خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا مشهد در اعتراضات آبان کم‌ترین خسارات را داشت؟

رئیس عقیدتی‌سیاسی نیروی انتظامی مشهد بیان اینکه در مسئله اغتشاشات بنزین،  مشهد کم‌ترین خسارات را داشت، گفت: این مسئله به خاطر نیامدن مردم در خیابان‌ها نیست، حضور نیروهای ما در خیابان و همدلی با یک‌دیگر، سبب کاهش میزان خسارات شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اصغر خاک‌زادان در گفت‌وگو با ایسنا و با بیان اینکه در مسئله اغتشاشات بنزین،  مشهد کم‌ترین خسارات و ضررهای مالی و جانی داشت، اظهار کرد: این مسئله به خاطر نیامدن مردم در خیابان‌ها نیست. در شب نخست، اعتراضات به صورت گسترده و واقعی بود اما حضور نیروهای ما در خیابان و همدلی با یک‌دیگر، سبب کاهش میزان خسارات شد. نیروی انتظامی با آسیب‌هایی که دیده بود باز هم در میدان حضور داشت تا بتواند جمعیت را کنترل کند.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولین عقیدتی‌سیاسی استان‌ها عنوان کرده‌اند که یکی از الهاماتی که به قلب امام‌خمینی(ره) شد، سازماندهی کردن حضور روحانیت در بدنه نیروهای مسلح بود».

رئیس عقیدتی‌سیاسی نیروی انتظامی مشهد افزود: از مقام معظم رهبری در ماه‌های پایانی ریاست جمهوری‌شان سوال می‌شود که شما چه برنامه‌ای برای بعد از ریاست جمهوری دارید؟ ایشان فرمودند: «اگر امام‌خمینی(ره) اجازه بدهند، من علاقه دارم در حوزه به تدریس مشغول باشم و اگر حضرت امام(ره) اجازه بدهند، برای خدمت به  هنگ مرزی نیروی انتظامی زابل می‌روم».

خاک‌زادان با بیان اینکه «مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) به نقش روحانیت در نیروی‌های مسلح تاکید داشتند»، عنوان کرد: خدا را شاکریم که امروز ما در خدمت نیروهای مسلح هستیم، به ویژه نیروهای مسلح خراسان رضوی که خادم و پلیس حریم امام‌رضا(ع) هستیم و همه ساله زائران زیادی به مشهد می‌آیند، اگر پلیسی که برای امنیت به شهر می‌رود، از نظر معنوی و اخلاقی قوی نباشد، به حاشیه می‌رود و به امنیت مملکت ضربه وارد می‌شود.

نیروی انتظامی؛ ویترین جامعه انقلابی

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند: «نیروی انتظامی ویترین جامعه انقلابی است»، ادامه داد: ویترین در همه مغازه‌ها زیباست، اگر ویترین به شکل درستی نباشد، مشکلات زیادی به وجود می‌آید.

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی مشهد بیان کرد: حوزه علمیه مشهد بسیار قوی است که در عقیدتی‌سیاسی استان نیز از اساتید برجسته این حوزه استفاده می‌شود. اساتید جوان و برجسته حوزه علمیه مشهد در بازدید از کلانتری‌ها و ارائه مطالب قرآنی به سربازان و نیروهای انتظامی به ما کمک می‌کنند.

خاک‌زادان در خصوص برنامه‌های عقیدتی سیاسی در نیروی انتظامی، تشریح کرد: از جمله برنامه‌های عقیدتی سیاسی،  محافل انس با قرآن کریم است. در این برنامه از اساتید برجسته قرآن دعوت و در همه یگان‌ها و  مکان‌های مربوط به ناجا، تلاوت و آموزش روخوانی، تجوید و تفسیر  قرآن و همچنین زیارت عاشورا، برگزار می‌شود.

وی افزود: از برنامه‌های دیگر در بخش عقیدتی‌سیاسی استان، سخنرانی در خصوص موضوعات سیاسی داخلی و بین‌المللی و تبیین دیدگاه‌های مقام معظم رهبری با حضور اساتید برجسته کشوری و استانی همراه است. نیروهای مسلح نباید وارد حزب و جناح شوند، اما آگاهی و تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در مباحث سیاسی کشور از برنامه‌های عقیدتی سیاسی است که ما باید آن را انجام بدهیم.

رئیس عقیدتی‌سیاسی نیروی انتظامی مشهد اظهار کرد: سال گذشته در آزمون جامع حفظ قرآن‌کریم عقیدتی‌سیاسی فرماندهی نیروی انتظامی مشهد،  200 نفر از خانواده نیروی انتظامی، پرسنل، کادر و سربازان شرکت کردند. از این تعداد 75 نفر برگزیده شدند که به نظر می رسد، این تعداد برگزیده باتوجه به مشغله کاری همکاران ما مطلوب است. این آزمون حدود 7 سال است که در عقیدتی‌سیاسی نیروی انتظامی مشهد برگزار می‌شود. برای حافظان قرآن پشتیبان در نظر گرفته می‌شود تا حافظان در میانه این راه رها نشوند، چرا که نگه‌داشتن حفظ از حفظ کردن سخت‌تر است.

پلیس نیروی انتظامی در تراز جمهوری اسلامی باشد

خاک‌زادان گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری پلیس نیروی انتظامی باید در تراز جمهوری اسلامی باشد. برنامه ریاست کل عقیدتی‌سیاسی این است که سطح برنامه‌های مذهبی در نیروی انتظامی ارتقا یابد تا نیروهای مسلحی در تراز جمهوری اسلامی داشته باشیم. ما نمی‌توانیم بیان کنیم که پلیس ما به تراز جمهوری اسلامی رسیده است، اما در تلاش هستیم که پلیس براساس فرمایش مقام معظم رهبری در حد تراز انقلاب اسلامی باشد. اساس این کار برنامه‌ریزی شده و در مسیر آن قرار گرفته‌ایم.

وی افزود: سازمان عقیدتی سیاسی برنامه مدونی برای تراز نیروی انتظامی دارد. فتوای مقام معظم رهبری، اصول لازم‌الرعایه شرعی است. یکی از وظایف ما این است که به نیروی انتظامی بگوییم که به فتوای مقام معظم رهبری، به عنوان مثال اگر شما بدون حکم قضایی و شرعی به داخل خانه مردم بروید، گناه‌کار هستید، لذا لازم است نیروهای پلیس از مسائل شرعی حرفه خود آگاهی کامل داشته باشد. در همین راستا ما به نیروهای خود می‌گوییم که در میدان عملیات، شرعی عمل کنید که اگر شرعی عمل شود، خدا از شما راضی خواهدبود. پلیس اگر این‌گونه عمل کند، در تراز جمهوری اسلامی خواهد بود. یکی از وظایف عقیدتی سیاسی شرعی‌کردن پلیس است، میزان شرعی‌کردن پلیس به توان ما بستگی دارد و شرع، ضامنی برای تراز کردن پلیس در سطح جمهوری اسلامی است.

خاک‌زادان با اشاره به اینکه نظارت از حوزه‌های کار عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی است، تاکید کرد: اگر ما نظارت نکنیم، مطالب آموزشی ما ضمانتی ندارند. در ترفیع و انتصابات نیروی انتظامی، از  بخش عقیدتی سیاسی نظر گرفته می‌شود، نماینده عقیدتی سیاسی بر عملکرد نیروهای انتظامی در ماموریت‌ها نظارت دارد. در همه کلانتری‌ها، اداره آگاهی، پاسگاه‌ها، راهنمایی و رانندگی و… یک نماینده عقیدتی حضور دارد و نیروهای انتظامی با مراجعه به نماینده عقیدتی مسائل شرعی خود را سوال می‌کند. این نماینده بر کار نیروها نیز نظارت دارد.

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی مشهد افزود: در زمانی که مشکلی برای پرسنل نیروی انتظامی به‌وجود بیاید، بخش عقیدتی سیاسی تلاش می کند با صحبت و گفت‌وگو و آگاهی بخشی و مشاوره مشکلات افراد را حل کند. گاهی نیز برای حل مشکلات خانوادگی پرسنل مشاور به منزل نیروهای مسلح اعزام می کنیم.

ما در حد توان به سربازان وظیفه کمک می کنیم

خاک‌زادان با اشاره به اینکه بارها پیش آمده است که سربازان خدمت ما مشکلات زیادی در زندگی خود داشتند، بیان کرد: ما در حد توان خود برای زندگی و خرج خانواده آنها کمک می‌کنیم. از جمله اقدامات بخش عقیدتی‌سیاسی کمک مشاوره‌ای به سربازان و پرسنل نیروی انتظامی است. مراجعه‌کنندگان به نیروی انتظامی نیز می‌توانند مشکلات و گله‌های خود را به ما بگویند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی نیروی انتظامی مشهد گفت: ما برای تبلیغ باید از شیوه‌های جدید استفاده کنیم و باید در کار خود  عمل را نشان دهیم که این ویژگی از خصلت‌های سردار حاج قاسم سلیمانی بود. اگر ما به گفته‌های خود  عمل کنیم، موفق خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ما در دهه فجر ویژه برنامه‌های زیادی داریم، عنوان کرد:  یکی از این برنامه‌ها برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس است که در این نمایشگاه رزمندگان دوران جنگ به بیان خاطرات خود می‌پردازند.

وی برگزاری نمایشگاه عکس را از دیگر برنامه های بخش عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی مشهد در دهه فجر عنوان کرد و گفت: حفظ امنیت برنامه‌هایی که در این ایام در سطح شهر برگزار می‌شود  اولویت نخست نیروی انتظامی است.

نیروی انتظامی در کنار زائران امام‌رضا(ع) است

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی نیروی انتظامی مشهد گفت: توصیه من به تمامی پرسنل نیروی انتظامی این است که قدر لحظات خود در ماموریت‌ها را بدانند، نیروی انتظامی خراسان رضوی فرصتی پیدا کرده است تا در کنار زائران و مجاوران حرم امام‌رضا(ع) بوده و به آن ها خدمت کنند.

اقتدار همراه با رافت اسلامی باشد

خاک‌زادان با بیان اینکه اقتدار باید همراه با رافت اسلامی باشد، اظهار کرد: پلیس همانند پدر است، اگر ابهت و احترام پدر در خانه ریخته شود، پدر از پدر بودنش می‌افتد، در این میان نیروی پلیس با رافت رفتار می‌کند و از مردم درخواست می‌کنیم، ابهت و مقام پلیس را حفظ کنند و ابهت پلیس را خدشه‌دار نکنند.

وی با اشاره به اینکه نیروی‌های مسلح به سربازان وظیفه خود کمک‌های زیادی می‌کند، خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایط اقتصادی موجود و متاهل بودن عده‌ای از آنان، تا رسیدن به نقطه ایده‌آل برای زندگی این قشر فاصله داریم.

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی خراسان رضوی افزود: وقتی در عملیاتی، نیروی کادر تشویق می‌شود، سرباز وظیفه ما نیز در کنار نیروهای دیگر تشویق می‌شود. این هدیه می‌تواند مرخصی تشویقی یا وجه نقد باشد. ما به هر بهانه‌ای به سربازان خود مرخصی تشویقی می‌دهیم تا آن‌ها خشنود شوند.

وی ادامه داد: سال گذشته در آزمون جامع حفظ قرآن نیروی انتظامی، برای سربازی که تنها یک جزء قرآن را حفظ کند، 15 روز مرخصی تشویقی داده شد و این انگیزه ای مطلوب برای تشویق سربازان است.

خاک‌زادان با بیان اینکه اولین کلانتری بانوان کشور در مشهد افتتاح شده است، عنوان کرد: این کلانتری به‌دلیل اهمیت و الزام وجود پلیس بانوان در مشهد است، فضای موجود در شهر مشهد، ضرورت وجود این کلانتری را ایجاد می‌کند و عملکرد پلیس بانوان ما در این کلانتری بسیار عالی و مطلوب است همچنین باید گفت در این کلانتری علاوه بر فعالیت‌های معمول پلیس، کارهای مشاوره نیز انجام می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا