خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علیرضا تنگسیری: جزایر سه‌گانه ناموس ما است

خبرگزاری ایسنا نوشت:

سردار علیرضا تنگسیری همچنین در خصوص عملیاتی شدن شناور شهید ابومهدی المهندس اظهار داشت: شناور شهید ابومهدی المهندس حامل پیام صلح و دوستی برای کشور‌های مسلمان در منطقه خلیج فارس می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر نیرو‌های بیگانه بخواهند در این منطقه‌ای که همگان از آن عبور می‌کنند حضور پیدا کنند، شناور شهید ابومهدی صادرکننده پیام صلح و دوستی برای آن‌ها است، اما اگر بدخواهان بخواهند مشکلی ایجاد کنند، این شناور، حامل پیام «آمادگی» در مقابل دشمنان است. با تولید و الحاق شناور شهید ابومهدی المهندس و سایر شناور‌های موشک انداز و همچنین مانور‌هایی که در منطقه برگزار می‌شود درصدد هستیم تا امنیت را در تنگه هرمز برقرار نماییم.

وی با تاکید بر این که «امنیت تنگه هرمز به واسطه کشور‌های منطقه تامین می‌شود»، افزود: امنیت و ثبات کامل در منطقه تنگه هرمز برقرار است و بیگانگان نقشی در برقراری امنیت در این منطقه حساس ندارند لذا حضور این نیرو‌ها معنا و مفهومی ندارد.

مقابله ایران با کشوری که مبادرت به دزدی دریایی کرده بود

فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفتگو با برنامه «من طهران» شبکه خبری العالم با اشاره به عملیات‌های دریایی که در منطقه تنگه هرمز در راستای برقراری امنیت صورت می‌گیرد، گفت: کشوری که مبادرت به دزدی دریایی و سرقت نفت جمهوری اسلامی ایران کرده و درعین حال بخواهد شناورش با امنیت کامل از این منطقه عبور کند این موضوع غیر منطقی است و ما به حکم قانون و دادگاه عمل کرده و مقابله به‌مثل می‌کنیم و لذا غیر از این مواردی که اشاره شد مشکلی خاصی را در این منطقه حساس نداریم. ما از آمادگی کامل برخوداریم و دائما باید آماده باشیم، در همین زمینه رزمایش‌هایی که در منطقه برگزار می‌کنیم نشان دهنده آمادگی ما است.

حمایت نیرو‌های یمنی از فلسطینیان غزه با جلوگیری از تردد کشتی‌های اسراییلی/ یمن کشوری مستقل است و از کسی فرمان نمی‌گیرد

وی در باره جنگ غزه نیز خاطرنشان کرد، جنگی ناحق و کودک کشی در غزه اتفاق افتاده است، به دنبال تعدی رژیم صهیونیستی به مسلمانان غزه، یمنی‌های قهرمان در حمایت از فلسطینیان اعلام کردند که کشور‌ها مجاز هستند از تنگه باب المندب عبور کنند، اما کشتی‌هایی که مقصدشان رژیم صهیونیستی است یا شناور‌هایی که متعلق به رژیم اشغالگر است نمی‌توانند از این تنگه عبور کنند تا موقعی که آتش بس در نوار غزه برقرار و کشتار فلسطینیان متوقف شود و این نوعی «مردانگی» است که رزمندگان یمنی انجام دادند و نشان دادند که تاب‌آوری ندارند تا شاهد شهادت خانواده‌های مسلمان در غزه باشند.

وی گفت: عملیات دریایی یمن در تنگه باب المندب و اجتناب از تردد کشتی‌های متعلق به رژیم صهیونیستی و یا شناور‌هایی که مقصدشان به سوی رژیم اشغالگر باشد در راستای حمایت از مسلمانان است. دنیا بویژه غربی‌ها و آمریکا و کسانی که به ناحق از خونریزی صهیونیست‌ها حمایت می‌کنند باید دیدگاه شان را نسبت به این موضوع تغییر دهند. یمن، کشوری مستقل است که از ارتشی قوی برخوردار است و یک رهبر قوی نیز دارد که به‌طور مستقل عمل می‌کند و از هیچ طرفی فرمان نمی‌گیرد.

وی درباره خلیج فارس نیز افزود: منطقه خلیج فارس متعلق به کشور‌های منطقه است. کشور‌های دنیا هم می‌توانند از این منطقه استفاده کنند همانطور که سال‌های سال از این منطقه استفاده کرده اند، اما حضور نظامی بیگانگان معنا و مفهوم مناسبی هم برای مردم منطقه و هم امنیت منطقه ندارد حضور بیگانگان در منطقه مخل امنیت است. ایران با ساحل طولانی ۱۳۷۵ کیلومتری در خلیج فارس بیشترین ساحل را دارد آبراه‌های ورودی و خروجی از سواحل ایران عبور می‌کند و دائما امنیت این آبراه‌ها را برقرار کرده ایم و برقرار می‌کنیم.

تنگسیری گفت: اعتقادمان بر این است که این منطقه متعلق به کشور‌های مسلمان منطقه است و باید امنیت آن را خودشان برقرار کنند. ما قادریم رزمایش‌های مشترکی داشته باشیم چرا که ما مسلمانیم و خداوند به ما امر کرده «واعتصوا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا»، ما می‌توانیم به حبل خداوند تمسک کنیم و امنیت منطقه را برقرار کنیم. بیگانگان برای توجیه حضور خود در منطقه و فروش سلاح‌های خود همواره مبادرت به دشمن تراشی می‌کنند تا از این طریق همچنین بتوانند در منطقه بماند.

ایران به باز نگهداشتن تنگه هرمز برای تردد کشور‌هایی که خواستار صلح هستند باور دارد

وی خاطرنشان کرد:، منطقه حساسی که دومین ذخائر گاز را دارد و ۶۵ درصد از انرژی دنیا از اینجا ترانزیت می‌شود و روزانه از تنگه هرمز بیش از ۸۵ شناور به سلامتی عبور می‌کنند، منطقه حیات ماست و لذا باور داریم به این که این منطقه را برای تردد همه کشور‌هایی که خواستار صلح هستند و تجارت می‌کنند باز نگه داریم.

خلیج فارس خانه ما و کشور‌های همسایه و حضور بیگانگان مخل آرامش است

فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه اظهار داشت: خلیج فارس خانه ما و کشور‌های همسایه است، بیگانگان مخل منطقه خلیج فارس هستند و نیازی به حضور فرامنطقه‌ای نیست و برقراری آرامش به واسطه کشور‌های منطقه صورت می‌گیرد.

وی درباره تصاویر منتشر شده در خصوص الزام نیرو‌های خارجی به صحبت به زبان فارسی در پاسخ نیرو‌های ایرانی درخلیج فارس گفت: ناوگان خارجی که در منطقه آب‌های خلیج فارس حضور می‌یابد باید با زبان فارسی صحبت کند هرچند که ما مسلط به زبان لاتین هستیم، اما این نیرو‌ها باید بدانند وارد منطقه‌ای شده اند که متعلق به ملتی بزرگ و صاحب قدمت است و لذا باید بدانند که پاسخ سوال‌های ما با زبان فارسی است.

جزایر سه گانه میراث ایرانیان است/ بیگانگان با فتنه انگیزی به دنبال فروش سلاح شان در منطقه هستند

وی به جزایر سه گانه ایرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی اشاره و خاطرنشان کرد، این جزایر ایرانی و متعلق به کشور ایران است و به مناقشه‌ها و ادعا‌های مطرح شده در این زمینه نباید توجه کرد و این موضوعات نشان دهنده این است که انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها پشت پرده این قبیل موضوعات هستند در حالی که این جزایر میراث ایران و ایرانی می‌باشد.

وی گفت: بیگانگان به دنبال این هستند که حضورشان را در منطقه توجیه کنند برای این که سلاح شان را بتوانند بفروشند و برای این کار نیاز به ایجاد فتنه دارند و مقوله جزایر هم از این دسته است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: عوامل بیگانه بدانند، جزایر میراث و ناموس ما است و متعلق به ما بوده و از ناموس مان تا آخرین قطره خون دفاع خواهیم کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا