خرید تور تابستان ایران بوم گردی

احمدی نژاد شاخص بدبختی را 2 برابر کرد

ساعت 24 در تحلیلی نوشت: شاید هنوز زود باشد که پیامدهای همه ناکارآمدی های دوران ریاست محمد احمدی نژاد بر جامعه ایرانی آشکار شود و این کار نیاز به بررسی های گسترده دارد. او بدون توجه به هشدارهای اقتصاددانان، 700 میلیارد دلار پول نفت را به گونه ای خرج کرد که در پایان دولتش شاخص فلاکت در ایران روندی فزاینده را تجربه کرد.

شاید هنوز زود باشد که پیامدهای همه ناکارآمدی های دوران ریاست محمد احمدی نژاد بر جامعه ایرانی آشکار شود و این کار نیاز به بررسی های گسترده دارد. محمود احمد نژاد بدون تجربه بالای اداره کشور در نهادهایی مثل دولت و مجلس، ناگهان قوه مجریه را در اختیار گرفت و خزانه پر پولی داشت و شانس و اقبال جهانی نیز دولت او را با درآمد هنگفت نفت ثروتمند کرد. او بدون توجه به هشدارهای اقتصاددانان، 700 میلیارد دلار پول نفت را به گونه ای خرج کرد که در پایان دولتش شاخص فلاکت در ایران روندی فزاینده را تجربه کرد.

به گزارش ساعت 24،شاخص فلاکت یا بدبختی که توسط آرتور اوکان در دهه 1970 میلادی تبیین شد، ترکیبی از نرخ بیکاری و نرخ تورم است و این شاخص در سالهای 1384 تا 1392، برای ایران 2 برابر شد. به گزارش مراکز آماری، در سال 1384، نرخ بیکاری 10.4درصد، نرخ تورم 11.5درصد و شاخص فلاکت و بدبختی 21.9درصد بود. 8 سال فعالیت احمدی نژاد و گروه کوچکی از همکارانش که توصیه های کارشناسان هیچ کدام از دو جناح را جدی نمی گرفت و راه خودش را می رفت، موجب شد نرخ تورم در سال 1391 به 30.5درصد و نرخ بیکاری به 12.3درصد و شاخص فلاکت به 42.1 درصد برسد.

شاخص فلاکت اما در سالهای 1392 تا 1394 در سرازیری قرار گرفت و به 22.9درصد در سال گذشته رسیده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا