خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«کره جنوبی هم از تحریم آمریکا معاف می‌شود»

تارنمای بلومبرگ به نقل از مقام های آگاه گزارش داد که کره جنوبی و هند درباره طرح کلی معافیت این کشورها از تحریم های آمریکا علیه ایران با واشنگن به توافق رسیده اند.

به گزارش ایرنا به نقل از بلومبرگ، مقام های آسیایی آگاه از موضوع گفتند که کره جنوبی و هند پیرامون طرح کلی توافقی درباره معافیت از تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران و امکان تداوم واردات نفت از این کشور با واشنگتن به توافق رسیده اند.

به گفته این مقام ها که نامشان ذکر نشده، هنوز تصمیم نهایی در این باره گرفته نشده و بعید است پیش از اجرایی شدن تحریم های نفتی واشنگتن علیه ایران در 5 نوامبر (13 آبان) اعلانی در این باره صورت گیرد.

پیشتر نیز روزنامه «اکونومیک تایمز» به نقل از مقام های آگاه هندی خبر داد آمریکا موافقت کرده است تا به این کشور در خصوص تحریم های ایران معافیت دهد.

یک مقام هندی که نامش از سوی این روزنامه ذکر نشده است گفت: هند و آمریکا به صورت گسترده در خصوص معافیت از تحریم های ایران به توافق رسیده اند. هند در مقایسه با سال گذشته (2017-18) واردات نفت خود از ایران را تا 35 درصد کاهش خواهد داد. این کاهش قابل توجه است.

آمریکا پیشتر اعلام کرد که تنها به کشورهایی معافیت خواهد داد که واردات نفت خود از ایران را به صورت قابل توجهی کاهش دهند.

هند در سال 2017-18 حدود 22 میلیون تن بشکه نفت خام از ایران وارد کرد و قصد داشت در سال جاری 2018-19 این واردات را به 30 میلیون بشکه نفت خام افزایش دهد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در اردیبهشت ماه سال جاری خروج کشورش از برجام را اعلام کرده و تحریم های لغو شده علیه ایران را بازگرداند.

دور دوم تحریم های آمریکا که شامل تحریم های نفتی است از 13 آبان اجرایی می شود.

کاخ سفید پیشتر در یک عقب نشینی دیگر عدم قطع دسترسی ایران از سیستم جهانی سوئیفت را نیز پذیرفت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا