خرید تور تابستان ایران بوم گردی

صعود استقلال و‌ شهرخودرو به مرحله گروهی لیگ‌ قهرمانان

ورزش۳ نوشت: استقلال ایران پس از هفته‌های عجیبی که بخاطر تغییرات کادر فنی و مسائل مدیریتی سپری کرده بود، روز شنبه گذشته در دور دوم پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا با اقتدار و نمایشی برتر موفق شد تیم الکویت کویت را شکست دهد و شروع پُرقدرتی در این رقابت‌ها داشته باشد، اما آبی‌ها امروز در راه رسیدن به مرحله گروهی توانستند در دیدار خارج از خانه مقابل الریان قطر فوق‌العاده ظاهر شوند و با گل‌های شیخ دیاباته، مهدی قائدی(2 بار) و امیرارسلان مطهری(2 بار) به برد ارزشمندی در ورزشگاه جاسم بن حمد برسند تا ضمن قرار گرفتن در گروه A ، حریف تیم‌های الشرطه عراق، الوحده امارات و برنده (الاهلی عربستان- استقلال تاجیکستان) شوند.

مرحله نهایی پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا- فصل 2020
سه‌شنبه: 98/11/08 ؛ ساعت 18:45
استادیوم: جاسم بن حمد- دوحه قطر/ تماشاگر: —
داور: توجو مینورو(ژاپن)؛ کمک‌ها: اوچی شینجی و کاراکامی ساتوشی؛ داور چهارم: آراکی یوسوکه/ ناظر مسابقه: لیو جینسونگ(چین)؛ ناظر داوری: لن مک‌گرگور(استرالیا)

الریان قطر

فهد یونس
محمد جمعه
لی جائه‌ایک
دامی تراواری
گابریل مرکادو
احمد عبدالمقصود(75- سلطان الکواری)
فرانک کوم
عبدالعزیز حاتم
موفق عوض(56- خالد مفتاح)
رودریگو تاباتا
یاسین براهیمی

سرمربی: دیگو آگیره

استقلال ایران

سید حسین حسینی
روزبه چشمی
محمد دانشگر
شاهین طاهرخانی
وریا غفوری
هرویه میلیچ
مسعود ریگی(80- آرش رضاوند)
فرشید باقری
علی کریمی
مهدی قائدی(74- امیرارسلان مطهری)
شیخ دیاباته(88 – مرتضی تبریزی)

سرمربی: فرهاد مجیدی

اخطارها

خالد مفتاح(56)- احمد عبدالمقصود(57) لی جائه‌ایک(64)فهد یونس(82) عبدالعزیز حاتم(86) از الریان

محمد دانشگر(82) آرش رضاوند(86) از استقلال

شرح گل

الریان صفر – استقلال 1 (دقیقه 8: شیخ دیاباته): خطایی که مسعود ریگی پشت محوطه الریان گرفته بود را وریا غفوری با شوت تماشایی از بین دیوار دفاعی بازیکنان قطری عبور داد و به تیرک عمودی دروازه زد تا در ریباند شیخ دیاباته صاحب توپ شود و با شوت محکم گل اول استقلال را به ثمر رساند.

الریان صفر – الریان 2 (دقیقه 40: مهدی قائدی): توپ‌گیری عالی علی کریمی در میانه زمین، توپ را به مهدی قائدی رساند و او نیز بعد از پیشتازی تا زمین الریان به شیخ دیاباته پاس داد که او نیز با یک پاس چیپ استثنایی توپ را مجددا به قائدی رساند تا او با ضربه سر چشم‌نواز گل دوم را بزند.

الریان صفر – استقلال 3 (دقیقه 47: مهدی قائدی): هرویه میلیچ از سمت چپ زمین نفوذی انجام داد که ارسال او را احمد عبدالمقصود به شکل ناقص دفع کرد تا توپ به مهدی قائدی برسد و این بازیکن با شوت سرضرب و فنی برای سومین بار دروازه الریان را باز کند.

الریان صفر – استقلال 4 (دقیقه 84: امیرارسلان مطهری): وریا غفوری بعد از یک- دو با علی کریمی نفوذ سریعی از جناح چپ زمین انجام داد که سانتر زمینی او را ارسلان مطهری پس از مهار توپ و شوت زمینی زد تا با دفع ناقص فهد یونس توپ تبدیل به گل شود.

الریان صفر – استقلال 5 (دقیقه 1+90: امیرارسلان مطهری): پرتاب اوت وریا غفوری با عبور از زیر پای مرتضی تبریزی به آرش رضاوند رسید تا او با پاس در عمق ارسلان مطهری را در موقعیت خوبی قرار دهد و او با ضربه بغل پا گل پنجم تیمش را به ثمر رساند.

بهترین بازیکن

نمی‌توان به طور قطع یک بازیکن را به‌عنوان ستاره میدان در جدال استقلال مقابل الریان نام برد چراکه تمام آبی‌ها و حتی نفرات تعویضی فرهاد مجیدی در این بازی استثنایی کار کردند و توانستند 5 گل به تیم پُرستاره قطری بزنند؛ در بین 3+11 ستاره استقلال در زمین، نقش مهدی قائدی با 2 گل، شیخ دیاباته با یک گل و یک پاس گل، ارسلان مطهری با 2 گل و وریا غفوری با تاثیرگذاری روی 3 گل بیشتر از سایرین بود.

اتفاق ویژه

استقلال با وجود اینکه بدترین شرایط را برای سفر به محل دو بازی مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان در دبی امارات و دوحه قطر داشت، اما با این وجود توانست در هر دو مسابقه فوق‌العاده ظاهر شود و مجموعا 8 گل برابر الکویت کویت و الریان قطر بزند و هیچ گلی دریافت نکند. شاگردان مجیدی با پشت سر گذاشتن این بازی‌ها در فاصله تنها 4 روز و سفرهای خسته کننده‌ای که داشتند، حالا با انگیزه و روحیه بالایی می‌توانند آماده شروع مجدد لیگ برتر باشند.

لحظات حساس

دقیقه 4: حمله استقلال از سمت چپ زمین به پشت محوطه جریمه الریان آمد که در نهایت با شوت زمینی فرشید باقری توپ دراختیار فهد یونس قرار گرفت.

دقیقه 9: مهدی قائدی نفوذ تند و تیزی به سمت محوطه جریمه الریان انجام داد، اما در برخورد با دو مدافع این تیم روی زمین افتاد که داور در این صحنه اعتقادی به گرفتن خطا نداشت.

دقیقه 13: سانتر دقیق موفق عوض از جناح چپ و ضربه سر رودریگو تاباتا را حسینی با شیرجه بلند مهار کرد.

دقیقه 19: شوت پای چپ زمینی عبدالعزیز حاتم را حسینی دراختیار گرفت.

دقیقه 24: سانتر مهدی قائدی از روی ضربه آزاد سمت چپ زمین و ضربه سر دیاباته با کمترین اختلاف از روی دروازه الریان به بیرون رفت.

دقیقه 38:  پاس علی کریمی و شوت پای چپ زمینی ریگی از کنار دروازه الریان عبور کرد.

دقیقه 2+45: پاس در عرض تند و تیز مرکادو موقعیت خطرناکی برای الریان به وجود آورد که حسینی توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 49: مهدی قائدی در محوطه جریمه الریان بعد از ضربه‌ای که جائه‌ایک به ساق پای او زد، نقش بر زمین شد که داور ژاپنی اعتقادی به گرفتن خطا نداشت.

دقیقه 54: شوت محکم پای چپ جائه‌ایک از پشت محوطه جریمه با فاصله کمی از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه 61: شوت یاسین براهیمی راه به جایی نبرد و از کنار دروازه استقلال به اوت رفت.

دقیقه 65: سانتر خطرناک براهیمی از روی کرنر را حسینی به خوبی مُشت کرد.

دقیقه 68: شوت راه دور فرانک کوم به مدافعان استقلال برخورد کرد و با تغییر جهت تبدیل به کرنر شد.

دقیقه 68: سانتر تاباتا را حسینی مُشت کرد و در ادامه شوت بی‌دقت تراواری راهی اوت شد.

دقیقه 69: براهیمی در محوطه جریمه استقلال عبدالعزیز حاتم را صاحب توپ کرد که شوت او را طاهرخانی با تکل به موقع به کرنر فرستاد.

دقیقه 69: پاس مرکادو با ضربه سر و شوت روی پای فرانک کوم با فاصله کمی از کنار دروازه استقلال رد شد.

دقیقه 73: پاس اشتباه تاباتا را قائدی از آن خود کرد و بعد از ورود به زمین الریان، قصد داشت با شوت ناگهانی تبدیل به گل کند که ضربه او از کنار دروازه این تیم به اوت رفت.

دقیقه 74: فرانک کوم با عبور از بین دو مدافع استقلال از پشت محوطه جریمه شوت‌زنی کرد که شوت روی پای او به شکل خطرناکی از کنار دروازه راهی اوت شد.

در حاشیه

* فرشید اسماعیلی به دلیل مصدومیت برای دومین بازی متوالی در آسیا جزو فهرست استقلال حضور ندارد.

* حسین پورحمیدی، میلاد زکی‌پور، آرش رضاوند، علی دشتی، عظیم گوگ، امیرارسلان مطهری و مرتضی تبریزی نفرات ذخیره استقلال هستند.

* استقلال نسبت به دیدار اخیرش دو تغییر در ترکیب داشته که میلیچ و باقری به ترتیب جانشین زکی‌پور و رضاوند شده‌اند.

* فرهاد مجیدی بعد از گل استقلال و در زمان خوشحالی کردن، تعادل خود را از دست داد و روی زمین به صورت درازکش افتاد.

* مرتضی پورعلی‌گنجی، ملی پوش ایرانی العربی قطر در ورزشگاه جاسم بن حمد حضور دارد و این دیدار را از نزدیک تماشا می‌کند.

* در دقیقه 27 ضربه‌ای که فرانک کوم در میانه زمین به مچ پای ریگی زد، موجب مصدومیت او شد که البته هافبک استقلال بعد از لحظاتی به زمین بازگشت.

* تماشاگران الریان استقبال خوبی از این دیدار نداشتند و کمتر از هواداران استقلال به تشویق تیم خود می‌پردازند.

* تعداد کمی از تماشاگران استقلال در ورزشگاه جاسم بن حمد حضور دارند.

* در دقیقه 32 علی کریمی خطای نسبتا شدیدی روی بازیکن الریان در میانه زمین انجام داد ولی داور در این صحنه از کارت زرد خود استفاده نکرد.

* تماشاگران استقلال با در دست داشتن پرچم ایران مشغول تشویق این تیم هستند.

* هواداران الریان با بلندگو تیم خود را تشویق می‌کنند.

* پرچم بزرگ الریان روی صندلی‌های پشت دروازه استقلال پَهن شده است.

* تا دقیقه 70 مسابقه استقلال هیچ کرنری نداشته ولی الریان صاحب 12 کرنر شده است.

* در دقیقه 81 بعد از خطایی که رضاوند روی فهد یونس مرتکب شد، دروازه‌بان الریان به هافبک استقلال معترض شد که در این بین، محمد دانشگر وارد قائله شد و با یونس درگیری لفظی و فیزیکی پیدا کرد که در ادامه با ورود بازیکنان الریان این درگیری بیشتر شد ولی در نهایت میانجی‌گیر

* حرکات نمایشی دیاباته تماشاگران استقلال را به وجد آورده است.

* در دقیقه 85 داور ژاپنی ضربه دامی روی دیاباته در محوطه جریمه استقلال را خطا تشخیص نداد و بازی را دنبال کرد.

* در دقیقه 86 رضاوند در میانه زمین عبدالعزیز حاتم را متوقف کرد که ملی پوش قطری‌ها نیز ضربه‌ای به هافبک استقلال زد تا در این صحنه هر دو بازیکن کارت زرد بگیرند.

* در دقیقه 74 میلیچ بخاطر برخوردی که ضربه ایستگاهی تاباتا با سر او داشت، برای لحظاتی روی زمین افتاد.

* دیاباته در زمان تعویض، خوشحالی منحصر به فرد خود را انجام داد.


شهرخودرویی ها پس از شکست الرفاع بحرین امشب روبروی حریف قطری بودند و در نهایت توانستند در ضربات پنالتی این بازی را هم به سود خود به پایان برسانند و از این پس راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا شوند.

مرحله دوم پلی آف لیگ قهرمانان آسیا 2020 ، ‌سه شنبه  08/11/98، ساعت 18:40، ورزشگاه عبداله بن خلیفه

شهرخودرو ایران:

مهدی رحمتی، محمدحسین مرادمند، علی نعمتی، محمدعلی فرامرزی(101 علی نبی زاده)، حسن جعفری، اکبر صادقی(63 فرشاد فرجی)، سعید صادقی، امین قاسمی نژاد، محمدرضا خلعتبری(101 مرتضی خراسانی) و حسین مهربان(76 روح اله سیف اللهی)

سرمربی: مجتبی سرآسیایی

السیلیه قطر:

خلیفه ابوبکر، احمد منحالی، مصطفی محمد، مجدی عبدالله، مبارک بوصوفا، کریم انصاری فرد، مابوجی، ماهر یوسف، عادل بدر(98 عبدالرحمن محمد)، محمد مدثر(80 حمد العبیدی)، ندیر بالحاج

سرمربی: سامی ترابلسی

کارت زرد:

مبارک بوصوفا (17)، بلحاج (39)، کارا مابوجی (45)، احمد المنهالی(80)  از السیلیهالسیلیه

اکبر صادقی(61)، فرشاد فرجی(3+90) از شهرخودرو

دقایق حساس

دقیقه 3 – اولین حمله بازی توسط شهرخودرویی ها انجام شد اما شوت محکم محمدرضا خلعتبری از بالای دروازه حریف به بیرون رفت.

دقیقه 8 – حمله قطری ها در محوطه جریمه نماینده ایران خطرناک بود اما در نهایت یک کرنر نصیب حریف شد. داور میدان البته به دلیل شک برخورد توپ به دست مدافع شهرخودرو اعلام WAR کرد و البته در نهایت همان ضربه کرنر را تایید کرد.

دقیقه 10 – حرکت بلحاج و ضربه سنگین او با اختلاف کمی از بالای دروازه رحمتی به بیرون رفت.

دقیقه 30 – شوت سنگین بلحاج دروازه مشهدی ها را تهدید کرد اما این ضربه به صورت دو ضرب توسط رحمتی مهار شد.

دقیقه 36 – شهرخودرویی ها که در این دقایق با حملات شدید حریف روبرو شدند از یک موقعیت بسیار خوب جان سالم به در بردند و شوت محکم کریم انصاری فرد از زاویه بسته به تور کنار دروازه نماینده ایران برخورد کرد.

دقیقه 39 – ارسال بلند خلعتبری در موقعیت خطرناکی روی دروازه السیلیه ایجاد کرد اما مرادمند تنها یک گام برای باز کردن دروازه حریف کم آورد.

دقیقه 40 – ارسال دیگری از روی یک ضربه ایستگاهی باز هم در محوطه جریمه حریف خطرساز شد اما این توپ نیز راهی به دروازه تیم قطری پیدا نکرد.

دقیقه 43 – حرکت خطرناک شهرخودرویی ها از جناح راست چیزی نمانده بود تا اولین بار دروازه السیلیه را باز کند اما این موقعیت تنها یک کرنر برای تیم ایرانی داشت.

دقیقه 1+45 – شوت خلعتبری از روی ضربه ایستگاهی توسط دروازه بان السیلیه مهار شد.

دقیقه 51 – شوت سنگین بلحاج از زاویه بسته دروازه شهرخودرو به شدت با خطر روبرو کرد اما رحمتی موفق شد شوت محکم حریف را به کرنر بفرستد.

دقیقه 58 – شوت دیدنی و سنگین کریم انصاری فرد از بیرون محوطه جریمه پس از برخورد به تیرک افقی به بیرون رفت.

دقیقه 62 – ضربه محکم سرلک چیزی نمانده بود تا برای اولین بار دروازه حریف را باز کند اما ضربه این بازیکن توسط گلر السیلیه به بیرون رفت.

دقیقه 70 – ارسال شهرخودرویی ها از روی نقطه کرنر چیزی نمانده بود تا به طور مستقیم دروازه حریف را باز کند اما با دو حرکت خطرناک دروازه بان حریف این توپ باز هم به کرنر رفت.

دقیقه 72 – ضربه دیگری این بار از سوی سرلک باز هم راهی به دروازه حریف نیافت.

دقیقه 84 – حرکت زیبای سیف اللهی و در نهایت ضربه او دروازه تیم قطری را تهدید کرد اما باز هم توپ بازیکنان راهی به دروازه نیافت.

دقیقه 94 – شوت سنگین و خطرناک کارا در محوطه جریمه چیزی نمانده بود تا دروازه رحمتی را باز کند اما واکنش دیدنی دروازه بان باتجربه کشورمان مانع از ورود این توپ به دروازه شهرخودرو شد.

دقیقه 95 – یک موقعیت فوق العاده دیگر تصیب حریف شد اما یک ضربه دیگر باز هم با سیو دیدنی رحمتی روبرو شد و راهی به دروازه شهرخودرو نیافت.

دقیقه 98 – ارسال دیدنی شهرخودرویی ها با ضربه سر مرادمند چیزی نمانده بود تا دروازه حریف را باز کند اما در نهایت این اتفاق نیفتاد.

حاشیه:

* هواداران ایرانی این دیدار شاید به اندازه انگشتان یک دست هم نباشد چرا که در دوحه و در ورزشگاهی دیگر استقلالی ها به میدان رفتند.

* شاید چیزی کمتر از ۵۰ تماشاگر قطری با ابزار ویژه و سروصدای زیاد به تشویق میزبان می پردازند.

* برخلاف تصور در دمای ۱۸ درجه ای ورزشگاه عبداله بن خلیفه به علت وزش باد هوای نسبتا خنکی بوجود آمده است.

* خطاهای پر تعدادی که داور از بازیکنان السیلیه گرفته باعث شده آنها عصبی بازی را دنبال کنند.

* اولین درخواست داور برای بازیینی صحنه ای مشکوک در این بازی، قبل از دقیقه دهم بازی اتفاق افتاد و حرکت مشکوک به پنالتی و برخورد توپ به دست بازیکن شهرخودرو پس از بازبینی در نهایت با تبرئه داور همراه شد.

* وقتی کریم انصاریفرد داخل محوطه جریمه شهرخودرو سرنگون شد بازیکنان تیم قطری که اعتقاد به خطای پنالتی داشتند به داور هنگ کنگی اعتراض کردند.

* ادامه دار شدن اعتراض بازیکنان السیلیه در نهایت منجر به دریافت کارت زرد برای بوصوفا شد.

* سیدمهدی رحمتی پس از مهار شوت بلحاج در دقیقه 33 بازی، از ناحیه دست چپ دچار آسیب دیدگی شد اما خیلی زود توانست به بازی برگردد.

* بازی فیزیکی بازیکنان السیلیه باعث شد تا در یکی دو مرتبه بازیکنان تیم شهرخودرو برای مداوا از زمین خارج شوند.

* نکته جالب در این بازی پچ پچه های دو بازیکن ایرانی حاضر در میدان یعنی کریم انصاری فرد و سیدمهدی رحمتی است. این دو بازیکن با یکدیگر رفاقت دارند بارها به همدیگر رسیدند و درگوشی با یکدیگر صحبت کردند.

* مصدومیت های گاه و بی گاه و پرتکرار اکبر صادقی بازیکنان و کادر فنی شهرخودرو را نگران کرده است.

* کاپبتان شهرخودرو در دقیقه ۶۰ با خودروی مخصوص حمل مصدوم از زمین بازی خارج شد.

* صادقی در نهایت و به دلیل شدت آسیب دیدگی جای خود را به فرشاد فرجی داد.

* پس از خروج صادقی، بازوبند کاپیتانی شهرخودرو بر بازوی خلعتبری بسته شد.

* مهاجم ایرانی السیلیه موفق شده بازی خوبی از خود به نمایش بگذارد و بارها برای گلزنی تلاش کند اما در نهایت موفق به این کار نشده است.

* تعدادی از تماشاگران حاضر در ورزشگاه در دقایق پایانی با هر تصمیم داور هو می کشیدند.

* دیدار دو تیم پس از 90 دقیقه گلی نداشت تا بازی به دو وقت اضافه برود.

* سرآسیایی سرمربی شهرخودرو در دقیقه صدم بازی با صدا زدن سنگربان با تجربه تیمش از او خواست چند ثانیه ای برایش وقت را تلف کند تا وی بتواند دو تعویض خود را انجام دهد و نکات فنی را به بازیکنان جدید یادآوری کند.

* با خروج خلعتبری، مرادمند سومین کاپیتان دیدار امروز برای شهرخودرو است.

* ژاوی هرناندز، سرمربی تیم السد قطر برای تماشای دیدار امروز و تیم به ورزشگاه عبداله بن خلیفه آمد.

* داود سیدعباسی، یکی از مربیان تیم شهرخودرو که در نهایت نتوانست به همراه تیمش به امارات و قطر برود با حضور در استودیو شبکه ورزش به کارشناسی بازی می پردازد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا