خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش آلمان و فرانسه به «معامله قرن»

ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای در واکنش به «معامله قرن» اعلام کرد که فرانسه از “تلاش‌های” رئیس جمهوری آمریکا استقبال کرده و با اهتمام “طرح صلحی” را که ارائه کرده، بررسی خواهد کرد.

وی ادامه داد، فرانسه باور دارد که راهکار “دو کشوری” براساس قوانین بین‌المللی و استانداردهای مورد توافق در سطح بین‌الملل برای برقراری صلح عادلانه و دائمی در خاورمیانه ضروری است.

این سخنگو گفت، کشورش با هماهنگی آمریکا و شرکای اروپایی خود و همه کسانی که می‌توانند در تحقق راهکار “دو کشوری” نقش داشته باشند، تلاش‌های خود را تکمیل خواهد کرد.

وی در پایان افزود، فرانسه نسبت به محترم شمردن و در نظر گرفتن “آرمان‌های قانونی اسرائیلی‌ها” و فلسطینی‌ها هوشیار و مشتاق باقی خواهد ماند.

پاریس تأکید کرد، پایبندی به راهکار تشکیل “دو کشور” برای حل اختلاف میان فلسطین و رژیم صهیونیستی به منظور دستیابی به صلح عادلانه و دائمی در خاورمیانه ضروری است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه تشکیل کشور فلسطین را در چارچوب طرح معامله قرن اعلام کرد. طرحی که فلسطینیان را از حقوق خود محروم و از طرفی هم به رژیم صهیونیستی اجازه می‌دهد بر شهرک‌های کرانه باختری کنترل یابد.

در پی اعلام این طرح، تمامی گروه‌های مقاومت و تشکیلات خودگردان فلسطین آن را محکوم کردند.

وزارت خارجه آلمان نیز تاکید کرد که طرح صلح آمریکا (معامله قرن) سوالاتی را مطرح می‌کند که آن را با شرکای اروپایی‌مان بررسی خواهیم کرد.

وزیر خارجه آلمان عنوان کرد که صلح بین طرفین فلسطینی و اسرائیلی تنها از رهگذر راه حل تشکیل “دو کشور” محقق خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا