خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شِکوه های فاطمه (س) از ظلم و بی تفاوتی‌ها

حجت‌الاسلام هادی سروش، مدرس حوزه علمیه در یادداشتی تلگرامی با عنوان «شِکوه های فاطمه (س) از ظلم و از بی تفاوتی‌ها» نوشت:

گاه آدمی ؛ در شرائطی قرار میگیرد که در جامعه ، با وجودِ گفتنِ همه ی گفتنی ها ، اما اثری از حق و حق باوری دیده نمیشود !

“فاطمه” سرور زنان جهان هستی ، شِکوه میکند از روزی که  “بزرگترها” از دست رفته اند ، و نگاه جامعه به سمت و سوی “شعارها و ادعاها” رفته است ، و حقوق قطعی افراد حق گو ، به یغما رفته و یا تصاحب شده !!

اینجا بود که چنان عرصه بر “فاطمه” تنگ میشود که دیگر هیچ روزنه ای برای اصلاح نمیبیند و بر اساس رهنمود بزرگ‌ قرآن ، شِکوه به درگاه خدا برد ؛
《 إِنَّما أَشْكُوا بَثِّي وَ حُزْنِي إِلَى اللَّه.. ؛  من ناله آشكار وحزن دلم را فقط به خدا میگویم ..》 (سوره یوسف/۸۶)

بر اساس روایت علامه مجلسی ؛ فاطمه (س) از سه حُزنِ ؛ فقدان پیامبر و از پشت کردن مردم به خاندان پیامبر و بی تفاوتی آنان ، و از ربودن حق قطعی اش ، طبق گزارش فرزندش امام صادق(ع) ، در حالی که اشک می ریخت با خدا چنین شِکوه نمود:

«اللَّهُمَّ إِلَیْکَ نَشْکُوا فَقْدَ نَبِیِّکَ وَ رَسُولِکَ وَ صَفِیِّکَ وَ ارْتِدَادَ أُمَّتِهِ عَلَیْنَا وَ مَنْعَهُمْ إِیَّانَا حَقَّنَا الَّذِی جعَلْتَهُ لَنا فِی کِتَابِکَ الْمُنْزَلِ عَلَی نَبِیِّکَ الْمُرْسَلِ؛

خدایا!  در اندوه از دست دادن پیامبرت و فرستاده و برگزیده ات بسوی تو شکایت می کنم ! ، و از پشت کردن  امت بر ما عترت به تو شکایت آورده ام ! و از اینکه حق ما را از ما بازداشتند ، همان حقی که در قرآن کریم خود بر پیامبرت نازل فرمودی.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا