خرید تور تابستان ایران بوم گردی

صالحی امیری: زمینه بازگشت ورزشکاران مهاجرت کرده را مهیا کنیم

«سیدرضا صالحی امیری»، رییس کمیته ملی المپیک ایران با بیان اینکه باید زمینه بازگشت ورزشکاران مهاجرت کرده مهیا شود، گفت: ورزشکاران مهاجرت کرده ما رویکرد سیاسی ندارند، اما می توانند ابزار سیاسی دیگران شوند.

به گزارش ایرنا صالحی‌امیری عصر سه‌شنبه در نشست روسای فدراسیون‌ها با وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک، اظهار داشت: مجموعه فشارها بر کشور، یک پازل از فشارهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است که در حوزه ورزش تعلیق ورزش ایران و مهاجرت نخبگان آن را دنبال می کنند.

وی افزود: سرمایه انسانی از ابزارهای مهم توسعه هستند و توسعه بدون ابزار انسانی راه به جایی نخواهد برد. در مهاجرت دو مفهوم (گردش نخبگان) که مهاجرت کننده به سرزمین مادری عرق دارد و به آن باز خواهد گشت و دیگر مفهوم (فرار نخبگان) را داریم که در این مورد کینه و تنفر موجب مهاجرت می شود که در تحلیل ها باید به این دو مفهوم توجه کنیم.

این مقام مسوول افزود: مهاجرت چیز جدیدی در کشور نیست و ۵ دهه در ایران با شدت و حدت متفاوت صورت گرفته است. مهاجرت برای کشورها هم می تواند فرصت باشد و هم تهدید. هیچ کشوری در دنیا وجود ندارد که مهاجرت پذیر و یا مهاجرت کننده نداشته باشد.

رییس کمیته ملی المپیک اظهار کرد: هیچ کشوری به اجبار و با ایجاد موانع نمی‌تواند از مهاجرت جلوگیری کند بلکه مجموعه اقدامات حوزه‌های مختلف کشورها به تصمیم گیری فرد برای مهاجرت می‌انجامد. مهاجرت ورزشکاران موضوعی کلان است و باید از هر گونه تحلیل شخصی و عکس‌العمل‌های شتاب زده و احساسی که لطمات جبران ناپذیری دارند پرهیز کنیم.

وی با بیان اینکه پدیده فوق نیازمند رصد و مطالعه دقیق جامعه و تصمیم گیری عقلانی است و نباید دچار انحراف تحلیل شویم، تاکید کرد: ورزش در آخرین سطح از مهاجران کشور قرار دارد که حدود ۲۰ نفر هستند و ما باید زمینه بازگشت تک تک آنها را به کشور مهیا کنیم و راه بازگشت آنها را مسدود نکنیم. باید از هر گونه برخورد افشاگرانه، تخریبی و انتقام جویانه در خصوص ورزشکاران پرهیز کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا