خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انصارالله از نقش‌آفرینی اروپا در حل بحران یمن استقبال کرد

رئیس شورای عالی سیاسی یمن وابسته به انصارالله از هر گونه نقش اروپا یا روسیه در راستای حمایت از دستیابی به راهکاری سیاسی در یمن از طریق ایجاد توازن در مواضع بین‌المللی استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، مهدی مشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در دیدار با آنتونی کالو بویرتا، رئیس هیئت اتحادیه اروپا در یمن آمادگی انصارالله برای تعامل مثبت و استقبال از هر گونه نقش اروپا و روسیه درخصوص حل مساله یمن را اعلام کرد و گفت:‌ این مساله نوعی توازن در مواضع بین‌المللی در قبال یمن ایجاد می‌کند.

مشاط از نقش سازمان ملل در یمن انتقاد کرد و گفت: نقش سازمان ملل که تحت تسلط برخی کشورهای خاص است و سازمان ملل را در مسیر طولانی کردن جنگ از طریق مانع تراشی در تلاش‌های فرستاده سازمان ملل پیش می‌برند در راستای تحقق منافع این کشورهاست.

وی خاطرنشان کرد: ما در دیدارهای اخیر با فرستاده سازمان ملل شرح دادیم که نمی‌توان اجازه داد چنین رویکردی ادامه داشته باشد آنها بار دیگر ما را ناگزیر به تکرار تجربه ولد شیخ احمد فرستاده سابق سازمان ملل برای اتلاف وقت و طولانی کردن جنگ نخواهند کرد تا نهایتا ماموریت این فرستاده به شکست بینجامد.

مشاط از اتحادیه اروپا خواست بر کشورهایی که کارخانه‌هایشان سلاح‌ می‌سازند و آن را به عربستان می‌دهند تا علیه مردم یمن استفاده کند، فشار بیاورند تا از دست حمایت از این جنگ بردارند.

فرستاده اتحادیه اروپا نیز گفت: اتحادیه اروپا به طور گسترده به ایجاد راه حل در یمن توجه دارد و ما در سازمان ملل خطر تنش در نزدیکی بندر الحدیده و فاجعه انسانی که بر ملت یمن برجا خواهد گذاشت را شرح دادیم و حمایت خود را از نقش سازمان ملل تاکید کردیم.

از سوی دیگر، مارتین گریفیتس در پایان سفرش به صنعا اعلام کرد، امروز (پنجشنبه) نتایج مذاکراتش در صنعا و عدن را به اطلاع شورای امنیت می‌رساند و طی روزهای آینده با طرف‌های یمنی به رایزنی‌هایش ادامه خواهد داد.

او گفت: امیدوارم با منصور هادی، رئیس‌جمهوری مستعفی یمن به زودی دیدار داشته باشم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا