خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نشست اتحادیه عرب درباره «معامله قرن»

اتحادیه عرب برای بررسی طرح معامله قرن شنبه نشست فوق‌العاده برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، حسام زکی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد، این اتحادیه روز شنبه برای بررسی راه‌های مقابله با معامله قرن تشکیل جلسه می‌دهد.

در همین راستا، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب تأکید کرد، موضع فلسطین در مورد این طرح آمریکایی در موضع‌گیری جمعی جهان عرب عامل تعیین کننده‌ای است.

دیاب اللوح، سفیر فلسطین در مصر و نماینده دائم آن در اتحادیه عرب اعلام کرد، فلسطین از این سازمان درخواست کرده با حضور محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به منظور بررسی راه‌های مقابله با طرح معامله قرن در سطح وزرا نشست فوق‌العاده تشکیل دهد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه محتوای این طرح را اعلام کرده و مدعی شد، بسیاری از کشورهای عربی از این طرح حمایت می‌کنند که با وجود مخالفت فلسطینیان با این طرح، به “نفع” آنهاست.

پیش از این منابع مختلفی تأکید کردند که طرح معامله قرن بر ارائه امتیازات سیاسی بیشتر توسط فلسطین به نفع رژیم صهیونیستی به ویژه در خصوص قدس اشغالی و کرانه باختری در ازای وسوسه‌های اقتصادی تصریح دارد. همچنین این طرح راه‌کار تشکیل دو کشوری را شامل نمی‌شود که به موجب قطعنامه‌های سازمان ملل تنها راه حل و فصل درگیری میان فلسطین و رژیم صهیونیستی محسوب می‌شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا