خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر کشور: تلاش ما برگزاری انتخابات آزاد و سالم است

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید سعی کرده ایم قانون انتخابات را اجرا کنیم نه تفاسیر شخصی، حزبی و جناحی از قانون، گفت: تلاش ما بر برگزاری انتخابات را آزاد و در فضایی امن، سالم و با مشارکت بالا است.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی صبح دوشنبه در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: انتخابات و تعیین سرنوشت مردم، کشور و انقلاب به دست خود مردم  یکی از نعمات الهی است. تاریخ انتخابات در ایران به سه مقطع تقسیم می‌شود؛ پیش از مشروطیت که موضوعی به اسم انتخابات و کلمه ای به عنوان ملت نداشته ایم و یک نفر براساس میل خود کشور را اداره می کرد. مرحله دوم از مشروطیت تا انقلاب بود که با وجود اقدامات انجام شده، مجلسی با نظر مردم به دلیلی دخالت خارجی و استبداد داخلی تشکیل نشد اما در مرحله سوم بعد از انقلاب با مجلس و نهادهای انتخابی مواجه هستیم که از متن مردم برخواسته است.

وی با بیان اینکه ما باید بدانیم که از یک میراث و غنیمت تاریخی صیانت می‌کنیم، تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید سعی کرده ایم قانون را اجرا کنیم، نه تفاسیر شخصی، حزبی و جناحی از قانون و تلاش ما بر برگزاری انتخابات  آزاد و در فضایی امن، سالم و با مشارکت بالا بود. خدارا شاکریم که در انتخابات‌ها در دولت تدبیر و امید، در فضایی امن و با مشارکت بالا برگزار شده است.

وزیر کشور ادامه داد: در انتخابات ریاست‌جمهوری پیشین شورای نگهبان به خاطر شکایاتی که از مجریان انتخابات شد، اعلام کرد که باید بازرسی‌ها را افزایش دهند و ما قبول کردیم چون به کارمان اعتماد و ایمان داشتیم؛ در فرصت اعلام نتایج، حتی یک صندوق و یک رای هم باطل نشد که نشان از سلامت و عزم و اراده دولت و مجریانی است که امانت دار مردم هستند. تاکنون به بیش از ۸۰ درصد این شکایات رسیدگی و اکثریت قاطع آن منجر به برائت شده است.

خبر تکمیل می‌شود…

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. آزاد ؟! یعنی آزادیم که هر کی شما گفتید ، یکیشو قبول کنیم ؟! اگه این یعنی آزاد، خب به یه جوون 25 ساله هم میشه گفت آزادی برای ازدواج، یا این پیرزن 90 ساله رو بگیری یا اون پیرزن 88 ساله رو !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا