خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه‌ی ارتش آمریکا درباره سقوط هواپیما در افغانستان

ارتش آمریکا در افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: بقایای اجساد دو آمریکایی که در جریان سقوط هواپیما نظامی آمریکا در منطقه تحت کنترل طالبان کشته شده‌اند تحویل گرفته شده و همچنین لاشه هواپیما نیز منهدم شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در بیانیه ارتش آمریکا در افغانستان آمده است: دلایل سقوط این هواپیما همچنان تحت بررسی قرار دارد. به هر حال هیچ نشانه‌ای از اینکه این هواپیما با آتش دشمن منهدم شده باشد وجود ندارد.

پیشتر، یکی از مقام‌های دفاعی آمریکا که خواست نامش فاش نشود، گفت: آمریکا بقایای اجساد متعلق به کمک خلبان و خلبان را یافته‌اند؛ این دو نفر تنها افرادی بودند در زمان سقوط هواپیما در آن حضور داشتند.

رئیس پلیس ولایت غزنی اعلام کرد که نیروهای امنیتی افغانستان در جریان عملیات سربازان آمریکایی برای جمع آوری بقایای اجساد حضور داشتند.

یک منبع نظامی آمریکا نیز گفت که هیچ نیروی سازمان سیا در این هواپیما نبوده است.

گفته شده تیم 6 نفره‌ای از تفنگداران آمریکایی برای تحویل اجساد اعزام شده بودند.  این افراد همچنین تجهیزات حساس هواپیما را برای ممانعت از دستیابی برخی به این تجهیزات نابود کردند. مقام‌های آمریکایی به نیوزویک گفته بودند اگر به این نتیجه برسند که بقایای این هواپیما خطر امنیتی ایجاد می‌کند محل سقوط را بمباران می‌کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا