خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در تجمع مقابل وزارت خارجه چه گذشت؟

ایسنا در گزارشی از تجمع مقابل وزارت خارجه نوشت: تعدادی از معترضان به سخنان اخیر وزیر خارجه کشورمان در گفت‌وگو با نشریه آلمانی اشپیگل با سردادن شعارهایی در مقابل وزارت خارجه تجمع کردند.

در این تجمع که در برابر ساختمان «نه شرقی نه غربی» وزارت امور خارجه بعد از ظهر امروز (دوشنبه) برگزار شد، شعارهایی علیه محمدجواد ظریف در مذمت مذاکره با آمریکا بعد از شهادت قاسم سلیمانی و ترور وی از سوی آمریکایی‌ها سر داده شد.

تجمع‌کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی در انتقاد به سخنان ظریف، شعارهایی از جمله مرگ بر سازشکار ، مرگ بر منافق، مرگ بر اسراییل ، مرگ بر انگلیس، ظریف حیا کن، وزارت خارجه را رها کن، ایرانی می میرد ذلت نمی پذیرد، الله اکبر، مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر منافق سازشکار، نه سازش  نه تسلیم نبرد با آمریکا، حرف ما یک کلام انتقام انتقام، خونی که در رگ ما است هدیه به رهبر ما است، مذاکره با دشمن ، خنجر زدن به میهن و … سر دادند.

در این تجمع یک روحانی به نمایندگی از شرکت کنندگان صحبت کرد و اظهارات ظریف و پاسخ ترامپ به وی  را حقارت‌آمیز خواند و مدعی شد که این سخنان اقتدار کشور را زیر سوال برده است.

او گفت: همه در کشور باید در راستای گرفتن انتقام خون شهید سلیمانی از آمریکا حرکت کنند و همه ما فریاد بزنیم هیهات منا الذله.

در این تجمع پرچم آمریکا  توسط تعدادی از شرکت‌کنندگان به آتش کشیده شد .

در پایان این تجمع، شرکت کنندگان بیانیه‌ای را قرائت کردند و سپس از داخل محوطه ساختمان وزارت خارجه به سمت در خروجی این وزارت خانه تظاهرات کردند و شعار دادند سفارت انگلیس باید تعطیل گردد.


خبرگزاری فارس نوشت: جمعی از دانشجویان، طلاب و مردم عصر امروز در اعتراض به اظهارات اخیر محمدجواد ظریف درباره امکان مذاکره با آمریکا مقابل ساختمان وزارت خارجه تجمع کردند.

جمعی از دانشجویان، طلاب و مردم عصر دوشنبه ۷ بهمن ۹۸ در اعتراض به اظهارات اخیر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه درباره امکان مذاکره با آمریکا حتی پس از ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه توسط این کشور مقابل ساختمان وزارت خارجه تجمع کردند.

دانشجویان و مردم با سردادن شعارهایی مخالفت خود را با انجام هرگونه مذاکره با آمریکا اعلام کردند و از وزیر امور خارجه کشورمان خواستند تا از مردم بابت اظهارات اخیرش عذرخواهی کند.

تجمع‌کنندگان همچنین با سردادن شعار « مرگ بر امریکا» انزجار خود را به سیاست‌های خصمانه سردمداران جنایتکار این کشور نشان دادند.

بسیاری از تجمع کنندگان تصاویری از سردار شهید قاسم سلیمانی با خود همراه دارند.

« آقای ظریف وزیر امور خارجه کدام کشور هستید؟»، « چرا صدای خون ریخته شده حاج قاسم را نمی‌شنود؟»، « آقای ظریف مردم چگونه بگویند که مخالف مذاکره‌اند» و … دست‌نوشته‌هایی بود که تجمع کنندگان در دست داشتند.

برخی دیگر از شعارهای مردم و دانشجویان تجمع‌کننده در برابر ساختمان وزارت امور خارجه در اعتراض به سخنان محمد جواد ظریف به این شرح است:

«ایرانی می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد»

«هیهات من الذله»

«نه سازش نه تسلیم؛ نبرد با آمریکا»

«دولت آمریکایی نمی‌خواهیم»

«حرف ما یک کلام، انتقام، انتقام»

«هسته‌ای را دادید رفت، غیرتمان را نمی‌دهیم»

«مذاکره با دشمن، خنجر زدن به میهن»

«نه سازش نه تسلیم، انتقام ،انتقام»

در دستان برخی از تجمع کنندگان هم دست‌نوشته‌هایی وجود دارد که نشان‌دهنده اعتراض آنها به اظهارات اخیر وزیر خارجه است.

برخی از نمایندگان دانشجویان و طلاب در این تجمع به بیان سخنانی پرداخته و هرگونه اقدام برای مذاکره با آمریکا را شدیدا محکوم کردند.

تجمع ‌کنندگان با آتش کشیدن پرچم آمریکا اعتراض و انزجار خود را به اقدامات جنایتکارانه دولتمردان این کشور نشان دادند.

براساس این گزارش دانشجویان، طلاب و مردم مشهد، قم و تبریز نیز قرار بود امروز در همین راستا تجمعاتی برگزار کنند.

این تجمع با قرائت بیانیه‌ای به پایان رسید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. ایکاش روزی به این بلوغ برسیم که بدانیم چه میگوییم وچه میخواهیم وبه چه میاندیشیم….پروردگارا.خداوندا…ربنا…..این سرزمین را ازدروغ وخشکسالی مصون نگهدار…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا