسکتبالیست تاریخ NBA است نیز یک ویدئو از خود در توئیترش منتشر کرد و گفت: همه از کوبی به عنوان یک ورزشکار فوق‌العاده یاد می‌کنند اما برای من همیشه فراتر از یک ورزشکار خواهد بود.

آکادمی اسکار که به برایانت برای انیمیشن کوتاه “بسکتبال عزیز” جایزه داده بود در توئیترش نوشت: شک داشتند که این کودک می‌تواند وارد NBA شود و او نشان داد که اشتباه کرده‌اند. شک داشتند که می‌تواند قهرمان لیگ شود و او نشان داد که اشتباه کرده‌اند. شک داشتند که می‌تواند فیلم بسازد اما توانست جایزه اسکار را کسب کند. برایانت مانند همه هنرمندان نشان داد که هر کسی به او شک داشت اشتباه کرده است.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا هم با اشاره کردن به این حادثه در توئیترش نوشت: گزارش‌ها حاکی از آن است که برایانت‌، ستاره جهان بسکتبال به همراه چند نفر دیگر در حادثه سقوط هلی کوپتر در کالیفرنیا جان خود را از دست داده‌اند. خبر تکان دهنده‌ای است.

شکیل اونیل، بسکتبالیست بازنشسته آمریکایی و یکی از دوستان ستاره سابق لس آنجلس لیکرز نوشت: کلمه‌ای برای توصیف این اتفاق تلخ وجود ندارد. من بردارزاده‌ام جیجی و بردارم کوبی را از دست دادم. دوستت دارم و همیشه در یادم خواهی ماند.

لیونل مسی هم از این حادثه تلخ ابراز تاسف و با خانواده و دوستان اسطوره جهان بسکتبال همدردی کرد و نوشت: یک نابغه از بین مان رفت.

به گزارش ایسنا و به نقل از آس رقابت‌های NBA به دلیل این حادثه لغو نشد و در تمام بازی‌ها یاد و خاطره برایانت گرامی داشته شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا